۲۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۵ شنبه

صبح قزوین مجلسی‌ها اختیار ایجاد تغییرات در متن مذاکره را دارند/ مفاد توافق‌نامه هسته‌ای بدون تائید مجلس قابل اجرا نیست
کد خبر: ۴۴۷۸۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس:

مجلسی‌ها اختیار ایجاد تغییرات در متن مذاکره را دارند/ مفاد توافق‌نامه هسته‌ای بدون تائید مجلس قابل اجرا نیست

نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس با بیان اینکه مفاد توافق‌نامه هسته‌ای بدون تائید مجلس قابل اجرا نیست گفت: مجلسی‌ها اختیار ایجاد تغییرات در متن مذاکره را دارند.

مجلسی‌ها اختیار ایجاد تغییرات در متن مذاکره را دارند/ مفاد توافق‌نامه هسته‌ای بدون تائید مجلس قابل اجرا نیست
روح الله عباسپور در گفتگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین، در خصوص روند کلی مجلس در بررسی توافقنامه اعلام شده پس از اعلام رسمی در مجامع بین المللی اظهار کرد: مطابق با اصل ۷۷ قانون اساسی کشور تمامی عهدنامه‌ها، مقابله نامه‌ها، قراردادها، موافقت نامه‌های بین المللی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.
وی در ادامه افزود: همچنین در ماده ۱۲۵ قانون اساسی کشور تاکید شده که امضای همه عهدنامه‌ها، موافقت نامه‌های دولت ایران با سایر دولت‌ها و امضای پیمان نامه‌های مربوطه پس از تصویب باید بین مجلس و شخص رئیس جمهور یا نماینده ویژه او مورد بازبینی و تائید قرار بگیرد.
این نماینده مجلس با بیان اینکه هرگونه اتفاقی در حوزه بین المللی باید به تصویب مجلس برسد ابراز کرد: اخیرا مجلس برای حفظ خطوط قرمزی که رهبری برای حفظ امنیت ملی کشور و حفاظت از دانشمندان و شخصیت‌های نظامی مدنظر داشتند قانونی را به تصویب رساند.
وی در ادامه بیان کرد: به واسطه این قانون تیم مذاکره کننده باید خطوط قرمز را رعایت کرده و پس از به نتیجه رسیدن مذاکرات باید به مجلس گزارش کامل آن ارائه شود.
این کارشناس سیاسی با بیان اینکه مجلسی‌ها اختیار ایجاد تغییرات در متن مذاکره را دارند تصریح کرد: هر موضوع و مسئله ای که برای تائید به مجلس ارسال می‌شود ضوابط، چارچوب‌ها و مسیر حرکت دولت را مشخص می‌کند.
وی عنوان کرد: اگر منافع ملی، خطوط قرمز هسته ای و حفظ امنیت دانشمندان نظامی و هسته ای در این موافقت نامه احراز شود مجلس در تصمیم گیری و تصمیم سازی آن را لحاظ خواهد کرد.
نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس با بیان اینکه اگر مجلس مفاد توافق نامه هسته ای را تائید نکند قابل اجرا نخواهد بود تاکید کرد: شورای امنیت ملی و مجلس در فضای عقلانی ابعاد مختلف این توافقنامه را رصد خواهند کرد و با رعایت حقوق مردم آن را تصویب می‌کنند.
وی گفت: پیش بینی ما این است که با توجه به حزب حاکم بر آمریکا که دموکرات‌ها می‌باشند و برای انتخابات آینده به این توافق نیاز دارند، پس به طور حتم دنبال این توافق هستند بنابراین اگر ایران محکم روی مواضع خود بایستد آنها مجبور به پذیرش منافع ما خواهند شد.
انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان