۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین ماهواره‌ها و فضای مجازی تیشه بر ریشه کانون خانواده می‌زنند
کد خبر: ۳۹۰۸۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

یک روان‌شناس مطرح کرد

ماهواره‌ها و فضای مجازی تیشه بر ریشه کانون خانواده می‌زنند

یک روان‌شناس گفت: ماهواره‌ها و فضای مجازی تیشه بر ریشه کانون خانواده می‌زنند.

ماهواره‌ها و فضای مجازی تیشه بر ریشه کانون خانواده می‌زنند
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، نادر قلم‌بر در خصوص دلایل طلاق و راهکار‌های کاهش آن در جامعه اظهار داشت: پدیده طلاق اجتماعی، زیستی و روانی است که باید در جامعه هر اقدامی صورت گیرد تا شاهد کاهش این معضل باشیم که یکی از آن‌ها مدیریت برنامه‌های ماهواره‌ای و استفاده از فضای مجازی است.
وی با بیان این‌که عمر بسیاری از طلاق‌ها کم‌تر از یک سال است، افزود: یکی از دلایل طلاق این است که جوانان برای زندگی آینده و زناشویی آماده نشده‌اند و گاهی فشار اقتصادی و توقعات بالا در افزایش این بحران بی‌تأثیر نیست.
این روان‌شناس با اشاره به این‌که جوانان باید نیاز طرف مقابل خود را شناخته و ارتباط عاطفی مناسبی با او داشته باشند، گفت: گاهی جوانان به خانواده‌های خود وابستگی شدید دارند و شاهد این امر هستیم که خانواده‌ها به جای فرزند خود در زندگی مشترکشان تصمیم می‌گیرند که این خود آسیب جدی را به دنبال دارد.
قلم‌بر با تأکید بر این‌که میزان تحمل زن و مرد باید در زندگی مشترک افزایش یابد، عنوان کرد: آموزش‌های مهارت زندگی برای زن و مرد و خانواده طرفین بسیار مهم است و نباید این موضوع را بی‌تأثیر بدانیم چرا که گاهی شاهد دخالت‌ها خانواده‌ها و عدم مهارت زن و مرد در زندگی مشترک هستیم.
وی با بیان اینکه مشغله زیاد زن و مرد و دور شدن از یکدیگر از دیگر عوامل موثر در افزایش اختلاف است، اظهار داشت: از دوران کودکی و از سوی آموزش و پروش باید آموزش‌های همسرداری و زندگی مشترک به افراد ارائه شود.
این روان‌شناس با بیان اینکه اعتیاد و بیکاری از دیگر عوامل طلاق در کشور است، افزود: افزایش نشاط و اعتماد به نفس باید در جامعه رخ دهد و بدانیم که امکانات بهداشت روانی و اشتغال باید در جامعه افزایش یابد.
قلم‌بر در خصوص تاثیر مهریه‌های سنگین در طلاق گفت: از روی چشم‌ و هم چشمی گاهی مهریه‌های بالا در نظر گرفته می‌شود که همین موضوع در طول زندگی مشکل‌ساز شده و زمینه‌های طلاق را رقم می‌زند؛ درواقع مهریه‌های سنگین در طول زندگی گاهی از سوی زن ابزار برای انتقام می‌شود و گاهی از سوی مرد دفاعی برای حضانت فرزند می‌شود.
وی افزود: برنامه‌های صدا و سیما باید در زمینه ازدواج درست و کاهش طلاق باشد تا جای ماهواره‌هایی که برنامه‌های حیازدایی دارند، پر کند و در زمینه کاهش طلاق فرهنگسازی درست صورت گیرد تا امروز نگرانی این موضوع در بین مردم به چشم نخورد.
منبع: تسنیم انتهای پیام/۷۰۰۸

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان