۱۰/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۹ شنبه

صبح قزوین هنرمندان در تنگنا قرار دارند
کد خبر: ۶۲۲۴۵ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۳۱ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

هنرمندان در تنگنا قرار دارند

<a href= 'http://www.sobhegazvin.ir' > خبرگزاری </a> <a href= 'http://www.sobhegazvin.ir' > صبح قزوین </a>: یوسفعلی میرشکاک با انتقاد از وضعیت معیشت هنرمندان و به ویژه شاعران گفت: وضعیت هنر در کشور ما به هیچ وجه خوب نیست. هنرمندان در تنگنا قرار دارند.

هنرمندان در تنگنا قرار دارند

به گزارش خبرگزاری صبح قزوین ، یوسفعلی میرشکاک، شاعر و منتقد ادبی، از وضعیت شعر و شعرا در کشور گلایه کرد و گفت: ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که اهمیت هنر دیگر قابل کتمان نیست. اهمیت شعر هم که جای خود دارد و بدیهی است و نیازی به توضیح ندارد، اما در همین زمان می‌بینیم که در کشور ما تنها قشری که وضعیت‌شان بسامان نیست، شعرا هستند.

وی در ادامه به تبیین اهمیت هنر در عالم مدرن پرداخت و تصریح کرد: تمدن غربی با هنر آن به دنیا تحمیل شده است. هنر و رسانه در معیت یکدیگر توانسته‌اند همه جهان را قبضه کنند. امروز هم صد البته که به اهمیت هنر در کشور رسیده‌ایم. می‌بینیم که فیلم‌های گران و خوبی ساخته می‌شود و همه متوجه شده‌اند که اسلام هم به این چیزها نیاز دارد. البته اسلام که نه، مسلمانان برای ترویج افکار خود به هنر نیاز دارند و به این مهم پی برده‌اند، اما با همه اینها می‌بینیم وضعیت هنر در کشور ما به هیچ وجه خوب نیست. هنرمندان در تنگنا قرار دارند.

میرشکاک درباره تغییر و تحولات جدید در حوزه هنری به صراحت گفت: تنها بارقه امیدی که دمیده شده است، حضور فاضل نظری در حوزه هنری است. فاضل نظری شاعری است تکنسین و مهندس که می تواند از کوچک‌ترین موضوعات و ساده‌ترین اتفاقات شعری مانا خلق کند. حضور او در کسوت معاونت حوزه هنری بسیار ستودنی است، اما به شرط اینکه وضعیت را اندکی به نفع شاعران سامان دهد.

وی افزود: بعد از 37 سال یک نفر که در خور یک مقام باشد، پیدا شده است و ما امید داریم که بتواند یک کاری انجام دهد. از شعرا استفاده ابزاری نکند و آن ها را به همان میزان که اهمیت دارند بستاید و اغراق نکند. چرا که او از خود شعرا است.

میرشکاک در نهایت خطاب به فاضل نظری گفت: اراده کن که وضعیت را تغییر دهی؛ تو شاعری.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم- فرهنگی

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان