۱۲/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۱ دوشنبه

صبح قزوین گروه ۱+۵ از ریاست جمهوری جلیلی نگران هستند
کد خبر: ۶۱۸۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری در مصاحبه اختصاصی با صبح قزوین:

گروه ۱+۵ از ریاست جمهوری جلیلی نگران هستند

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری گفت: اگر جلیلی رئیس جمهور شود؛ با توجه به اشرافی که به فضای برگزاری مذاکرات ۱+۵ از نزدیک دارد، تصمیم گیری مقتدرانه ای در این زمینه خواهد داشت.

گروه ۱+۵ از ریاست جمهوری جلیلی نگران هستند
به گزارش صبح قزوین، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار صبح قزوین در مورد این که چرا اصلاح طلبان سعید جلیلی را کاندیدای دولت معرفی می کنند، اظهار داشت: باید از خود آنها بپرسید چرا همچنین نظری دارند، بنده تحلیل خاصی در این مورد ندارم.
شاید اظهار نظراشتون و گروه 5+ 1 به این که کاندیداتوری سعید جلیلی نتایج مذاکرات را تحت تأثیر قرار می دهد، این باشد که اگر جلیلی رئیس جمهور شود؛ با توجه به اشرافی که به فضای برگزاری مذاکرات و برنامه آن ها از نزدیک دارند، تصمیم گیری مقتدرانه ای در این زمینه خواهند داشت.
وی افزود: طبیعی است که آنها از این امر متاثر می شوند و اگر جلیلی رئیس جمهور نشوند اتفاق خاصی از حیث فضای مذاکرات رخ نمی دهد، بلکه هر کدام از این اصولگرایان به ریاست جمهوری برسند در احیای حق جمهوری اسلامی مصمم و استوار هستند.
 بنابراین نباید تصور کنند کسی دیگر به غیر از جلیلی به مدیریت برسد، تغییری در روند پیگیری مذاکرات هسته ای اتفاق نخواهد افتاد.
ذوالنوری در ادامه اذعان داشت: لذا نظام ما بر حق است و مردم بر این حق پافشاری دارند، غربی ها سعی دارند از حق مسلم مان محروم کنند؛ که مطمئنا هیچ کسی در قد و قامت ریاست جمهوری نه قادر است و نه حاضر است، نسبت به حقوق مردم عقب نشینی داشته باشد.
 بنابراین اگر کس دیگری هم بر این مسند قرار بگیرد، حق ما پیگیری خواهد شد.
این کارشناس مسائل سیاسی در پایان در مورد ائتلاف اصولگرایان، گفت: این ائتلاف دنبال خواهد شد و همان طور که در محضر آیت الله مهدوی کنی جلسه ای داشتند؛ که اعضای ائتلاف این نظر را داشتند که تا دقیقه ی 90 روند تبلیغاتی را ادامه دادند و اگر چنانچه احساس کردند خدشه ای در پیروزی اصولگرایان ممکن است اتفاق بیفتد، آن موقع تصمیم می گیرند به نفع کاندیدای مد نظرشان کنار بروند.
انتهای پیام/2002/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان