۲۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۹ چهارشنبه

صبح قزوین مهلت ارسال آثار مکتوب تا ۱۵ بهمن/ در معرفی شهدای روحانی کوتاهی کرده‌ایم
کد خبر: ۳۹۲۵۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

دبیر کنگره داستانویسی ملی شهدای روحانی مطرح کرد

مهلت ارسال آثار مکتوب تا ۱۵ بهمن/ در معرفی شهدای روحانی کوتاهی کرده‌ایم

حجت الاسلام صفی خانی گفت: در زمینه شناساندن و معرفی شهدای روحانی و مبلغ هم در کشور و هم در استان کوتاهی کرده ایم.

مهلت ارسال آثار مکتوب تا ۱۵ بهمن/ در معرفی شهدای روحانی کوتاهی کرده‌ایم
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین، اولین کنگره داستانویسی ویژه شهدای روحانی پیش از ظهر امروز (سه شنبه) در دفتر پاسخگویی به شبهات دینی قزوین با حضور اصحاب رسانه قزوین برگزار شد.
در این مراسم حجت الاسلام علاءالدین صفی خانی، معاون امور طلاب حوزه علمیه قزوین اظهار داشت: محوریت این کنگره در خصوص شهدای روحانی در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس است.
وی در ادامه افزود: نقش روحانیت پیرو خط ولایت در دوران انقلاب و دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست و گواه این مدعا خیل عظیم شهدای بزرگواری است که در این برنامه‌ها حضور فعالی داشته اند.
معاون امور طلاب حوزه علمیه قزوین با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) درباره نقش روحانیت در انقلاب اظهار داشت: در هر جریان و نهضت مردمی علمای اسلام نخستین کسانی بودند که بر تارک جبین آنها خون نقش بسته است و شهدای روحانی پیشکسوت راه شهادت بوده اند.
استاد حوزه علمیه قزوین بیان داشت: مبلغان دینی و روحانیت در ایام دفاع مقدس در عرصه تبلیغ و رزم حضور فعالی داشتند و در این راستا شهدای گرانقدری تقدیم انقلاب کرده اند و در استان قزوین با آماری که توسط ستاد مشترک نیروهای مسلح و بنیاد شهید به دست آمده، نشان می‌دهد شهدای روحانی بیشترین آمار را در بین صنف‌های دیگر داشته اند.
IMG11041632 وی با بیان این‌که بیش از ۱۰۰ شهید طلبه و روحانی در قزوین داریم ابراز داشت: متاسفانه در زمینه شناساندن و معرفی شهدای روحانی و مبلغ هم در کشور و هم در استان کوتاهی کرده ایم، حتی برای طلبه‌های حوزه‌های علمیه این شهدای را به عنوان الگو معرفی نکردیم و شرمنده شهدا شده ایم.
دبیر کنگره داستانویسی ملی شهدای روحانی همچنین تصریح کرد: در جامعه هم تلقی این بوده که فقط روحانیت مشوق رزمنده‌های عادی برای حضور در جبهه‌ها بوده اند و خودشان نقش چندانی در این راستا ایفا نکرده اند؛ در صورتی که رسالت ما در زمینه عملکرد شهدای روحانی و مبلغ ضعیف بوده است.
وی به بیان حضور شهدای روحانی در عرصه‌های انقلاب پرداخت و بیان داشت: ۲۶ نماینده مجلس روحانی شهید هستند، ۲۰ مسوول در قوه قضاییه جزء شهدای روحانی در جنگ تحمیلی بوده اند، ۷۲ ائمه جماعت شهید، ۲۳۰۰ طلبه شهید تک تیرانداز و رزمنده، ۸۸ طلبه شهید بیسیم چی، ۵۳ طلبه امدادگر در دفاع مقدس، ۵۰ فرمانده و مسوول قرارگاهی تیپ و لشگر شهید روحانی بوده اند.
حجت الاسلام صفی خانی با اشاره به مفاد اجرایی در کنگره داستانویسی ویژه شهدای روحانی خاطرنشان کرد: این کنگره با پشتیبتانی مرکز مدیریت حوزه علمیه قم و معاونت امور طلاب کشور برگزار می‌شود و در دو حوزه شهدای انقلاب و شهدای دفاع مقدس خاطره و داستان نویسی خواهیم داشت.
وی افزود: در این کنگره محدودیت صنفی و سنی وجود ندارد و هر نویسنده در قالب داستان کوتاه، رمان و خاطره قابل ارسال است، این آثار نباید قبلا به صورت مکتوب یا الکترونیکی منتشر شده باشد و آثار می‌تواند به دبیری این کنگره در مرکز مدیریت حوزه علمیه قزوین در خیابان شهید بابایی ارسال شود.
معاون امور طلاب حوزه علمیه قزوین به محورهای داستان نویسی در کنگره شهدای روحانی اشاره کرد و اظهار داشت: نقش مراجع تقلید در دوراهن انقلاب و دفاع مقدس، حضور روحانیت در عرصه انقلاب، نقش رزمی و عملیاتی روحانیت، ولایت محوری در انقلاب و دفاع مقدس و نقش تبلیغی مبلغان است که مهلت ارسال آثار تا ۱۵ بهمن است و اختتامیه نیز در ۱۴ اسفندماه برگزار خواهد شد.
وی با بیان این‌که بیش از ۴ هزار روحانی شهید در کشور داریم ابراز داشت: اکثر روحانیتی که در دوران دفاع مقدس حضور می‌یافتند به دلیل این‌که نمی‌خواستند در عملیات ها محدود شوند، خود را به عنوان طلبه معرفی نمی‌کردند تا در خط مقدم و عملیات‌های سنگین حضور داشته باشند.
دبیر کنگره داستانویسی ملی شهدای روحانی در پایان گفت: داستانها و خاطره‌های ارسال شده که برگزیده شده اند چکیده آنها به صورت کتاب چاپ خواهد شد و یا در روز اختتامیه برای چاپ از آنها رونمایی می‌شود.
انتهای پیام/۲۰۰۲/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان