۲۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۸ سه شنبه

صبح قزوین چشم‌پوشی و مصلحت اندیشی در مبارزه با مفاسد اقتصادی خطاست/برای حراست از انقلاب پرچم نقد را برداشته‌ایم
کد خبر: ۳۹۳۶۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

نوه امام خمینی(ره):

چشم‌پوشی و مصلحت اندیشی در مبارزه با مفاسد اقتصادی خطاست/برای حراست از انقلاب پرچم نقد را برداشته‌ایم

حجت الاسلام خمینی با بیان اینکه وجود نقد برای حراست از انقلاب لازم است گفت: چشم‌پوشی و مصلحت اندیشی در مبارزه با مفاسد اقتصادی خطاست.

چشم‌پوشی و مصلحت اندیشی در مبارزه با مفاسد اقتصادی خطاست/برای حراست از انقلاب پرچم نقد را برداشته‌ایم
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین، حسینیه یادگار امام شهرک پونک قزوین با حضور حجت الاسلام سید علی خمینی نوه امام خمینی(ره) و برخی مسئولین استان امشب(شنبه) افتتاح شد.
در این مراسم حجت الاسلام سید علی خمینی یادگار بنیانگذار کبیر انقلاب با تسلیت ایام شهادت پیامبراکرم(ص) و امام مجتبی(ع) اظهار داشت: همه حرکات پیامبران و اقدامات آنها در راستای یک هدف بزرگ یعنی مبارزه با فساد بر روی زمین خلاصه می‌شود.
وی افزود: در قرآن کریم هنگامی که به زندگی اکثر انبیای الهی و اقوام آنها می‌پردازد حرکت به سمت صَلاح و جلوگیری از فساد را از اقدامات اساسی و مهم دوره پیامبری آنها برمی‌شمرد.
نوه امام خمینی(ره) ادامه داد: قوم ثمود، هاد و صالح و فرعون و حتی بنی اسرائیل وقتی مورد غضب الهی قرار می‌گیرند که مشغول به فسادگری می شوند؛ خدای متعال در قرآن کریم آنها را مورد لعن و نفرین خود قرار داده است زیرا پروردگار عالم عمل مفسدین را به سرانجان نمی‌رساند.
وی با بیان اینکه مبارزه با فساد گوهر اصلی حرکت همه انبیاست اذعان داشت: انقلاب اسلامی ایران وقتی که به پیروزی رسید ریشه در مبارزه با فساد داشت، فساد در انواع و اقسام مختلفی دسته بندی می شود که باید همه این موارد را مدنظر قرار داد تا بهتر بتوان با آن مبارزه کرد.
فرزند مرحوم سید احمد ابراز داشت: یکی از عوامل مهمی که زمینه ساز ایستادگی در مقابل رژیم پهلوی شد توجه به مبارزه با فساد شاهنشاهی بود؛ امام راحل(ره) همیشه در قبل و بعد از انقلاب روی مسئله مبارزه با فساد تاکید داشتند.
وی با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) در سال ۵۸ گفت: در آن دوره امام فرمودند، با همت شما ملت عزیز ریشه فساد تا حدودی از بین رفت، این سخن معمار کبیر انقلاب ناظر بر این موضوع است که هنوز فساد وجود دارد و این آرزوی والای امام بود که باید با همت عالی جوانان این مرز و بوم ریشه فساد خشکانده شود.
این یادگار امام راحل یادآور شد: امام خمینی(ره) در خصوص مبارزه با فساد می‌فرمود، ما باید اقامه عدل کنیم نگویید قوه نداریم این ملت قوه و نیروی ماست، نگویید امکان ایستادگی در مقابل فساد وجود ندارد، کسی که در حال مبارزه با فساد است ملت پشتیبان او خواهد بود حتی اگر در این راه کشته هم شویم باید به مبارزه ادامه داد.
وی شکل گیری انقلاب امام راحل و انقلاب ملت را با دیدگاه تفکرات اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران در راستای حرکت انبیا یعنی مبارزه با فساد قدم برداشته است، پس از گذشت ۳۵ سال باید پرسید برای مبارزه با فساد چه کرده ایم؟ نوه امام خمینی(ره) تصریح کرد: چرا باید در یک جامعه اسلامی ما شاهد به وجود آمدن فسادهای سه و ۱۲ و هشت هزار میلیاردی باشیم؟ چرا باید به این مقدار و حجم کلان در کشور ما فساد وجود داشته باشد؟ این موضوع باعث گریه دوستداران نظام شده است.
وی ادامه داد: در نظامی که با حرکت انقلابی شروع شده است و هدف و شعار مبارزه با فساد را دارد چرا باید فقط عملکرد ما در مبارزه با فساد به برگزاری همایش، کنفرانس و سمینار خلاصه شود؟ ناراحتی رهبر معظم انقلاب امروز در نگاه اول وجود فساد در جامعه اسلامی است که با جواب تلخی که به برگزاری این نوع از برنامه ها می دهند، آشکار می‌شود.
فرزند مرحوم سید احمد با اشاره به رویکرد مبارزه با فساد در نگاه مدیران سه قوه کشور ابراز داشت: مبارزه با فساد باید روشن و آشکار باشد تا مردم در جریان این مبارزه ها قرار بگیرند، ما انتظار افراط نداریم اما نباید برنامه‌های مبارزه با فسادهایی که در کشور صورت می‌گیرد پوشانده شود.
وی افزود: امروز دشمن با بلندگویی در دست به اعلام فسادهای کلان در کشورمان روی آورده است بنابراین مسئولین نباید اعلام مفاسد اقتصادی را به آینده موکول کنند؛ بلکه باید این موارد را به جامعه منتقل کنند که با فساد سیستماتیک چه کرده اند.
این یادگار امام راحل چشم پوشی و مصلحت اندیشی در مبارزه با مفاسد اقتصادی را صحیح ندانست و گفت: لازم است با کار کارشناسی و فرهنگی در مقابل فساد ایستاد، اگر در کار ادارای حجم واسطه گری‌ها کاهش یابد با نظارت بهتر زمینه فساد کمتر خواهد شد.
وی ادامه داد: از نگاه فرهنگی مبارزه با فساد وقتی فراگیر می‌شود که همه مردم در جامعه نگاه اعتراضی نسبت به آن داشته باشند؛ ولی متاسفانه امروز قبح فساد در حجامعه از بین رفته است و این رویکرد مناسبی برای یک جامعه اسلامی نیست.
نوه امام خمینی(ره) با بیان اینکه سیاه نمایی با اعلام شرایط مبارزه با فساد متفاوت است اظهار کرد: اگر ما انتقادی می کنیم هدف حفظ نظام اسلامی است، زیرا باید سیستم ولایت فقیه پایدار بماند، برای داشتن جامعه سالم همه ما باید تا پای جان برای حفظ نظام ایستادگی کنیم.
وی ابراز داشت: این بی انصافی است که عده ای با گذشت ۳۵ سال از انقلاب و محقق نشدن همه آرمانهای انقلاب را بهانه ناکارآمد بودن نظام می‌داند؛ خوشبختانه امروز نظام اسلامی ایران به یک قدرت فرامنطقه ای تبدیل شده و این موضوع به حرمت خون شهیدان و داشتن مسئولین پاک و خدمتگزار است.
فرزند مرحوم سید احمد با بیان اینکه این افتخار ماست که رهبری پرچمدار مبارزه با فساد است اذعان داشت: برای حراست از انقلاب و نظام خود پرچم نقد را برداشته و به آن هم افتخار می‌کنیم؛ از سوی دیگر باید تفکر مبارزه با فساد باید در بدنه مردم به وجود بیاید تا همه ما پرچمدار مبارزه با فساد باشیم.
انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان