۲۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۹ چهارشنبه

صبح قزوین قداست‌شکنی دینی رویکرد اصلی شبکه‌های ماهواره‌ای است
کد خبر: ۳۹۱۵۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی:

قداست‌شکنی دینی رویکرد اصلی شبکه‌های ماهواره‌ای است

حجت الاسلام نعمت اللهی قداست‌شکنی دینی رویکرد اصلی شبکه‌های ماهواره‌ای دانست و گفت: تحریم فرهنگ غرب با برنامه ریزی جامع و عزم جامعه امری امکانپذیر است که باید مورد توجه قرار گیرد.

قداست‌شکنی دینی رویکرد اصلی شبکه‌های ماهواره‌ای است
حجت الاسلام علی نعمت اللهی در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین، در خصوص راهکارهای تحریم فرهنگ غربی اظهار داشت: حوزه فرهنگ با حوزه های دیگر تفاوت ماهوی دارد و امکان مقایسه آن با حوزه های اقتصادی و پزشکی ضعیف است.
وی افزود: در حوزه اقتصادی سازگارهای تحریم مطابق با مسائل مربوط به آن صورت می گیرد به طور نمونه حوزه کشتیرانی، بانک ها و تحریم نفتی جنبه سخت افزای و ملموسی دارد؛ اما در حوزه فرهنگ تحریم تفکرات و اجناس غربی یک اراده عمومی را می طلبد و باید یک عزم ملی در این قضیه صورت بگیرد.
۲۱۲۸۰۹_۴۸۷ مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: در زمینه فرهنگی باید از جنبه تبلیغاتی بهره برد و در جامعه روی آنها مانور داد، اما اینکه میزان خروجی این عملکرد و نتیجه اش چه قدر باشد نیاز به تامل دارد زیرا شبکه های "فارسی وان" و "من و تو" که در حوزه فرهنگ غربی و دین ستیزی در حال فعالیتند تاثیر خود را در بین خانواده ها خواهند گذاشت.
وی اذعان داشت: تحریم شبکه های غربی که در بین مردم جایگاه پیدا کرده است بدون انجام کار فرهنگی و روشنگری، جز اینکه بازتاب منفی دارد خروجی مثبتی نخواهد داشت.
این کارشناس فرهنگی با بیان اینکه تحریم فرهنگ غرب با برنامه ریزی جامع و عزم جامعه امری امکانپذیر است ابراز داشت: در دوره ای که گاندی رهبر مردم هند به ایستادگی در مقابل استعمار انگلیس می پرداخت و مستعمرین نخ و سوزن را برای آنها تحریم کرده بودند با شجاعت به مستعمران گفت؛ مردم هند به نخ و سوزن شما نیاز ندارند و لباس های بدون دوخت و یکسره استفاده می کنیم.
marg-tadriji-yek-melat2 وی همچنین گفت: در برخی از کشورها اراده جمعی وجود دارد و برنامه های تلویزیون تحریم شده و مردم آنها را نگاه نمی کنند؛ در کشورمان باید شرایط را سنجید که آیا امکان دارد مردم به این اراده و وحدت دسته جمعی برسند که برنامه های رسانه ملی را جایگزین همه برنامه های مخرب ماهواره کنند؟ نعمت اللهی تصریح کرد: در حوزه فرهنگ جنس و کاری که برای مقابله با تفکر ضد اسلامی دشمنان می توان انجام داد بسیار پر چالش خواهد بود اما این به معنای ضعف در کار نیست، صدا و سیما، سایت ها و رسانه ها، مبلغان دینی و سازمان های فرهنگی می توانند با انجام کار کارشناسی و ارائه آسیب ها و مشکلات موجود به فرهنگ سازی بپردازند.
وی مقابله با تهاجمات فرهنگی را نیازمند زمان طولانی دانست و خاطرنشان کرد: تغییر سبک زندگی جامعه و تاثیرپذیری از فرهنگ غرب کشورمان را با چالش های کلانی روبرو خواهد کرد.
farhangnews_101727-290512-1416228536 مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی افزود: تهاجم فرهنگی و جنگ نرم تاثیر مخرب خود را در جامعه و روی سبک زندگی خانواده ها خواهد گذاشت، جنگ نرم حرکتی است که آرام آرام به فرهنگ و تفکر مردم رسوخ کرده و تاثیر خود را می گذارد و اندیشه، افکار، رفتار و حتی گفتار انسانها دچار تغییر می شود.
وی با بیان اینکه شبکه های ضد اخلاقی غربی فرهنگ اصیل اسلامی را نشانه رفته اند عنوان کرد: مدیران شبکه های مستهجن غربی به دنبال تیشه زدن به ریشه اعتقادات دینی مسلمانان هستند و با ایجاد شبهه و تردید قصد تقویت بحران هویت در مردم ایران را دارند که این بحران در دو شاخه دینی و ملی قابلیت اجرا دارد.
درآمدی بر شناخت ابعاد تهاجم فرهنگی این کارشناس فرهنگی در ادامه اضافه کرد: استکبار جهانی تا حدودی در ایجاد بحران هویت جوانان ما موفق بوده است زیرا آنها با ایجاد شبهات، گذشته ملی کشور را مورد تاخت و تاز قرار داده و افکار، اعتقادات و باورها را تهی می کنند تا جوان گمان کند از خودش و فرهنگ کشورش ابزاری برای افتخار ندارد.
وی با بیان اینکه اولین گام تهاجم فرهنگی بحران هویت است اذعان داشت: برای انسانی که دچار بحران هویت شده یک سردرگمی در زندگی به وجود می آید و اولین اثرش در گفتمان، کردار و رفتار و سبک زندگی بروز خواهد کرد؛ همچنین تجمل گرایی و تقلیدگرایی در بحران هویت موج خواهد زد.
نعمت اللهی افزود: در گذشته وجود سگ در زندگی های ما به صورت امروز وجود نداشت؛ ولی در حال حاضر همراه داشتن سگ در آغوش افراد و رسیدگی به تمیزی و خوراک و بهداشت حیوانات جزء فرهنگ زندگی ها شده است در صورتی که این موارد در گذشته قبیح بود و افکار عمومی این اخلاقیات را نمی پسندیدند.
images وی ادامه داد: اسلام با نگهداری حیوانات خانگی و حتی سگ مخالفتی ندارد بلکه با شیوه و مسلکی که این حیوان در سبک زندگی امروز در بین مسلمانان پیدا کرده مخالف می باشد؛ زیرا این یک مدل غربی است که در یک کشور دینی رواج پیدا کرده و به دنبال شناسنامه دار کردن و تهیه بهترین وسایل زندگی برای یک حیوان هستند که در عرف و سیره ما جایی ندارد.
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی قداست شکنی دینی را رویکرد اصلی شبکه های غربی دانست و گفت: رواج فرهنگ غربی با رواج یافتن در جامعه، سبک زندگی دینی را از بین می برد و نمونه اش شکستن قبح روابط بین محرم و نامحرم است تا مرزی بین زن و مرد وجود نداشته باشد.
eslumic وی اظهار کرد: دشمن به خوبی دریافته است با ترویج روابط نامشروع، بی بندوباری، برداشتن حصارها و تبلیغ آن به عنوان نشانه تمدن و مدرن بودن می تواند در تخریب اعتقادات دینی قدم بردارد و بنابراین لازم است کارشناسان دینی ما برای رفع این مسائل راهکارهای مناسب ارائه دهند.
این متولی مسائل فرهنگی در پایان ابراز داشت: با توجه به شرایط حال حاضر جامعه ما که با تقلید فرهنگ غربی دچار شبیخون فرهنگی شده است اگر آینده جوانان برای تک تک ملت ایران با اهمیت می باشد باید در راستای تحریم فرهنگی دنیای غرب پیشقدم شویم.
انتهای پیام/۲۰۰۲/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان