۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین سکوت اتحاديه اروپا درقبال جنايات رژيم صهيونيستي و تروريست خواندن حزب الله نشانه سياست تبعيض آميز است
کد خبر: ۸۶۱۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

سکوت اتحاديه اروپا درقبال جنايات رژيم صهيونيستي و تروريست خواندن حزب الله نشانه سياست تبعيض آميز است

سفير و معاون نماينده دائم ايران در سازمان ملل متحد سکوت اتحاديه اروپا در قبال جنايات رژيم اسراييل و قرار دادن شاخه نظامي مقاومت اسلامي حزب الله در ليست تروريسم بر اساس بهانه هاي واهي را جلوه اي ديگر از سياست دوگانه و تبعيض آميز اين نهاد بيان کرد.

سکوت اتحاديه اروپا درقبال جنايات رژيم صهيونيستي و تروريست خواندن حزب الله نشانه سياست تبعيض آميز است
به گزارش صبح قزوين به نقل از  ايرنا غلامحسين دهقاني که روز سه شنبه در نشست شوراي امنيت سخن مي گفت، مشارکت بيش از ۷۰ درصد مردم در انتخابات رياست جمهوري خرداد ماه را نشان دهنده وجود دموکراسي بالنده در سياست و جامعه ايران دانست و تاکيد کرد رژيم صهيونيستي به دليل اينکه تاب ديدن اين واقعيت را ندارد، دست به تبليغات گسترده و سياه نمايي عليه انتخابات ايران و رييس جمهور منتخب زده است.
وي تصريح کرد: مردم ايران نسبت به برگزاري انتخابات دموکراتيک با مشارکت بيش از هفتاد درصد که به پيروزي دکتر حسن روحاني انجاميد، افتخار مي کنند و اين مشارکت گسترده بارديگر نشان دهنده بالندگي جامعه و سياست ايران و توانايي آن براي کنار زدن موانع و ارتقاي جايگاه بين المللي ايران است.
دهقاني خطاب به پانزده عضو شوراي امنيت سازمان ملل گفت: اين واقعيتي است که رژيم صهيونيستي تاب تحمل ديدن آن را نداشته و به همين دليل در چند روز باقي مانده به معرفي دولت جديد ايران، تبليغات براي سياه نمايي درباره انتخابات ايران و مقام هاي منتخب کشورمان را شدت بخشيده است زيرا هر تحولي که موجب افزايش ثبات و آرامش در منطقه گردد اين رژيم را اشفته مي کند.
وي در ادامه با تاکيد بر صلح آميز بودن برنامه هسته اي جمهوري اسلامي ايران و هماهنگي آن با قوانين بين المللي گفت: ما نه تنها عضو ان پي تي بوده، بلکه عضو همه پيمان ها و سازوکارهاي بين المللي اساسي هستيم که توليد و ساخت جنگ افزارهاي کشتار جمعي را ممنوع مي کند ولي رژيم اسراييل نه تنها عضو هيچيک از اين معاهدات نمي باشد بلکه اوست که سلاح هسته اي را در منطقه خاورميانه توليد کرده و مانعي براي ايجاد منطقه عاري از سلاح هاي هسته اي در خاور ميانه مي باشد.
سفير و معاون نماينده دايم جمهوري اسلامي در سازمان ملل با اشاره به کارنامه رژيم صهيونيستي در قتل و کشتار مردم بي گناه در فلسطين و لبنان و همچنين نقش آن در ترور دانشمندان هسته اي کشورمان گفت: اين رژيم براي پوشاندن چهره خود از اين اعمال زشت، ديگران را به تروريسم متهم مي کند و اين ناشي از حمايت برخي حکومت ها و مصونيتي است که براي اين رژيم ايجاد کرده اند.
دهقاني از تصميم اخير اتحاديه اروپا مبني بر قرار دادن شاخه نظامي حزب الله در ليست گروه هاي تروريستي انتقاد کرد و گفت: عدم محکوميت اعمال تروريستي رژيم اسراييل از يکسو و قرار دادن شاخه نظامي حزب الله در ليست گروه هاي تروريستي، نشانه رويکرد دو گانه و سياست يک بام و دو هوا در زمينه تروريسم است.
وي با تاکيد بر اينکه حزب الله لبنان يک جريان مقاومت عليه اشغالگري است گفت اين گروه بخشي از جامعه و بافت اجتماعي لبنان است و تصميم اخير اتحاديه اروپا از مشروعيت حزب الله به عنوان يک گروه مقاومت کم نخواهد کرد بلکه به پيچيدگي بيشتر وضعيت خاورميانه مي انجامد.
دهقاني خواستار تجديد نظر اتحاديه اروپا در تصميم اخير خود شد و گفت اين اتحايه بايد بطور مسوولانه با موضوعات خاورميانه برخورد کند.
در نشست امروز شوراي امنيت، سفير و معاون نماينده دايم جمهوري اسلامي در سازمان ملل همچنين به نمايندگي از جنبش عدم تعهد بشدت از سياست توسعه طلبانه رژيم صهيونيستي انتقاد کرده و گفت اين رژيم به سياست استعماري خود در سرزمين هاي اشغالي ادامه مي دهد و گسترش شهرک ها را به سطح بي سابقه اي در هفت سال گذشته رسانده است.
دهقاني به ساخت بيش از هزار واحد مسکوني طي يک ماه گذشته در شهرک هاي صهيونيست نشين و تاثير مخرب آن بر زندگي فلسطيني ها اشاره کرد و گفت: ادامه شهرک سازي هاي اسراييل و ديگر اعمال تحريک آميز و غيرقانوني آن، نشان دهنده تمايل رژيم اشغالگر به ادامه روند اشغال و سرکوب مي باشد.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان