۱۰/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۹ شنبه

صبح قزوین آمریکا به تکرار جملات نخ‌نما شده عادت دارد / کانون‌های دینی میز خطابه‌های حزبی نشود / ایران خانه اهل‌بیت است
کد خبر: ۶۲۱۷۶ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۳۱ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

آمریکا به تکرار جملات نخ‌نما شده عادت دارد / کانون‌های دینی میز خطابه‌های حزبی نشود / ایران خانه اهل‌بیت است

امام‌جمعه موقت تهران با بیان این‌که آمریکایی‌ها تا به امروز اهانت‌های خود را ادامه داده‌اند و مدام حرف‌های نخ‌نما شده خود را تکرار می‌کنند گفت: اما ملت ایران زیر بار زور دنیای سلطه و استکبار نخواهد رفت.

آمریکا به تکرار جملات نخ‌نما شده عادت دارد / کانون‌های دینی میز خطابه‌های حزبی نشود / ایران خانه اهل‌بیت است

به گزارش خبرگزاری صبح قزوین از شیراز، آیت‌الله سید احمد خاتمی جمعه‌ شب در مراسم بزرگداشت حضرت احمد بن موسی (ع) اظهار داشت: دامنه محبت به عترت، ارادت به امامزادگان است زیرا آنان ستارگان درخشان خورشید امامت هستند.

وی با یادآوری اینکه افتخار استان صبح قزوین و شیراز این است که از این ستاره‌ها فراوان دارد، افزود: ابتکاری که مقام معظم رهبری با نام‌گذاری سومین حرم اهل‌بیت مطرح کردند مدالی بود که به شیراز اعطا شد.

خاتمی اضافه کرد: انتساب سومین حرم اهل‌بیت (ع) به شیراز علاوه بر افتخار، مسئولیتی نیز در پی دارد، چنانکه وقتی‌که شهری به خاندان اهل‌بیت (ع) انتساب پیدا کرد باید حریم آن‌ها را حفظ کند.

وی ادامه داد: نام‌گذاری سومین حرم اهل‌بیت (ع) تنها یک تشریفات نیست بلکه یک نام‌گذاری هدفمند بوده و هدفش این است که تراز دین‌مداری و وفاداری سومین حرم اهل‌بیت (ع) در تراز این امامزادگان باشد.

وی تصریح کرد: این امامزادگان جان خود را برای دینشان داده‌اند و احمد بن موسی (ع) در درگیری با حاکم ظالم به شهادت رسیده است و ازاین‌رو باید برای این مجاورت حرمت قائل شد و شاکر بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه شیراز باید بیش از مکان‌های دیگر علمدار حفظ حریم‌های اهل‌بیت (ع) باشد، خاطرنشان کرد: چهره شیراز به دلیل جایگاه سومین حرم اهل‌بیت (ع) بودنش، باید چهره عشق به دین باشد و اگر کسی بخواهد بررسی کند که آیا مجاوران سومین حرم اهل‌بیت (ع) قدرشناس هستند یا خیر، باید نشانه‌های دین‌داری را در این شهرها به‌وضوح ببیند.

خاتمی سپس بیان کرد: اگر کسی بخواهد ببیند آیا شیراز در تراز سومین حرم اهل‌بیت است یا خیر باید هنگام اذان‌های صبح، ظهر و مغرب به مساجد آن سرکشی کند و یا اینکه حجاب زنان آن را ببیند.

وی ابراز داشت: مسئولیت مجاورت در حرم سوم اهل‌بیت (ع) این را می‌طلبد که مجاوران حریم دین را مراعات کنند، در عرصه اجتماعی بهترین باشند، در امانت‌داری و رعایت همسایه در خط مقدم باشند و در عرصه سیاسی نیز بیش از دیگران ولایتمدار باشند چون ولایتمداری در تمام امامزادگان وجود داشته و همگی آنان فدایی اهل‌بیت (ع) بوده‌اند.

امام‌ جمعه موقت تهران افزود: مجاوران حرم‌های اهل‌بیت (ع) باید در ولایتمداری تولی و تبری داشته باشند یعنی در ابراز عشق و علاقه به ولایت کم نگذاشته باشند و درزمینهٔ ابراز برائت از دشمنان اسلام و ولایت نیز سنگ تمام گذارند.

وی تصریح کرد: ولی‌فقیه ما تنها یک رهبر سیاسی نیست بلکه جانشین امام زمان (عج) است و عشق ما به ایشان از این سنخ است.

خاتمی یادآور شد: فتنه‌گران در سال 1388 می‌خواستند با عشق به ولایت مقابله کنند و باوجود نصایح دلسوزانه و پدرانه رهبری، به خیابان‌ها ریختند تا حریم ولایت را بشکنند اما خود شکستند.

وی اضافه کرد: مجاوران حرم‌های اهل‌بیت نیز باید در عرصه سیاسی ابراز تولی داشته باشند و ارادت‌های خود را با ولایت تنظیم کنند و به همین اندازه که این نوع تولی از سومین حرم اهل‌بیت (ع) انتظار می‌رود، توجه ولایی به تبری نیز مهم است.

خاتمی تصریح کرد: کانون‌های دینی که مراکز جذب دلدادگان و دوستداران دین هستند نباید به میز خطابه‌های حزبی و سیاسی تبدیل شوند، بلکه باید در این کانون‌ها باید اصل دین و ارزش‌های دینی مطرح شود.

وی گفت: امروز ما موظف به حرکت بر اساس حجت شرعی امامت و ولایت هستیم و همه امور خود را باید بر این محور تنظیم کنیم.

خاتمی در ادامه اظهار داشت: امام زادگان در کشور ما محور وحدت مردم هستند و مسئولان فرهنگی باید تدابیری بیندیشند تا این مکان‌های مقدس به قطب‌های فرهنگی تبدیل شوند.

وی بابیان اینکه این امام‌زادگان کشور ما متعلق به همه مردم است و زائرانی از داخل و خارج از کشور دارند، عنوان کرد: این امام زادگان چراغ فروزان راه هستند و روزبه‌روز مردم بیشتر به محبت آن‌ها جذب می‌شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری متذکر شد: مجاوران این حرم‌های مطهر باید برای زیارت و عرض ارادت به ساحت مقدس این بزرگان برنامه‌ریزی داشته باشند که زیارت یکی از مصداق‌های تکریم شعائر الهی است.

راه امامزادگان تسلیم‌ناپذیری و پایداری است

عضو مجلس خبرگان رهبری با یادآوری اینکه امروز مقام معظم رهبری در قله برائت از آمریکا هستند، همان‌گونه که امام راحل بودند، گفت: برخی با القائات شیطنت‌آمیز می‌خواهند وانمود کنند که بعد از توافق با آمریکا آشتی و مسئله ایران و آمریکا تمام شد و تلاش می‌کنند تا نفرت از آمریکا را از بین ببرند، درحالی‌که مقام معظم رهبری در خطبه دوم عید فطر و آخرین سخنان خود در مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) تصریح کردند که نفرت ملت ایران از آمریکا از بین نرفته است و همچنان صدای مرگ بر آمریکا در میان ملت ما وجود دارد.

وی افزود: ما با آمریکا اختلاف 180 درجه‌ای داریم و مقام معظم رهبری نیز تنها در عرصه هسته‌ای اجازه مذاکره داده‌اند و در عرصه‌های دیگر تغییری حاصل نشده است.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: غرب و آمریکایی‌ها باید بدانند کشور ایران خانه اهل‌بیت (ع) است و تسلیم شدن ملت ایران در برابر آن‌ها یک آرزو بیش نیست.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها تا امروز هم اهانت‌های خود را ادامه می‌دهند و مدام حرف‌های نخ‌نما شده خود را تکرار می‌کنند و می‌گویند گزینه‌ها روی میز است و این به معنای تحقیر ملت ما است.

خاتمی در پایان اظهار داشت: ملت ایران زیر بار زور دنیای سلطه و استکبار نخواهد رفت و تا امروز بیش از 36 سال با عزت و سربلندی راه خود را پیموده است و این راه و منش پیروان اهل‌بیت (ع) است که می‌دانیم امام زادگان کانون‌های عزت و ذلت ناپذیری بوده و هستند و ما نیز با تأسی به آن‌ها در برابر دشمنان تسلیم نخواهیم شد.

انتهای پیام/2448/ع40/ژ1001

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان