۲۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۹ چهارشنبه

صبح قزوین غربی‌ها لیاقت مذاکره با ایران را ندارند/ حضور گسترده مردم در تشییع۲۷۰ شهید دفاع مقدس پاسخی به فتنه‌گری استکبارجهانی بود
کد خبر: ۴۳۹۲۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

غربی‌ها لیاقت مذاکره با ایران را ندارند/ حضور گسترده مردم در تشییع۲۷۰ شهید دفاع مقدس پاسخی به فتنه‌گری استکبارجهانی بود

امام جمعه قزوین با بیان اینکه غربی‌ها لیاقت مذاکره با ایران را ندارند گفت: حضور گسترده مردم در تشییع ۲۷۰ شهید دفاع مقدس جواب به فتنه‌گری استکبارجهانی بود.  

غربی‌ها لیاقت مذاکره با ایران را ندارند/ حضور گسترده مردم در تشییع۲۷۰ شهید دفاع مقدس پاسخی به فتنه‌گری استکبارجهانی بود
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قزوین با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان از بهترین ایام برای کسب تقواست اظهار کرد: در مذاکرات این روزها بداخلاقی‌های از طرف مقابل ایران را مشاهده می‌کنیم، هرچقدر تیم مذاکره کننده ما اخلاق نشان می‌دهد آنها گساختر می‌شوند، خدای متعال می‌فرماید؛ تکبر مذموم است اما در مقابل متکبر باید تکبر داشت.
وی در ادامه افزود: سران غربی خوی حیوانی دارند یعنی از آنها دور شوید دنبالتان می‌کنند اگر به آنها نزدیک شویم حمله می‌کنند؛ از پس از انقلاب تا به امروز هرکجا با شجاعت و مردانگی قدم برداشته ایم استکبار جهانی را با ذلت به عفب نشانده ایم، ضعف نشاندادن نتیجه اش مسلط شدن دشمن برشماست.
این خطیب نمازجمعه ابراز کرد: غربی‌ها ارزش مذاکره با ایران را نداشتند اما رهبری همواره فرمود ما خوشبین به آنها نیستم.
وی ادامه داد: اما رهبری اجازه مذاکره را دادند به دلیل فواید خوبی که در آن است اجازه مذاکره به دولت را داد؛ شناخت مردم از آمریکا و عملکردش، آنها دسترسی از مراکز نظامی را مطرح می‌کنند یعنی خواب‌ها برای ما دیده اند هرچقدر به آنها میدان دهیم پا را فراتر می‌گذارند.
نماینده ولی فقیه در قزوین با بیان اینکه غربی‌ها در مذاکرات مطرح کرده اند دست از حمایت جریان مقاومت برداریم اذعان کرد: بنابراین رهبری فرمودند، به جای نگاه به دستان غربی‌ها به توان داخلی توجه کنید، دغدغه بیشتر در خصوص محرومیت زدایی داشته باشید ثروت‌های نهفته و خفته از طریق دولت بیدار می‌شود؛ هرکجا به استقلال خود توجه کردیم ایران پیشرفت کرد.
وی گفت: ما با نگاه به داخل نان، امنیت و استقلال ملی خود را تقویت می‌کنیم، در تعامل با دشمن اصل بر نگاه بدبینانه است زیر پس از این همه سال از گذشته انقلاب خدعه و نیرنگ آنها بر ما ثابت شده است، باید بر اصل فریبکاری دشمن توجه داشته باشیم.
اگر گرسنگی و تشنگی ما را عصبی کند روزه ما برباد رفته است عابدینی تصریح کرد: در این دوران پرچم حق علیه باطل برافراشته شده و پیامبران و ائمه ما با همه سختی و خون خود آن را برافراشته نگاه داشتند؛ امام و مستضعفان نیز با انقلاب خود این پرچم را پایدار کردند، مسئولین بدانند قیام و مقاومت علیه کفار و دشمنان عامل حفظ انقلاب است.
وی تاکید کرد: مذاکرات هر نتیجه ای داشته باشد ملت ایران روحیه استکبار ستیزی خود را ادامه می‌دهد، برخی‌ها دلشان با آمریکاست و از شیطنت‌ها آنها بیخبرند یا جنس آنها از آمریکاست؛ از تیم مذاکره کننده می‌خواهیم ارزش حمایت مردم و رهبری را بدانند.
امام جمعه قزوین با بیان اینکه حضور ۲۷۰ شهید تازه تفحص شده برای ما برکات زیادی داشت عنوان کرد: برای فتنه‌های رنگارنگ باید چراغی روشن شود تا مردم راه را گم نکنند؛ استقبال از شهدا قابل توجه بود و مردم با بیان شعارهایی گردن دشمن را شکستند و مردم به حق فتنه شناسی کردند تا دشمن سوء استفاده نکند.
وی بیان کرد: خدای متعال در ماه رمضان برکات ویژه ای برای اهل تقوا فراهم کرده است، پیامبر اکرم(ص) برای توصیف ماه رمضان می‌فرماید؛ اگر کسی یک روزه داری را افطار دهد آزادی بندگان را انجام داده و گناهان گذشته وی آمرزیده می‌شود و نگرانی از او دور شده و سبکبال خواهد شد.
این کارشناس دینی در ادامه اضافه کرد: ای مردم اگر کسی در ماه رمضان اخلاق خود را خوب کرده و عصبانیت خود را با صبر و حوصله جایگزین کند شامل مغفرت خدا می‌شود، اگر گرسنگی و تشنگی ما را عصبی کند روزه ما برباد رفته است، عصبانیت و ذلت پذیری، ربا و رشوه خواری خروج از راه صراط مستقیم است.
وی در پایان اعلام کرد: زمانی که انسان در دنیا از صراط مستقیم جدا شد در قیامت هم نمی‌تواند از پل صراط عبور کند؛ اگر انسانی در ماه رمضان اخلاقی را در خود محکم کند پس از پایان ماه این اخلاق در وی نهادینه می‌شود در ماه رمضان فشار در از خانواه خود کم کنیم و مسئولین نسبت به کارگران مدارا داشته باشند.
انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان