۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین افزایش اعتبار بن‌کارت‌های دانشجویان دانشگاه آزاد برای نمایشگاه کتاب
کد خبر: ۴۲۶۲۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

افزایش اعتبار بن‌کارت‌های دانشجویان دانشگاه آزاد برای نمایشگاه کتاب

دانشگاه آزاد در مذاکرات اخیر خود با مسئولان وزارت ارشاد نسبت به ارائه یارانه حمایتی برای دانشجویان خود جهت خرید کتاب از نمایشگاه اعلام آمادگی کرده است‌. در این صورت اعتبار بن‌کارت‌های دانشجویان دانشگاه آزاد افزایش خواهد یافت.‌

افزایش اعتبار بن‌کارت‌های دانشجویان دانشگاه آزاد برای نمایشگاه کتاب
به گزارش سرویس فرهنگی صبح قزوین، عصر روز گذشته، شنبه ۲۰ فروردین، ثبت نام بن دانشجویی و طلاب برای بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از طریق سامانه‌ تعیین شده آغاز شد.
در این دوره مبلغ بن دانشجویی حدود ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است،‌ به عبارت دیگر مبلغ بن دانشجویی و طلاب از ۶۰ هزار تومان به ۸۰ هزار تومان رسیده است.
بنا بر اعلام مسئولان نمایشگاه کتاب تهران،‌ پس از مذاکرات اولیه با نهادها و وزارتخانه‌های مرتبط مقرر شد، دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر تخصیص بودجه خرید کتاب برای کتابخانه‌های آن دانشگاه، اعتباری ویژه بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال جهت خرید کتاب‌های خارجی از نمایشگاه کتاب تهران اختصاص دهد.
همچنین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز با مشارکت در این توافق اعتباری ویژه بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال جهت خرید کتاب خارجی برای واحدهای آموزشی تابعه آن مرکز هزینه خواهد کرد.
بر اساس این توافق صورت گرفته مبلغ ۵۰ درصد قیمت پشت جلد کتاب‌ها از سوی دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت بهداشت پرداخت می‌شود و ۵۰ درصد باقی‌مانده نیز از محل تخفیف ناشر و حمایت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأمین خواهد شد.
هم‌چنین دانشگاه آزاد اخیرا‌ً در مذاکرات شفاهی با مسئولان وزارت ارشاد،‌ اظهار علاقه کرده تا سهمی برای دانشجویان خود قرار دهد،‌ در این صورت با اضافه شدن یارانه حمایتی دانشگاه آزاد،‌ به مبلغ بن‌کارت‌های دانشجویی دانشجویان دانشگاه‌های آزاد مبلغی افزوده خواهد شد.
بر اساس توافق انجام شده تمامی کتاب‌های منتشر شده از سال ۲۰۱۱ به این سو مشمول این توافق می‌شوند و از این نظر تلاش شده است تا منابع دست اول و به روز دنیا برای کتابخانه‌ها و مراکز علمی خریداری شود.
امیدورایم که در سال‌های آینده شاهد مشارکت بیشتر نهادهای علمی برای خرید کتاب از نمایشگاه کتاب تهران باشیم.
منبع: تسنیم انتهای پیام/۷۰۰۸

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان