۲۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۹ چهارشنبه

صبح قزوین حضور ایران در کنفرانس ژنو ۲ ضروری است
کد خبر: ۶۰۴۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

حضور ایران در کنفرانس ژنو ۲ ضروری است

دبیرکل حزب التضامن سوریه با تاکید بر نقش مثبت ایران در قبال بحران سوریه گفت: حضور ایران در کنفرانس ژنو ۲ ضروری است.

حضور ایران در کنفرانس ژنو ۲ ضروری است
به گزارش صبح قزوين به نقل از فارس، «سلیم الخراط» دبیرکل حزب التضامن سوریه تاکید کرد: ایران در قبال بحران سوریه نقش مثبتی داشته و دارد و حضور این کشور در کنفرانس ژنو2 ضروری است.
کنفرانس بین المللی صلح درباره بحران سوریه قرار است ماه ژوئن در ژنو برگزار شود.
الخراط با اشاره به برگزاری کنفرانس ژنو یک و نیز ابتکار رئیس جمهوری سوریه برای حل بحران این کشور گفت: این اقدامات تکمیل یکدیگر بوده و اکنون کنفرانس ژنو 2 مبتنی بر کنفرانس ژنو 1 است.
برخی کشورها با سوء استفاده از بحران سوریه به دنبال منافع شخصی هستند وی تصریح کرد: مشکل سوریه ابعاد راهبردی داشته و برخی کشورها بدنبال منافع و نفوذ خود هستند از همین رو نمی‌توان اکنون نتایج کنفرانس ژنو دو را پیش‌بینی کرد بلکه برای تعیین آن باید در انتظار سطح منافع هر یک از کشورهای حاضر در آن بود به ویژه اینکه برخی از این نیروها برای پیدا کردن جایگاهی در جهان با یکدیگر دست و پنجه نرم می کنند.
الخراط با تاکید بر نقش مثبت ایران در قبال بحران سوریه گفت: این نقش از کنفرانس تهران آغاز شده و تاکنون نیز ادامه یافته است و مبتنی بر منطق بی طرفی و به دور از منافع شخصی بلکه تاکید بر منافع ملت سوریه است.
ایران مانند دوست و برادر در کنار سوریه است وی اظهارداشت: در شرایطی که نزدیک‌ترین دوستان سوریه آن را تنها گذاشتند، ایران در مورد اصول مشترک همچون برادر و دوست درکنار سوریه قرار گرفت.
این کارشناس سوری اظهارداشت: اکنون اختلافات زیادی وجود دارد و نوعی ناهماهنگی نیز مشاهده می شود و گرو‌ههای مسلح می‌کوشند به هر قیمتی از این بحران به سلامت نجات یابند هرچند همچنان به عملیات خرابکارانه در سوریه ادامه می دهند.
وی در توضیح این مطلب افزود: گروههای مسلح و حامیان آنان در سوریه، گروههای آشوب طلبی هستند که تحت عناوینی همچون ارتش آزاد و جبهه النصره فعالیت می کنند و گرفتار پرتگاهی شده اند که به راحتی نمی توانند از آن نجات پیدا کنند.
در این میان بحران سوریه در منافع شخصی و دستیابی به خطوط نفت وگاز جا داشته و در چارچوب اقدامی بی حاصل تلاش می شود که در این خصوص ایران را تحت تاثیر قرار دهند و  گروههای مسلح نیز به این بازی کشیده شده اند تا جایی که به ابزاری در اختیار این سیاست غربی و صهیونیستی و نیز خلیجی تبدیل شده اند.
انتهای پیام

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان