۱۲/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۱ دوشنبه

صبح قزوین مدیران دولتی زمینه را برای حضور مردم در عرصه های اقتصادی هموار کنند
کد خبر: ۳۹۳۳۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی:

مدیران دولتی زمینه را برای حضور مردم در عرصه های اقتصادی هموار کنند

حجت الاسلام ابوترابی گفت: اقتصاد ایران یک اقتصاد دولتی است و هرگز نمی‌تواند معضلات اقتصادی خود را رفع کند بنابراین مدیران دولتی وظیفه دارند زمینه حضور مردم را در عرصه اقتصاد اقتصاد هموار کنند.

مدیران دولتی زمینه را برای حضور مردم در عرصه های اقتصادی هموار کنند
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین، حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست تبیین مضامین و الزامات پیشرفت استان از دیدگاه رهبری که ظهر امروز (پنج شنبه) در سالن اجتماعات دانشگاه امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد اظهار داشت: بدون تردید حرکت استان قزوین می‌تواند راه را برای پیشگامی استان در بهره بردن از ظرفیت‌های نهفته علمی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی هموار کند.
وی افزود: سفر رهبر معظم انقلاب به قزوین می‌تواند از چند بُعد قابل تحلیل و ارزیابی باشد، از بُعد نمادین این سفر مبارک بزرگترین اجتماع تاریخی ملت بزرگ قزوین را رقم زد و نماد پیوند ناگسستنی امت و ولی فقیه، پیوند دین و ملت و مردم، مرجعیت و در یک کلمه نماد پیوند و یکپارچگی دولت، ملت و مرجعیت نظام است.
این نماینده مجلس سفر رهبری به استان را به عنوان یک نقطه اتکاء در تاریخ قزوین دانست و اذعان داشت: از منظر دیگر این سفر رهبری راه را برای حرکت پرشتاب استان در راستای اجرای پروژه های فرهنگی، اقتصادی، درمانی و ورزشی هموار نمود تا این پروژه‌ها کلید زده و تا به امروز اجرایی شود.
وی ادامه داد: از منظر دیگر راه برای ارتقای سطح فرهنگی و عینی و مدیریتی ایجاد شد و این نشست راهی است در راستای تداوم این بُعد که نباید فراموش شود و آغازی برای حرکت بوده و ارائه ایده‌های روشن و ظرفیت‌های واقعی استان در عرصه‌های مختلف تبدیل به نقشه راه برای مدیران شود.
۱۴۱۸۸۸۵۴۵۳۲۰۴-۳۰۰x204 نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قزوین باید در راستای اجرایی کردن منویات سفرهای استانی رهبری برای استان‌های دیگر الگو باشد ابراز داشت: ایران امروز در یک نقطه چرخشی راهبردی قرار دارد که تاریخ یک ملت را رقم می‌زند؛ در این نقطه استراتژیک از یک منظر هدف و از منظر دیگر پدیدآورنده نقشه راه بودیم.
وی تصریح کرد: غرب نقطه ارجاع پرونده هسته ای به شورای امنیت را آغاز یک چرخش استراتژیک برای سقوط ظرفیت و توانایی ایران در جهان می‌دانست و با همین هدف نقشه راه خود را تعریف و با اجماع صاحبان قدرت در نظام سلطه راه خود را تداوم بخشید.
این کارشناس سیاسی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب این نقطه تهدید دشمنان را به عنوان یک هدف برای افزایش اقتدار و عزت ملت و ایفای نقشی فراتر در منطقه جهانی تعریف کردند و فرمودند: در رویارویی این تفکر انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و کلوپ هسته ای جهان امروز در دستان نظام سلطه است و اجازه ورود هیچ کشوری را به آن نمی‌دهد.
وی با بیان اینکه نظام بودجه ریزی امسال نکته مثبتی داشت عنوان کرد: به دلیل تحریم‌ها، ارزش قیمت نفت نسبت به بودجه سال ۹۳ رشدی نکرده و حداکثر آن ۳درصد بود و این اولین ویژگی مثبت بودجه است؛ ما همیشه با تکیه بر این بودجه به بزرگ شدن دولت و کوچک شدن حضور مردم فکر می‌کردیم.
ابوترابی انتقاد کرد: اقتصاد ایران یک اقتصاد دولتی است و هرگز نمی‌تواند معضلات اقتصادی خود را رفع کند بنابراین مدیران دولتی وظیفه دارند زمینه را برای حضور مردم در عرصه اقتصاد هموار کنند تا سرمایه‌های مادی و مدیریتی تحقق پیدا کند.
وی با بیان اینکه دولت باید در مسیر کاهش هزینه‌های اداره کشور قدم بردارد تصریح کرد: ۹۵ درصد بودجه عمومی کشور به هزینه‌های جاری و حقوق و دستمزدها اختصاص دارد که مدیران باید این نقشه راه را تغییر دهند.
نماینده مردم تهران در مجلس در پایان گفت: باید منابع به دست آمده از فروش نفت و گاز به سمت توسعه و ایجاد اشتغال و شرکتهای دانش بنیان و خلق ثروت و فربه نمودن دولت از نظر درآمد به کار برد و در این راستا قزوین پیشرو و پیشگام حوزه اقتصاد مقاومتی باشد.
انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان