۱۳/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۳/۰۱ سه شنبه

صبح قزوین تدابیر امنیتی در فرودگاه قاهره/ حبس ۳۶ طرفدار مرسی
کد خبر: ۸۹۰۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

تدابیر امنیتی در فرودگاه قاهره/ حبس ۳۶ طرفدار مرسی

تدابیر امنیتی ویژه در فرودگاه قاهره از بیم حملات تروریستی پس از فرار شماری از زندانیان وابسته به القاعده در برخی کشورهای عربی و حبس ۳۶ نفر از طرفداران مرسی که در درگیری های اطراف شهرک تولیدات رسانه ای در قاهره مشارکت کرده بودند از مهمترین اخبار این کشور است.

تدابیر امنیتی در فرودگاه قاهره/ حبس ۳۶ طرفدار مرسی
به گزارش صبح قزوين به نقل از  پایگاه الیوم السابع، مسئولان فرودگاه بین المللی قاهره پس از هشدار اینترپل درباره فرار زندانیان در عراق، لیبی و پاکستان از اتخاذ تدابیر امنیتی شدید در این فرودگاه خبر دادند.

منابع مصری اعلام کردند: پس از دریافت هشدارهای اینترپل و موضوع فرار زندانیان وابسته به القاعده، بازرسی از مسافرانی که از کشورهایی همانند عراق، یمن، پاکستان، افغانستان و موریتانی به مصر می آیند، بیشتر شده است و این به منظور جلوگیری از ورود افراد مظنون به کشور مصر است.

شایان ذکر است که آمریکا نیز سفارتخانه ها و کنسولگری های خود را در بسیاری از کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا از بیم حملات القاعده امروز بسته است و به اتباع خود درباره حملات القاعده در ماه آگوست هشدار داده است.

از سوی دیگر پایگاه الاهرام به نقل از منابع امنیتی از حبس 36 نفر از طرفداران محمد مرسی که در اعتراضات مقابل شهرک تولیدات رسانه ای دستگیر شده بودند به مدت پانزده روز خبر دادند.

این منابع به بازجویی هایی به مدت ده ساعت از این افراد دستگیر شده و اعتراف چهار نفر از دستگیرشدگان به کارهای خود و انکار اتهام از سوی 32 نفر دیگر اشاره کردند.

از سوی دیگر رسانه های مصری از روان شدن عبور و مرور در خیابان صلاح سالم در قاهره که قبلا از سوی طرفداران مرسی بسته شد بود خبر دادند.

این در حالی است که خالد المصری سخنگوی جنبش ششم آوریل مصر گفت: حتی اگر آشتی ملی واقعی با اخوان المسلمین برقرار شود باید همه کسانی که در حوادث خشونت بار مصر از زمان انقلاب 25 ژانویه تاکنون دخالت داشته اند مورد بازخواست و محاکمه قرار گیرند.

وی بر مخالفت جنبش ششم آوریل با اصل خروج امن رهبران گروه اخوان المسلمین و نیز  مسئولان رژیم حسنی مبارک بدون محاکمه عادلانه تاکید کرد.

از سوی دیگر منابع دیپلماتیک مصری از لغو  توافق  مصر و ترکیه درباره دیدار رجب طیب اردوغان از غزه- که قرار بود در تاریخی که زمان آن اعلام نشد بود انجام شود- خبر دادند.

این منابع بیان کردند: قاهره به اطلاع آنکارا رسانده است که توافق مصر و ترکیه درباره دیدار اردوغان از غزه که تاریخ آن مشخص نیست لغو شده است.

از سوی دیگر عصام الدعالیس مشاور اسماعیل هنیه نخست وزیر دولت منتخب فلسطین علت تعویق سفر اردوغان به غزه را حوادث مصر دانست.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان