۰۱/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۰ پنجشنبه

صبح قزوین تولید دو داروی صددرصد گیاهی برای درمان سرطان پروستات و دیابت در آینده‌ای نزدیک/ محصول طلسم در حد صد بِرند مطرح جهان شناخته شده است
کد خبر: ۴۳۸۹۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل شرکت شهدآرای کاسپین خبر داد:

تولید دو داروی صددرصد گیاهی برای درمان سرطان پروستات و دیابت در آینده‌ای نزدیک/ محصول طلسم در حد صد بِرند مطرح جهان شناخته شده است

مدیرعامل شرکت شهد آرای کاسپین با بیان اینکه محصول طلسم در حد صد بِرند مطرح جهان شناخته شده است گفت: دو داروی صددرصد گیاهی برای درمان سرطان پروستات و دیابت در آینده‌ای نزدیک تولید می‌شود.

تولید دو داروی صددرصد گیاهی برای درمان سرطان پروستات و دیابت در آینده‌ای نزدیک/ محصول طلسم در حد صد بِرند مطرح جهان شناخته شده است
به گزارش خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین، نشست خبری دکتر مهدی بختیاری، مدیرعامل شرکت شهد آرای کاسپین با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.
دکتر مهدی بختیاری در این نشست با بیان اینکه شرکت شهد آرای کاسپین از سال ۸۵ با حضور سه نفر شروع به فعالیت کرده است اظهار کرد: هدف اولیه ما تولید داروی گیاهی رشد موی سر بود، در این راستا در سال ۸۹ محصول اول ما با نام لوسین گیاهی تقویت موی طلسم وارد بازار شد و به دلیل کیفیت بالا مورد وثوق و استقبال مردم قرار گرفت.
وی در ادامه افزود: دریافت مجوز از وزارت بهداشت برای ثبت این محصول تا ۵ سال طول می‌کشد، زیرا ابتدا باید آزمایش‌های حیوانی صورت گرفته و سپس برای استفاده انسانی وارد جامعه شود.
این مسئول با بیان اینکه مخترعین در کشور ما تا حدودی در حاشیه قرار دارند ابراز کرد: هدف ما توسعه شرکت بود در همین راستا در مدت چهار سال گذشته از سه نفر نیروی کار به ۱۲۰ نفر نیروی دائمی افزایش داده ایم و برای ۶۲۰ نفر نیروی وابسته در استانها کارآفرینی انجام دادیم.
مدیرعامل شرکت شهد آرای کاسپین به کارگیری افراد متخصص در زمینه تولید محصولات گیاهی را یکی از افتخارات این شرکت دانست و گفت: از انتهای سال ۸۹ تا ۹۴ به صورت متوالی به عنوان کارآفرین برتر انتخاب شدیم و در سال ۹۳ خودم عنوان نخبه کارآفرین را کسب کردم.
وی اذعان کرد: یکی از افتخارات واحد تحقیق و توسعه کاسپین این است که بیشتر از ۴۵ نیروی متخصص بالای فوق لیسانس در رشته‌های شیمی و پزشکی در حال فعالیت هستند؛ این شرکت از تولیدکننده‌های گیاهان دارویی و ترکیبی در داخل و خارج از کشور است.
کسب دکترای افتخاری مدیریت اجرایی از روسیه جزء افتخارات شرکت شهد آرای کاسپین است مخترع داروی گیاهی طلسم ادامه داد: فن آفرین برتر در هشتمین جشنواره فن آفرین شیخ بهایی در اصفهان، کسب برند برتر در همایش شرکت‌های دانش بنیان پارک علم و فناوری قزوین، کسب عنوان تولیدکننده نمونه کشوری در سال ۹۳، کسب دکترای افتخاری مدیریت اجرایی از شهر سن پترزپورگ روسیه از افتخارات شرکت شهد آرای کاسپین می‌باشد.
دکتر بختیاری به راه اندازی شعبات دیگر شرکت شهد آرای کاسپین اشاره کرد و عنوان داشت: ایجاد شعبه دوم شرکت ما در شهر تلفیس گرجستان با ۶۲ نیرو و شعبه سوم شرکت در کشور ترکیه از افتخارات ماست.
وی تصریح کرد: اگر ایران اسلامی پس از ۳۶ سال از گذشت انقلاب هنوز به صورت قاطع نتوانسته در سطح بین الملل درخشش داشته باشد نرساندن صدای نوابغ به جهان است؛ اما در آینده ای نزدیک کشورمان جزء پنج کشور قدرتمند دارویی در جهان شناخته خواهد شد.
این کارآفرین برتر کشور در خصوص نقش کشورهای دانش بنیان در پیشرفت اقتصاد کشور بیان کرد: شرکت‌های دانش بنیان از ابتدا توسط دانشجویان فارغ التحصیلی تشکیل می‌شود که در ایده‌های عملیاتی نشده دارند و در صنعت کم تجربه می‌باشند؛ اما پس از کسب تجربه در حوزه صنعت می‌توانند با ایده‌های تازه خود موفق باشند.
وی در ادامه اضافه کرد: شرکت ما توانست با استفاده از همین دانشجویان تازه فارغ التحصیل شده و اساتید نخبه به عنوان شرکت داروهای گیاهی موفقیت‌های زیادی را کسب کند.
مدیرعامل شرکت شهد آرای کاسپین با اشاره به تولیدات مهم خود در آینده ای نزدیک عنوان کرد: ساخت دو داروی صد در صد گیاهی برای درمان سرطان پروستات و دیابت نوع یک و دو در مرحله تولید قرار دارد و تا شش ماه آینده وارد بازار خواهد شد؛ گیاهان این داروها از استان قزوین و منطقه الموت تهیه شده و عصاره گیری هم توسط شرکت خودمان انجام می‌شود.
وی افزود: در مدت انجام فعالیت تحقیقاتی خود از هیچ حمایتی استفاده نکردم؛ زیرا خواست خودم این بوده و امروز نیز از شرکت‌های ضعیفتر در راستای پیشرفت کار آنها پشتیبانی می‌کنم؛ البته مرکز پارک علم و فناوری قزوین قطعا حمایت از تولیدکنندگان را در برنامه خود دارد.
از ۱۱۰ اختراع خودم هفت مورد آن عملیاتی شده است این مسئول ادامه داد: نمایندگان مجلس و استاندار قزوین در شرکت ما حضور پیدا کرده اند و حمایت معنوی خود را دارند و از نظر مالی تا به امروز از هر سازمانی که کمک خواستیم انجام شده است؛ البته درخواست کمک ما باید مطابق با توانایی آن سازمان در حوزه کاری آنها باید صورت بگیرد تا مشکلات موجود حل شود.
وی از راه اندازی واحد کوچکی از قسمت تحقیقات شرکت شهد آرای کاسپین در دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و گفت: محصول طلسم توانست در این چهار سال در حد صد برند مطرح جهان شناخته شود؛ ما با توانمندی بزرگ وارد صادرات محصول به اروپا و آمریکا شده ایم و هدفمان خارج ساختن صنعت از محصول تک قطبی نفت و هدایت به سمت محصولات دانش بنیان است.
مخترع داروی گیاهی طلسم با بیان اینکه محصولات شرکت را در چهار شرکت اروپایی و آمریکا و روسیه ثبت کرده ایم ابراز کرد: هر شرکتی که در کشورهای اروپایی وارد تولید محصولات پوست و مو می‌شود، نگاهی نیز به محصولات تولیدی شرکت ایران دارد و باعث افتخار برای کشورمان است.
وی اظهار کرد: میزان تولید ما در سال گذشته ۳۵ تُن بود و میزان تولید برحسب تقاضای جامعه و صادرات است و با وجود محدودیت مواد اولیه محصولات شرکت محدود هستند؛ اما با راه اندازی واحد کشت و صنعت این محدودیت‌ها رفع می‌شود.
دکتر بختیاری بزرگترین هدف کاری خود را خدمت به مردم برای حفظ سلامت آنها دانست و گفت: محصولات شرکت ما به صورت کلی و در حالت تولیدی و اختراع وارد بازار می‌شوند؛ اما غالبا محصولات ترکیبی نیز داریم.
وی با بیان اینکه از ۱۱۰ اختراع خودم هفت مورد آن عملیاتی شده است اذعان کرد: مواردی چون ریزگردها، کمبود باران و کشت نشدن برخی داروهای گیاهی در کشور از مشکلات تولید داروهای گیاهی است که در حال بررسی برای گشت برخی داروهای گیاهی در استان هستیم.
این کارآفرین برتر کشور در پایان تاکید کرد: شرکت ما به صورت مجزا صادرات محصولات خود را انجام نمی‌دهد؛ اما نوع محصول و کیفیت آن این محصولات را وارد بازار اروپا و آمریکا کرده است.
انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان