۱۲/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۱ دوشنبه

صبح قزوین رهبریت و مدیریت مراجع دینی در مبارزه با داعش تاثیرگذار است
کد خبر: ۳۸۸۱۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

نماینده سازمان ملل در امور عراق در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی:

رهبریت و مدیریت مراجع دینی در مبارزه با داعش تاثیرگذار است

ملادنوف گفت: در مبارزه با داعش باید برنامه‌های نظامی و سیاسی قوی داشته باشیم، ولی می‌دانم رهبریت و مدیریت مراجع دینی در مبارزه با این افراد بسیار تأثیر گذار است.

رهبریت و مدیریت مراجع دینی در مبارزه با داعش تاثیرگذار است
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین، ملادنوف، نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور عراق شامگاه دوشنبه با حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید دیدار کرد.
ملادنوف در این دیدار وظیفه خود را برقراری صلح، امنیت و اتحاد در عراق عنوان کرد، گفت: امروز ما با مقامات سیاسی و مذهبی این کشور در حال همکاری هستیم؛ تلاش ما این است بتوانیم با مقامات این کشور برای احیا و برطرف کردن خواسته‌های مشروع مردم عراق همکاری کنیم.
نماینده دبیر کل سازمان ملل متحد در امور عراق با تأکید بر این‌که باید نسبت به سلایق و عقاید مختلف در کشور عراق احترام گذاشته شود، خاطرنشان کرد: زمانی که ما پیام‌هایی را از علمای نجف و قم مبنی بر تشویق افراد برای احترام گذاشتن به مذاهب و عقاید دیگران دریافت می‌کنیم خرسند می‌شویم.
وی افزود: همچنین درخواست مراجع دینی از ملت عراق برای همکاری و اتحاد جهت آزاد سازی سرزمین‌های اشغالی از دست داعش سبب خشنودی ما می‌شود؛ در عراق جوامع و گروه‌های مختلفی حضور دارند و مهم‌ترین پیام برای مردم این کشور احترام گذاشتن به یکدیگر است.
ملادنوف در ادامه سخنان بر احترام گذاشتن نیروهای نظامی عراق در مناطق آزاد شده از دست تروریست‌های داعشی نسبت به عقاید گروه‌ها و مذاهب مختلف تأکید کرد که حضرت آیت‌‌الله مکارم شیرازی در پاسخ به وی بیان داشت: نباید هیچ نگرانی نسبت به مناطقی که از دست تروریست های داعشی آزاد می‌شود برای اجرای عدالت از سوی مذاهب مختلف داشته باشید؛ مطمئن باشید در عراق مذاهب در حال حاضر با یکدیگر در حال همکاری هستند.
کشتار داعش نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور عراق همچنین گفت: به عقیده ما تنها نمی‌توان با نیروی نظامی به مبارزه با داعش پرداخت، بلکه باید این عقیده و فلسفه را از اذهان عمومی مردم عراق پاک کرد.
ملادنوف همچنین با اشاره به هشدار حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی نسبت به حمایت‌های مالی و تسلیحاتی برخی از کشورها به تروریست‌های داعشی خاطرنشان کرد: این موضوع به قدری مهم است که سازمان ملل دو قطعنامه درباره آن نسبت به پشتیبانی مالی و حضور خارجی‌ها در این گروه‌ صادر کرده است.
وی تصریح کرد: امروز کشورهای مختلفی از جمله ایران در کنار عراق با داعش در حال مبارزه هستند.
نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور عراق همچنین مدعی شد: ائتلاف نیز در حال کمک به دولت عراق برای رفع این مشکل است، تشکیل ائتلاف بنا بر درخواست رسمی دولت عراق بود، همچنین از ابتدای تشکیل ائتلاف کشورها تأکید کردند که به هیچ عنوان نیروهای خارجی در عراق پیاده نخواهند شد.
وی یادآور شد: کمک‌های ائتلاف و ایران نمی‌تواند هیچ یک از مشکلات مردم عراق را حل کند، بلکه مردم این کشور هستند که باید مشکلات خود را حل و فصل کنند، همه ما باید آنها کمک کنیم ولی دسته آخر باید خود ملت عراق مشکلات خود را حل کنند؛ مبارزه با داعش را می‌توانیم با همکاری کشورهای منطقه و همسایه عراق بیشتر تقویت کنیم.
در ادامه حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در بخشی از سخنان خود بیان داشت: ما تمام توان خود را برای برچیدن شر گروه‌ تروریستی داعش از کل دنیا به کار خواهیم گرفت، ولی نسبت به فعالیت‌ها غربی‌ها خوشبین نیستیم.
این مرجع تقلید ادامه داد: نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به صراحت اعلام کرده است که داعش را آزاد گذاشته تا مسلمانان و داعش به جان یکدیگر افتاده و از همدیگر بکشند، چرا که به نفع ما خواهد بود.
نماینده دبیر کل سازمان ملل متحد در امور عراق با اشاره به بخشی از سخنان حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی که از چراغ سبز نشان دادن غربی‌ها به تروریست‌های داعش و مبارزه طولانی با داعش حکایت داشت، عنوان کرد: بنده اطلاع ندارم مبارزه علیه داعش چند سال طول خواهد کشید، ولی می‌دانم که در مبارزه با داعش باید برنامه‌های نظامی و سیاسی قوی داشته باشیم، ولی می‌دانم رهبریت و مدیریت مراجع دینی در مبارزه با این افراد بسیار تأثیر گذار است.
  حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به ملادنوف خاطرنشان کرد: شما از دوستان خود سؤال کنید چگونه ممکن است که یک گروه تروریستی کوچکی همانند داعش می‌تواند سال‌ها در برابر یک نیرو نظامی و مردمی ایستادگی کند، داعش یک جمعیت کوچکی است که مرتب به دست ارتش و مردم عراق در حال از دست دادن مواضع خود است، اگر کمکی از خارج به آنها نرسد، آیا ممکن است سال‌ها دوام بیاورند؟ یک جمعیت محدود چگونه می‌تواند در برابر یک ارتش قدرتمند نظامی و مردمی دوام بیاورد، چرا اعلام می‌کنند که سال‌ها باقی خواهند ماند؟ ملادنوف بیان داشت: متأسفانه داعش گروه ضعیفی نیست، چرا که سرزمین‌ها و منابع مختلف را تحت اختیار دارد؛ زمانی که موصل را اشغال کرده ۵۰۰ میلیون دلار از بانک‌ها این شهر پول به دست آوردد و زمانی که سمت جنوب و بغداد حمله کردند انبارهای تسلیحات عراق را اشغال کردند، از این‌رو گروه خطرناکی هستند.
آیت‌الله مکارم شیرازی نسبت به ادعای نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور عراق خاطرنشان کرد: ۵۰۰ میلیون دلار برای چند مدتی می‌تواند یک ارتشی به این وسعتی که شما می‌گویید را اداره کند؟ نماینده دبیر کل سازمان ملل متحد در امور عراق در ادامه اظهار داشت: آنها قبل از اشغال موصل با ربایش افراد، فروختن آنها، همچنین اقدامات غیر قانونی و پول حاصل از فروش نفت درآمد زیادی کسب کرده‌اند که حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی از وی سؤال کرد نفت را به چه کسانی می‌فروشند.
ملادنوف در قبال پاسخ به سؤال این مرجع تقلید مدعی شد: ما نسبت به برخی از کشورها شک داریم، ولی مشکل این است که آنها این امکانات و تجهیزات را تحت اختیار خود ندارند، مردم سرزمین‌های اشغالی نیز خود می‌خواهند که تحت حکومت آنها نروند، از این‌رو افزون‌بر اقدامات نظامی نیازمند اقدامات سیاسی هستیم که دولت عراق در حال حاضر آن را اتخاذ کرده است.
نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور عراق در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز خرسندی از برگزاری کنگره جهانی علیه تکفیری‌ها در شهر مقدس قم گفت که طی چند روزه گذشته این اخبار را شنیده است و آیت‌الله مکارم شیرازی در این زمینه نسبت به سانسور خبری این کنگره از سوی رسانه‌‌های غربی مطالبی را برای وی بیان کرد.
منبع: خبرگزاری رسا انتهای پیام/۲۰۰۲  

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان