۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین رد رشوه یک میلیارد و ۵۸۰ میلیون ریالی
کد خبر: ۸۷۲۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین خبر داد:

رد رشوه یک میلیارد و ۵۸۰ میلیون ریالی

میر حیدری: از ابتدای سال تاکنون ۴۳ نفر از پرسنل خدوم و متدین این نیرو رد رشوه به مبلغ یک میلیارد و پانصد و هشتاد میلیارد ریال داشته اند که ۲۲ نفر از افسران جزء و ۲۱ نفر درجه دار بوده اند.

رد رشوه یک میلیارد و ۵۸۰ میلیون ریالی
به گزارش صبح قزوین، صبح امروز (شنبه) نشست خبری با حضور محمد رضا میر حیدری فرماندهی نیروی انتظامی و اصحاب رسانه در دفتر نظارت همگانی به مشکلات مردمی 197 برگزار شد.
میر حیدری در این نشست به ارائه گزارشی از عملکرد سامانه 197 و نیروی انتظامی پرداخت و اظهار داشت: وی به نقش سامانه 197 اشاره و بیان داشت: این سامانه برای نظارت بر دستگاه حساس و آسیب پذیر نیروی انتظامی است، مردم با این سامانه به صورت تلفنی یا حضوری نظرات، انتقادات، پیشنهادات، تقدیر و یا شکایات خود را درباره عملکرد پلیس انعکاس می دهند.
وی تاثیرات این اقدام را چنین تشریح کرد: با این سامانه شاهد برقراری ارتباط عمیق و دقت و توجه به ماموریت ها هستیم و این ارتباط هدفمندتر می شود.
فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین ادامه داد: بازرسی های انجام شده نشان از این دارد که اکثر تماس ها بدون حب و بغض صورت می گیرد و براساس مسئولیت و دلسوزی تماس گیرندگان در جهت اصلاح امور می باشد.
این مقام مسئول تشریح کرد: در چهار ماهه اول سال91 ما شاهد 2134 تماس از سوی مردم با سامانه 197 بوده ایم که قابلیت عملیاتی و بهره برداری داشته است.
وی ادامه داد: در چهار ماهه اول سال 92 نیز 3 هزار و 618 نفر تماس با دفتر نظارت همگانی استان (197) گرفته اند.
سرهنگ میرحیدری افزود: از تعداد کل تماس های گرفته شده یک هزار و 421 مورد پاسخگویی و راهنمایی به شهروندان بوده است و تعداد 2 هزار و 197 تماس مردمی در چرخه ی رسیدگی قرار گرفته است.
فرمانده انتظامی استان قزوین با اشاره به میزان تماس مردم با دفتر نظارت همگانی اضافه کرد: این تعداد از 2134 تماس با قابلیت عملیاتی به 2197 مورد افزایش یافته که از این تعداد تماس 46 درصد مربوط به انتقادات، 2 درصد شکایات،12 درصد پیشنهادات و درخواست ها و 39 درصد تقدیر وتشکر از عملکرد پلیس در استان بوده است.
این آمار حاکی از حسن توجه و قدر شناسی مردم دارد.
میر حیدری اضافه کرد: میزان انتقادات در مقایسه با سال 91، 2 درصد افزایش یافته که این آمار با توجه به تراکم اجرای طرحها و افزایش تحرکات واقدامات پلیس قابل توجیه است، همچنین سهم شکایات 2 درصد کاسته شده که نشان از پیگیری مجددانه دستگاه های انتظامی دارد.
این مقام مسئول تصریح کرد: درصد پیشنهادات 4 درصد کاهش داشته اما تقدیر وتشکر از نیروی انتظامی 4 درصد افزایش یافته است.
فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین ابراز داشت: در جهت رشد و ارتقاء صحت عمل پلیس در مورد رد رشوه از ابتدای سال تاکنون 43 نفر از پرسنل خدوم و متدین این نیرو رد رشوه به مبلغ یک میلیارد و پانصد و هشتاد میلیارد ریال داشته اند که 22 نفر از افسران جزء و 21 نفر درجه دار بوده اند.
وی ادامه داد: این تعداد به نسبت مدت مشابه 80 درصد به تعداد نفرات و 51 درصد در مبلغ افزایش داشته است که با توجه به تورم باید بررسی شود.
این مقام مسئول تاکید کرد: براساس دستوالعملی که بوده پاداش لازم به آنها داده شد تا باعث اصلاح رویه رد رشوه شود تا این اقدام تاثیر مثبتی برای رفع این عمل زشت در سطح جامعه باشد.
میر حیدری خواستار این شد که ماموران ضواط قانونی و مسائل شرعی را رعایت کنند و همچنین مردم هر گونه اطلاعی از این موارد دارند با 197 در جریان گذارند، چرا که نیروی انتظامی مصمم است تا با این پدیده زشت در حوزه عملکرد خود با توجه به ماهیت هر جایگاه برخورد کند.
وی توضیح داد: در ارتباط با این پدیده زشت نیروی انتظامی به صورت قاطع با متخلفین برخورد می کند.
کسانی که بی توجه به این امر باشند و اخذ رشوه کنند در ناجا جایی ندارند و با تشکیل پرونده و معرفی به مراجع قانونی عذر آنها خواسته می شد و از نیروی انتظامی منفک می شوند.
البته باید تاکید کنم هیچ سازمانی مثل نیروی انتظامی با این پدیده به شدت و جدیت برخورد نمی کند.
این مقام مسئول به پیشنهادات ارائه شده توسط مردم اشاره و بیان داشت: نظرات مردمی با سامانه 197 در کمیسیون های لازم بررسی می شود و اگر بستر لازمه ایجاد شد از آنها استفاده و به مرحله اجرا گذاشته می شود.
وی به برنامه آتی خود در استان اشاره و افزود: برای اشنایی بیشتر با مردم و بررسی مشکلات آنها بعد از یایان ماه رمضان در مساجد و محلات مختلف حضور می یابیم.
این برنامه به صورت محله محور می باشد و بیشتر در محلاتی روی می دهد که میزان نارضایتی مردم و گزارشات واصله بیشتر بوده است.
این محلات به صورت جلسات پرسش و پاسخ با حضور فرماندهی نیروی انتظامی و معاونین یا پلیس تخصصی انجام خواهد شد.
میرحیدری مهترین خلا موجود در نیروی انتظامی را چنین دانست: با توجه به سختی و نوع کاری که این نیرو دارد، در بحث تعالی رفتار نیروها خلا وجود دارد که این مورد از سال پیش در اولویت کاری قرار گرفته است.
انشا الله تا پایان تابستان یک دوره تعالی در کلیه نیروها و رده ها برنامه ریزی و اجرا می شود تا آستانه تحمل کادر اجرایی بیشتر شود.
وی به ماه مبارک رمضان اشاره و تصریح داشت: با توجه به قداست این ماه در قبل از شروع آن یک جلسه تعاملی با دستگاه های مرتبط با حضور دادستان استان داشتیم و برای برخورد با افرادی که به مقدسات بی توجه و حرمت شکنی کنند یک شعبه ویژه دایر شد.
این مقام مسئول تاکید کرد: با توجه به در پیش بودن شب های قدر و جهت رفاه حال همشهریان و استفاده بیشتر مردم از این شب ها، 100 درصد واحدهای گشت افزایش یافته است.
میر حیدری هشدار داد: اگر مردم با ترددهای مشکوک برخورد کردند با هوشیاری و کنجکاوبی با پلیس 110 تماس و با این نیرو در جریان گذارند.
فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین در پایان با اشاره به امکان ارتباط مستقیم با فرماندهی انتظامی استان قزوین گفت: هر 15 روز یک بار در روزهای شنبه جلسات ارتباط مستقیم فرمانده انتظامی استان با مردم در دفتر نظارت همگانی برگزار می شود که کلیه شهروندان می توانند به صورت حضوری یا با شماره تلفن های 197 و 2234444 تماس حاصل و نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را مطرح کنند.
انتهای پیام/2004/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان