۱۲/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۱ دوشنبه

صبح قزوین حقوق بشر غربی با دین و ارزش‌های اسلامی سر ستیز دارد/ حقوق بشر آمریکایی باید به حقوق سرمایه داری و منفعت طلبانه تغییر نام پیدا کند
کد خبر: ۳۸۸۴۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

تحلیلگر حوزه بین الملل:

حقوق بشر غربی با دین و ارزش‌های اسلامی سر ستیز دارد/ حقوق بشر آمریکایی باید به حقوق سرمایه داری و منفعت طلبانه تغییر نام پیدا کند

حجت الاسلام ذوالنوری گفت: حقوق بشر غربی با دین و فطرت انسانی و ارزش های اسلامی سر ستیز دارد و باید به نام حقوق سرمایه داری و منفعت طلبانه تغییر نام پیدا کند.

حقوق بشر غربی با دین و ارزش‌های اسلامی سر ستیز دارد/ حقوق بشر آمریکایی باید به حقوق سرمایه داری و منفعت طلبانه تغییر نام پیدا کند
حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری در گفتگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین، در خصوص ویژگی های واقعی حقوق بشر آمریکایی اظهار داشت: در تعریف حقوق بشر غربی بیان شده است که انسان هر اقدامی را که تمایل دارد باید انجام دهد و هر اراده ای که مدنظرش است باید محقق شده و غرایزش اشباع شود.
وی در ادامه افزود:  غربی ها در مسائل مادی دیدگاه جنسی دارند و هدفشان تامین مسائل حیوانی و نیازهای مادی انسانی است که قرار است محور همه چیز خودش باشد، همچنین در سخنان شعاری خود معتقدند همه این مسائل تا جایی امکان پرورش یافتن دارد که مزاحمتی برای دیگران ایجاد نکرده و کسی شاکی این موارد نشود؛ ولی در عمل مشاهده می کنیم که غربی ها به این مسائل که جزء اعتقادات خودشان است پایبند نیستند.
این کارشناس سیاسی کشور ادعان داشت: اگر واقعا در آمریکا آزادی در پوشش و عمل وجود دارد چرا یک دختر مسلمان نمی تواند با پوشش دینی سر کلاس درس و دانشگاه یا محیط کار حاضر شود؟ چرا استاد دانشگاهی که تجربه ۲۵ سال کرسی تدریس را دارد بعد از اسلام آوردنش وقتی حجاب را به عنوان پوشش دینی خود انتخاب می کند مورد توبیخ قرار گرفته و دو راه پیش روی وی قرار می دهند که مسیر بین کرسی تدریس با بی حجابی و یا اخراج از محیط علمی با حجاب اسلامی را انتخاب کند؟ وی ادامه داد: چگونه محروم کردن یک دختر مسلمان که حجاب اسلامی انتخاب آزادانه و آگاهانه وی می باشد حقوق بشر است اما توبیخ و تحقیری که غربی ها به این زنان محجبه روا می دارند ضد حقوق بشر نیست؟ ذوالنوری عنوان داشت: غربی ها بر این اعتقادند پوشش اسلامی که در فرهنگ دینی ما واجب است همراه خود یک ایدئولوژی دارد یعنی با رعایت حجاب و مبانی دینی به بهشت می رویم و اگر به آن ملتزم نباشیم جهنم را انتخاب کرده ایم؛ پس این ایدئولوژی اعتقاد به اسلام و دینمداری است و در انسان یک نوع الزام و اجبار ایجاد می کند و هر مسئله ای که اراده بشر را مقهور کند به نام ضد حقوق بشر معرفی می شود.
وی افزود: با این دیدگاهی که غربی ها با اسلام و مبانی دینی دارند متوجه می شویم که سکولاریسم و فرهنگ غربی سر ستیز جدی با فرهنگ دینی دارند؛ همانطور که مشاهده می شود برای مقابله با مبانی دینی همجنس گرایی را به عنوان یک قانون در کشورشان تصویب می کنند و به ترویج آن در رسانه های خود می پردازند.
تحلیلگر مسائل بین الملل با بیان اینکه در تفکرات غربی ها دین و حوزه حکومت از هم جدا نیست خاطرنشان کرد: حکومت در سکولاریسم و حوزه های لیبرال دموکراسی تقابل جدی با دین و مبانی الهی داشته و غربی ها دیدگاهی ضد دینی دارند و نگاه آنها نسبت به اسلام منفی می باشد.
وی تاکید کرد: آیا قانونی شنیع تر از همجنس گرایی داریم؟ چگونه ممکن است اخلاقی ترین مسائل زندگی که حجاب اسلامی است و یک رویکرد دینی محسوب می شود آن را به رسمیت نشناخته و برای آن محدودیت ایجاد می کنند؛ اما بی بند و باری را به رسمیت می شناسند، پس می توان نتیجه گرفت که حقوق بشر غربی سر ستیز با دین و فطرت انسانی و ارزش های اسلامی دارد.
این کارشناس سیاسی غربی ها را مدعی حقوق بشر دانست و ابراز داشت: آمریکایی در اکثر موارد فقط ژست حقوق بشر می گیرند و در همه شرایط به آن تظاهر می کنند ولی مطلقا آن را تا به امروز رعایت نکرده اند، برای نمونه در جنبش ۹۹ درصدی آمریکا که به جنبش وال استریت معروف است یک درصد توانسته اند ۹۹ درصد از جامعه را استثمار کرده و اراده خود را بر آنها حاکم کنند.
وی همچنین در پایان گفت: حقوق بشر به معنای واقعی در آزادی بیان، مسائل اخلاقی و پوشش در آمریکا وجود ندارد تا هرکس مطابق با دین و آیین خود رفتار کند، غربی ها حقوق بشر را در حوزه های فردی و اجتماعی طبق فرهنگ خودشان تعریف کرده اند نه براساس حقوق بشری که صلاح زندگی انسانهاست، بنابراین باید حقوق بشر آمریکایی به حقوق سرمایه داری و منفعت طلبانه تغییر نام پیدا کند.
انتهای پیام/۲۰۰۲              

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان