۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین مجبور بودن ایران در به توافق رسیدن مذاکرات، توهم غربی‌هاست/ اتکا به توان داخلی راه دستیابی به عزت است
کد خبر: ۴۰۹۲۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

امام جمعه موقت قزوین:

مجبور بودن ایران در به توافق رسیدن مذاکرات، توهم غربی‌هاست/ اتکا به توان داخلی راه دستیابی به عزت است

امام جمعه موقت قزوین در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین با بیان اینکه اتکا به توان داخلی راه دستیابی به عزت است گفت: مجبور بودن ایران در به توافق رسیدن مذاکرات، توهم غربی‌هاست.

مجبور بودن ایران در به توافق رسیدن مذاکرات، توهم غربی‌هاست/ اتکا به توان داخلی راه دستیابی به عزت است
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین، حجت الاسلام محمدحسن باریک بین، امام جمعه موقت قزوین در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین با قدردانی از حضور پر شکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه اظهار کرد: همه مسئولین و نخبگان باید قدردان چنین مردمی باشند که در همه صحنه‌ها پشتیبانی خود را از نظام اسلامی به خوبی به نمایش گذاشته اند.
وی با تاکید بر اینکه وجود ملت در صحنه کشور را از نگرانی هجمه های دشمن در امان می دارد افزود: مدیران کشور باید برای خدمت به مردم همه توان خود را به کار بگیرند و برای شکوفا کردن اساسنامه اقتصاد مقاومتی قوانین راهگشا را در جامعه ایجاد کنند.
این خطیب نماز جمعه گفت: دو عامل مهم می تواند از عوامل حمایت کننده برای تیم مذاکره کننده ما باشد، نخست ملت شجاع و پشتیبان ایران اسلامی و دوم حضور رهبری با بصیرت و هدایتگر؛ ملت ایران از منطقی محکم و با استدلال برخوردار است و با همین منطق با دنیا تعامل دارد.
وی ابراز کرد: تیم مذاکره کننده ایران باید در ابتدا با پشتیبانی خدای متعال و کمک رهبر معظم انقلاب توافق خوبی را رقم بزنند، همانطور که رهبری فرمودند؛ توافق نکردن بهتر از توافق بد است و در توافق باید جزئیات همراه کلیات در یک مرحله به سرانجام برسد.
باریک بین اذعان کرد: ملت ایران از مذاکره کنندگان این درخواست را دارند که با تأسی به منویات رهبری جزییات و کلیات را در یک مرحله توافق کنند؛ تجربه نشان داده است غربی‌ها به دنبال بهانه برای دست نیافتن ایران به حق مسلم خود هستند و در این راستا به توافق دو طرفه در مذاکرات ژنو پایبند نبودند.
وی با تاکید بر اینکه تحریم‌های کنگره آمریکا و اتحادیه اروپا باید به طور کلی لغو شود تصریح کرد: لازم است غربی‌ها توهم مجبور بودن ایران به نتیجه رسیدن این مذاکرات را از خود دور کنند، ایران اسلامی در توافق مذاکرات هسته ای به دنبال عزت است و  حتی با نرسیدن به توافق، راه های زیادی برای پیشرفت وجود دارد.
امام جمعه موقت قزوین اتکا به توان داخلی را راه رسیدن به عزت ایران دانست و خاطرنشان کرد: جامعه مطلوب از نگاه اهل بیت(ع) و مبانی اسلام ناب جامعه ای است که دعوت به معروف و نیکی در آن نمایان باشد، تقوا سبب نزول برکات و گناه زمینه ساز محروم شدن از نعمات الهی است.
وی عنوان کرد: در جامعه امروز اگر کسی با تلاش فکری خود زمینه اشتغال آفرینی را فراهم سازد معروف بزرگی را به جای آورده است، کمک به امر ازدواج، دادن قرض الحسنه از موارد معروف بزرگ است و باید قدردان حامیان این خیرات باشیم تا زمینه شکل گیری آنها افزایش یابد.
این خطیب نماز جمعه با بیان اینکه آحاد جامعه به فکر انجام معروف باشند گفت: نتیجه پایبند بودن به معروف گسترش این امر خیر در جامعه است، باید زمینه‌های پررنگ شدن معروف‌ها در جامعه را ایجاد کنیم؛ حتی دعای خالصانه در حق برادر دینی نیز نوعی معروف ارزشمند است.
وی در پایان اذعان کرد: شکرگذاری از نعمت‌ها نیز نوعی معروف است که باید در بین مسلمانان افزایش یابد اما با بی توجهی به این موضوع در بین ما زمینه ساز کاهش رحمت الهی فراهم شده است که باید رویکرد ما تغییر یابد.
انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان