۱۲/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۱ دوشنبه

صبح قزوین نسبت به اصل طرح جرائم سیاسی در مجلس در این مقطع خوشبین نیستم/ رفتن به سراغ طرح هایی چون جرائم سیاسی ما را به عملکرد نمایندگان بدبین می کند
کد خبر: ۸۸۱۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

حجت الاسلام قابل:

نسبت به اصل طرح جرائم سیاسی در مجلس در این مقطع خوشبین نیستم/ رفتن به سراغ طرح هایی چون جرائم سیاسی ما را به عملکرد نمایندگان بدبین می کند

رئیس شورای نگهبان استان قزوین: ملت ما از نمایندگان انتظار دارند به مشکلات کشور رسیدگی کنند. با بی توجهی به اولویت ها و رفتن به سراغ طرح هایی چون جرائم سیاسی ما را به عملکرد نمایندگان بدبین می کند.

نسبت به اصل طرح جرائم سیاسی در مجلس در این مقطع خوشبین نیستم/ رفتن به سراغ طرح هایی چون جرائم سیاسی ما را به عملکرد نمایندگان بدبین می کند
به گزارش صبح قزوین، حجت الاسلام قابل رئیس شورای نگهبان استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار صبح قزوین در رابطه ارائه طرح جرائم سیاسی به مجلس توسط برخی از نمایندگان، اظهار داشت: بنده از سوابق پیشنهاد دهندگان این طرح اطلاعی ندارم و نمی توانم قضاوتی درباره ی نیات آن ها داشته باشم.
اما نسبت به اصل طرح این موضوع در این مقطع خوشبین نیستم و باید به دلایلی نگاه، نگاه دیگری باشد.
وی با بیان این که مقام معظم رهبری امسال را به نام سال " جهاد سیاسی و جهاد اقتصادی" نامیدند، اذعان داشت: در جلسه ی اخیر رهبری با کارگزاران ایشان از حماسه سیاسی تجلیل کردند و فرمودند حماسه ی اقتصادی باید شروع شود.
در کنار این مسائل می بینیم 35 سال از عمر نظام مقدس جمهوری اسلامی می گذرد و تا کنون صدها گروهک مخالف و معاند علیه نظام داشته ایم.
طرح جرائم سیاسی در این زمان نمی تواند کارساز باشد/به تاکیدات مورد نظر رهبری بی توجه شده ایم رئیس شورای نگهبان استان قزوین ادامه داد: بحث های سیاسی در کشور ما در این دوران کم نبوده است و تا به امروز با این مسائل برخورد داشته ایم.
حال چه موضوعی اتفاق افتاده که در این مقطع نه اولویتی در نظر گرفته می شود و به بحث های سیاسی توجه می کنند و نه مسئله بیکاری اولویت قرار می گیرد نه توطئه های استکبار جهانی و نه توجه به اقتصاد مقاومتی دارند.
حجت الاسلام قابل در ادامه تصریح کرد: بحث کاهش جمعیت که با آن روبرو هستیم و رهبری بر آن تاکید فراوان دارند به فراموشی سپرده شده و توجهی به سبک زندگی و ده ها مسائل مهم دیگر نداریم و یک مرتبه به فکر قانونی برای جرائم سیاسی می افتیم و آن هم در این مقعطی که دولتی با شعار دیگر آمده است.
این مقام مسئول بیان داشت: با توجه به شرایط کنونی هم اصلاح طلبان و هم جریان فتنه و تعدادی از گروهک های معاند به حرکت درآمده اند و به تعبیر آیت الله جوادی آملی(حفظ الله)، جنبشی در جان شان ایجاد شده است.
وی با بیان این که طرح جرائم سیاسی در این زمان نمی تواند کارساز باشد، تاکید کرد: اگر خود مطرح کنندگان توجه ای به این موضوع ندارند باید یک بازنگری به آن داشته باشند.
دقیقا طرح این موضوع ما را به یاد ابتدای پیروزی اصلاحات می اندازد که آن ها مسائل سیاسی را در راس کاری خود قرار دادند و در آن مقطع کشور را به جایی رساندند که هیچ حرمتی برای ارزش ها در این مملکت قائل نشدند.
اصلاح طلبان در دوره ای حتی نوشتند خدا را هم می توان نقد کرد حجت الاسلام قابل خاطر نشان کرد: اصلاح طلبان در دوره ای تحت عنوان این که باید نقد کنیم، حتی نوشتند خدا را هم می توان نقد کرد.
در حال حاضر هم بحث جرائم سیاسی با این عنوان مطرح شده که برخی ها جرائم سیاسی مرتکب می شوند و فرار می کنند.
حال اگر ما فتنه 88 را نگاه کنیم همه از استکبار جهانی، اسرائیل، دوستداران داخلی آن ها و گروه های محارب، معاند، مخالف نظام جمع شدند و سرمایه گذاری کردند؛ از این افراد چه تعداد فرار کردند؟ رئیس شورای نگهبان در ادامه گفت: چه تعداد از این افراد در داخل ماندند و برخوردی با آن ها نشد؟ یعنی واقعا فرار یک عده به تصور این که اگر بمانیم با ما برخورد می شود، این مورد شده مسئله اول نظام؟ یا نه ما در حال حاضر باید توجه کنیم استکبار جهانی علیه ما نقشه می کشد و بیداری اسلامی و دستاوردهای نظام را مورد هجمه قرار می دهد؟ وی ابراز داشت: چرا هیچ فکری برای جلوگیری از بین رفتن دستاوردهای بیداری اسلامی نمی شود؟ لیبی، تونس و مصر را به طرق مختلف مورد یورش قرار داده اند.
حال این افراد که بحث آزادی را راه انداخته اند اطلاع رسانی های ما را یکی پس از دیگری در کشور های دیگر تعطیل می کنند.
بحث جرائم سیاسی در زمان تغییر و تحولات دولت و کابینه خیلی خوشبینانه نیست این مقام مسئول در ادامه افزود: استکبار جهانی در خصوص بحرین سکوت کرده و با طالبان و القاعده زد و بند دارد.
همین جریان ها در سوریه در حال فعالیت برای غربی ها هستند.
بحث جرائم سیاسی در زمان تغییر و تحولات دولت و کابینه خیلی خوشبینانه نیست.
مخصوصا در این زمان که برخی متفکرین سیاسی در حال ارجاع دادن افرادی در بازار، رسانه ها و مکان های مختلف هستند که قلم بزنند و فضاسازی برای همراهی بیشتر جامعه با خودشان داشته باشند.
حجت الاسلام قابل با بیان این که نمی دانم اولویت های کاری نمایندگان مجلس چیست، هشدار داد: ملت ما از نمایندگان انتظار دارند به مشکلات کشور رسیدگی کنند.
بحث تورم، بیکاری، تحریم ها و تعطیلی کارگاه ها باید توجه شود؛ در کنار این مسائل چرا در بحث جوانان و خانواده توجه کافی نمی شود؟ با بی توجهی به این اولویت ها و رفتن به سراغ طرح هایی چون جرائم سیاسی ما را به عملکرد نمایندگان بدبین می کند.
وی تصریح کرد: فعلا این مسئله در حد یک طرح در بین برخی از نمایندگان می باشد و فکر می کنم افکار بلند و شخصیت های متعهدی در مجلس حضور دارند و با تجربه ی طولانی در مساول سیاسی و مملکتی قاعدتا اجازه گرفتن مسائل فرعی به جای مسائل اصلی را نخواهد داد.
نمایندگان اجازه بدهند این طرح ها به مسائل اساسی و مورد نیاز کشور تبدیل شود رئیس شورای نگهبان در ادامه اظهار داشت: واقعا نباید مسائل فرعی جزء اولویت های روز جامعه شود و جامعه را در این مقطعی که استکبار در کنار ما و کشور های همسایه در حال فریب کشور های عربی است و پایگاه می سازد، درگیر این مسائل کنیم.
حجت الاسلام قابل به پیشتازی کشورهای غربی در سیاست جهانی اشاره کرد و افزود: درباره ی فلسطین در حال تلاش برای سوق دادن فراموشی نسبت به قدس و بیداری اسلامی هستند.
سران فلسطینی را در حالی پای میز مذاکره می برند که صهیونیست اعلام کردند از مواضع خود عقب نشینی نمی کنیم؛ سرزمین ها را به اعراب پس نمی دهیم و شهرک سازی تعطیل نخواهد شد.
این مسئول ادامه داد: ما در قانون اساسی داریم که جمهوری اسلامی باید مدافع کشورهای اسلامی باشد.
نمایندگان اجازه بدهند این طرح ها به مسائل اساسی و مورد نیاز کشور تبدیل شود.
35 سال است کشور با این قوانین اداره شده و صدها مجرم سیاسی داشته ایم که به آن ها رسیدگی شده و جواب هم گرفته ایم.
دشمن وحدت مسلمانان را نشانه رفته است وی در ادامه با بیان این که قدس مسئله اساسی ما در جهان اسلام است، اذعان داشت: امروز دشمن متوجه این جریان شده، چون مشاهده کرده قدم های خوبی در این زمینه برداشته شده است.
در جریان جنگ 22 روزه، 8 روزه اسرائیل ضربه خورد؛ قدس و بیداری اسلامی و توجه به این که وحدت در جامعه اسلامی می تواند از مسلمانان دفاع کند یکی از نکات اساسی و دشمن وحدت مسلمانان را نشانه رفته است.
رئیس شورای نگهبان در پایان گفت: امسال هم همه ملت ایران مانند سال های گذشته با حضور پر شکوه خود در روز قدس نشان دادند که مرهم و یاور و لبیک گوی ندای مظلومان جهان به ویژه مردم بی گناه فلسطین هستند.
این راهپیمایی پر خروش مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی بود.
انتهای پیام/2002/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان