۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین برگزاری یازدهمین احیای نیمه شعبان با حضور مسئول کانون طلیعه ظهور قم
کد خبر: ۴۳۷۲۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مسئول برگزاری احیای نیمه شعبان هیئت خادمان مهدی(ع):

برگزاری یازدهمین احیای نیمه شعبان با حضور مسئول کانون طلیعه ظهور قم

مسئول برگزاری احیای نیمه شعبان هیئت خادمان مهدی(ع) گفت: در سال جاری سخنران مراسم استاد حجت الاسلام حیدری کاشانی، مسئول کانون طلیعه ظهور قم و از اساتید حوزه و دانشگاه می‌باشد.

برگزاری یازدهمین احیای نیمه شعبان با حضور مسئول کانون طلیعه ظهور قم
مرتضی خاتمه در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین، در خصوص برگزاری مراسم احیای نیمه شعبان هیئت خادمان مهدی اظهار کرد: مراسم احیای نیمه شعبان امسال یازدهمین سال است که برگزار خواهد شد و هر ساله با استقبال زیاد هم استانی‌ها مواجه شده است.
وی در ادامه افزود: در سال جاری سخنران مراسم استاد حجت الاسلام حیدری کاشانی، مسئول کانون طلیعه ظهور قم و از اساتید حوزه و دانشگاه می‌باشد و از توای گرم هیئت خادمان مهدی استفاده خواهد شد و قرائت دعای کمیل و زیارت آل یاسین و شب زنده داری از دیگر برنامه‌های این مراسم است.
مسئول برگزاری احیای نیمه شعبان هیئت خادمان مهدی(ع) ادامه داد: این مراسم راس ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه در مسجد ولایت قزوین با تلاوت آیاتی از قرآن کریم شروع خواهد شد و پس از آن قرائت زیارت آل یاسین و شعرخوانی توسط شاعر میهمان آقای رفیعا می‌باشد و سپس سخنرانی حاج آقا حیدری کاشانی و دعای کمیل و شب زنده داری خواهد بود.
وی با بیان اینکه در پایان مراسم با اطعام سحری از شرکت کنندگان پذیرایی خواهد شد اذعان کرد: خوشبختانه هیئت دانشجویی خادمان مهدی از دوره ای که جشن‌های میلاد حضرت صاحب(عج) در حال کمرنگ شدن بود، تصمیم گرفت در برگزاری احیا تمرکز داشته باشد.
۱۳۹۲۰۴۰۳۱۲۱۳۳۸۴۸۴_PhotoL این فعال فرهنگی با بیان اینکه استمرار برگزاری شب احیا نیمه شعبان از طریق اعضای هیئت خادمان مهدی منجر به ایجاد یک حرکت ملی در کشور شد ابراز کرد: در حال حاضر در استان قزوین هم هرساله برنامه‌های خوبی در این زمینه برگزار می‌شود و همواره بزرگترین اجتماع مهدوی نیمه شعبان در قالب این احیا صورت می‌گیرد.
وی عنوان کرد: در حال حاضر با لطف حضرت صاحب(عج) برگزاری این احیا رایج شده است و مردم قزوین مشتاق برگزاری این مراسم در هرسال هستند.
خاتمه گفت: همه بزرگواران برای برگزاری این احیا کمک می‌کنند، اما کلیت برگزاری این مراسم از طریق هیئت دانشجویی خادمان مهدی انجام می‌گیرد و هزینه‌های آن توسط خیرین تامین می‌شود.
وی در خصوص برگزاری مراسم جشن میلاد متناسب با فرهنگ مهدوی بیان کرد: همین فرهنگ سازی که برای زنده نگه داشتن یاد امام زمان(عج) صورت می‌گیرد و هیئت خادمان در این زمینه به صورت جدی وارد شده؛ زمینه ای شد تا تعداد زیادی از مجالس به سمت و سوی برگزاری احیا و مراسم شادی و نشاط و تنوع همراه با رضایت حضرت ولی عصر(عج) هدایت شود.
مسئول برگزاری احیای نیمه شعبان هیئت خادمان مهدی(ع) در پایان اذعان کرد: اطلاع دارم در اغلب مناطق استان جشن‌های باشکوهی در روز نیمه شعبان برگزار می‌شود که این مجالس شاد اما دینی، برای حفظ حرمت این روز بسیار مناسب خواهد بود.
انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان