۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین عمل کردن به سخنان دیکته شده غربی‌ها، تحریم‌ها را لغو نمی‌کند
کد خبر: ۴۱۴۵۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس:

عمل کردن به سخنان دیکته شده غربی‌ها، تحریم‌ها را لغو نمی‌کند

نماینده مردم آوج و بوئین زهرا گفت: اگر به فرموده رهبر معظم انقلاب ما به دیکته شده‌های استکبار جهانی عمل کنیم، باز هم آنها تحریم‌ها را برنخواهند داشت؛ زیرا هدف اصلی آنها براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

عمل کردن به سخنان دیکته شده غربی‌ها، تحریم‌ها را لغو نمی‌کند
روح الله عباسپور در گفتگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین، در خصوص روند پیگیری و پیشرفت مذاکرات هسته ای اظهار کرد: انتظار آمریکایی‌ها این است که این مذاکرات به گونه ای پیش برود که غربی‌ها بتوانند نظر اسرائیل را به کرسی بنشانند و ایران هسته ای را نابود کنند.
وی در ادامه افزو.
د: جزئی کردن مذاکرات و چند مرحله ای شدن رسیدن به توافق بین ایران و گروه ۱+۵ از رویکردهای اصلی غربی‌هاست؛ برای همین این مذاکره بیش از یک سال طول کشیده است و هدف استکبار جهانی کش دار کردن این جلسات برای تحت فشار قرار دادن ایران است، تا بتوانند با اعمال تحریم بیشتر و ایجاد شرایط اقتصادی سخت، ما را وادار به زورگویی خود کنند.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن در مجلس ابراز کرد: از شروع این مذاکرات رهبر معظم انقلاب بر موضوع غیرقابل اعتماد بودن آمریکا تاکید کردند و در این یک سال ما به تعهدات خود عمل کردیم؛ اما متاسفانه در این مدت غربی‌ها به تعهدات خود در رفع تحریم‌ها پایبند نبودند.
وی با بیان اینکه ایران اسلامی برای آژانس و گروه ۱+۵ اعتمادسازی لازم را انجام داده است اذعان کرد: در حال حاضر غربی‌ها باید پیشقدم شوند و نظر مثبت ایران را جلب کنند؛ البته ملت ما سالهاست که با مشاهده توطئه‌های غربی‌ها امیدی به نتیجه مثبت در این مذاکرات ندارند، زیرا آنها هیچ زمانی به نفع کشورمان عمل نکرده اند و در ادامه هم نخواهند کرد.
هدف غربی‌ها زمین گیر کردن اقدامات هسته ای کشورمان در یک پروسه بلندمدت است این نماینده مجلس ادامه داد: غربی‌ها در این یک سال و اندی نشان دادند که در هر دوره ای قصد فرار از به نتیجه رسیدن به توافق خوب برای کشورمان را دارند و رهبری نیز تاکید کردند که آمریکا در صحنه‌های مختلف غیرقابل اطمینان بودن خود را به اثبات رسانده است.
وی با بیان اینکه بهانه جویی‌های غربی‌ها در این مذاکرات از ابتدا قابل پیش بینی بود تصریح کرد: آنها به صورت مستمر بهانه‌های مختلفی را ایجاد می‌کنند؛ زیرا آنها به فکر تعلیق غنی سازی برای همیشه در ایران اسلامی هستند.
عباسپور گفت: اگر به فرموده رهبر معظم انقلاب ما به دیکته شده‌های استکبار جهانی عمل کنیم، باز هم آنها تحریم‌ها را برنخواهند داشت؛ زیرا هدف اصلی آنها براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
وی در ادامه اضافه کرد: این یک رویکرد طبیعی است که اوباما بخواهد به نتیجه نرسیدن مذاکرات طبق اهداف خود را عاملی برای ترک میز مذاکره عنوان کند؛ زیرا هدف آنها زمین گیر کردن اقدامات هسته ای کشورمان در یک پروسه بلندمدت است.
این کارشناس سیاسی با اشاره به اضافه شدن دکتر صالحی و برادر رئیس جمهور به تیم مذاکره کننده ایران خاطرنشان کرد: وزیر انرژی آمریکا که از دوستان دانشجویی دکتر صالحی بود به طور ناگهانی به مذاکرات ورود پیدا کرد و از طرف ایران هم رئیس سازمان انرژی هسته ای برای بررسی جزئیات برخی از طرحها وارد تیم مذاکره کننده ما شد.
وی در پایان عنوان کرد: آقای صالحی فردی متخصص در حوزه انرژی هسته ای است که معتقدم باید از ابتدا در این جلسات حضور پیدا می‌کرد تا مشاوره‌های لازم را در روند علمی این مذاکرات به تیم ایرانی داشته باشد، البته حضور برادر رئیس جمهور هم شاید برای رساندن برخی پیامها برای تیم مقابل باشد.
انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان