۱۲/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۱ دوشنبه

صبح قزوین سیستم انتخابات امسال به صورت آنلاین است/کلام امروز خواص بی بصیرت نبود حماسه سیاسی است
کد خبر: ۶۱۱۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

معاون سیاسی امنیتی استاندار در مصاحبه اختصاصی با صبح قزوین:

سیستم انتخابات امسال به صورت آنلاین است/کلام امروز خواص بی بصیرت نبود حماسه سیاسی است

ابوالفضل طاهرخانی گفت:امروز بعضی از خواص بی بصیرت و غیرقاطع می گویند که دیگر حماسه ای شکل نمی گیرد، اعتقاد داریم که هرکسی که از فیلتر شورای نگهبان بگذرد، مردم به او رای خواهند داد.

سیستم انتخابات امسال به صورت آنلاین است/کلام امروز خواص بی بصیرت نبود حماسه سیاسی است
به گزارش صبح قزوین، ابوالفضل طاهرخانی معاون سیاسی- امنیتی استاندار و رئیس ستاد انتخابات قزوین، با حضور در دفتر پایگاه تحلیلی خبری صبح قزوین  در پاسخ به این که انتخابات سال 92 را چطور ارزیابی می کنید، اظهار داشت: در سالیان گذشته حماسه انتخاباتی ما بی نظیر بوده  و امسال نیز از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد.
خروجی این انتخابات قرار است بزرگترین مقام اجرایی کشور شود و در کنار آن انتخابات شورای شهر و روستا را داریم که، در محلی ترین بخش های کشور و کوچکترین روستاها برگزار می شود، حساسیت های خاصی در کشورهای منطقه دارد.
وی در ادامه به موضوع بیداری اسلامی که در منطقه در حال شکل گیری است، اشاره کرد و افزود: اتفاقی که در عراق و سوریه در حال رخ دادن است، نگاه کشورهای خارجی بر روی این انتخابات  چه نزد دوستان ما و چه نزد دشمنان ما متمرکز کرده است.
نگاه دوستان ما به این انتخابات این گونه است که کشور ما را به عنوان ناجی خود می بینند و بسیار امیدوارند که این انتخابات سرنوشت ساز، حماسه ساز شود و این در درجه اول برای کشورهایی که ادعای دوستی دارند،  یک تقویت است.
کشورهائی نظیر لبنان، سوریه و .
.
.
مسئول ستاد انتخابات استان اذعان داشت: از طرف دیگر به کشورهای دیگری که قصد براندازی و دشمنی با کشور ما را دارند، در طول این 34 سال که هرگاه بحث انتخابات پیش آمده است، نگاه آنها کاملا به سوی این انتخابات ها بوده است.
از این زمینه برای ضربه زدن به کشور ما فرصتی می سازند.
این را تجربه نشان داده است که به برکت وجود نازنین ولایت فقیه به عنوان سکاندار کشتی نظام جمهوری اسلامی، توطئه های این دشمنان خنثی شده وتهدیدها به فرصت ها تبدیل شده است.
بنده حتی حضو پررنگ بالای 50 درصد و حتی تا 70 و 80 درصد  دیده ام.
امسال هم به فرموده معظم له سال حماسه سیاسی نامیده شده است، مردم حضور حداکثری خواهند داشت و انتخابات پرشوری را برگزار خواهیم کرد.
طاهر خانی درباره سامانه جامع انتخابات که امسال راه اندازی شده است، توضیح داد: سیستمی در جریان انتخابات تعریف شده که به صورت آنلاین است.
تمام دفاتر مربوط به انتخابات با این سامانه ثبت و ضبط می شود.
به عنوان مثال کاندیداهایی که در چهارمین دوره شوراهای شهر و روستا ثبت نام کرده اند، وارد این سامانه شده اند و مرتضوی در تهران می توانند این اسامی را چک کنند.
اخبارانتخاباتی در این سامانه درج می شود و وزیر کشور می تواند این اخبار را که از طریق ستاد انتخابات شهر و روستا و استاندار در این سایت درج شده است، را ببیند و رصد کند.
وی در ادامه گفت: این سیستم بسیار جامع است، ضمن این که از 25 مرحله انتخابات، 24 مرحله به صورت کامپیوتری و 1 مرحله که اخذ رای و شمارش آن می باشد؛ به صورت دستی انجام می گیرد.
ما برای همه این مراحل برنامه داریم.
در حال حاضر درگیر برنامه ای به نام ارسال گزارش کار، هستیم که به صورت ورقه ای و دستی به وزارت کشور ارسال می شود، که فعلا تنها شمارش به صورت دستی می باشد.
اما اولویت با صندوق ریاست جمهوری است.
این مقام مسئول در مورد تعداد صندوق های اخذ رای، اظهار داشت: دقیقا حضور ذهن ندارم، ولی فکر می کنم 1163 مربوط به ریاست جمهوری است و 1125 شورای شهر است.
تعداد اعضای شورای شهر باید متناسب با جمعیت شورای شهرباشد.
امسال تغییراتی صورت گرفت، یک شهر، 13 نفره، 2 تا شهر، 9 نفره، 5 شهر، 7نفره، 13 شهر، 5 نفره است؛ بنابر افزایش جمعیت این تعداد هم افزایش یافته است.
انتهای پیام/2002/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان