۱۲/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۱ دوشنبه

صبح قزوین مذاکره با غربی‌ها به معنای پذیرفتن دیدگاه‌های آمریکا نیست/ مردمی کردن اقتصاد جزء الزامات اقتصاد مقاومتی است
کد خبر: ۳۸۸۱۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

مذاکره با غربی‌ها به معنای پذیرفتن دیدگاه‌های آمریکا نیست/ مردمی کردن اقتصاد جزء الزامات اقتصاد مقاومتی است

محمدی مردمی کردن اقتصاد جزء الزامات اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: ایران اسلامی در مذاکرات جدی می باشد و به دنبال نتایج قاطع برای کشورمان هستیم؛ ولی مذاکره با غربی ها به معنای پذیرفتن دیدگاه های آمریکا نیست.

مذاکره با غربی‌ها به معنای پذیرفتن دیدگاه‌های آمریکا نیست/ مردمی کردن اقتصاد جزء الزامات اقتصاد مقاومتی است
داود محمدی در گفتگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین، درباره مطالبه گری مجلس شورای اسلامی در خصوص مذاکرات هسته ای اظهار داشت: برای موضوع مذاکرات هسته ای که از طریق تیم دیپلماسی کشورمان پیگیری می شود ساز و کار خاصی تعریف شده است و نظارت کلی بر عملکرد آنها از سوی رهبر معظم انقلاب و شورای عالی امنیت ملی انجام می گیرد.
وی افزود: همچنین مجلس نیز بر این جلسات نظارت جدی و دقیقی را انجام می دهد و در هر دوره ای که وزیر امور خارجه در مذاکرات با غربی ها شرکت می کند مجلس با برگزاری جلساتی از مفاد این گفتگوها اطلاع پیدا کرده است و در چارچوب رایزنی ها و برنامه های دوطرف رصد کلی صورت گرفته است.
عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه ما به تیم مذاکره کننده و وزیر امور خارجه اعتماد داریم اذعان داشت: رهبر انقلاب درباره اعضای تیم مذاکره کننده کشور فرمودند که این افراد فرزندان انقلاب هستند و با قوت در مذاکرات با گروه ۱+۵ حضور پیدا می کنند و ما اطمینان داریم که دستگاه دیپلماسی کشور از خطوط قرمز ترسیمی توسط نظام عبور نخواهد کرد.
وی ادامه داد: تیم مذاکره کننده کشورمان از حقوق ملت و زحمات شهدا و دانشمندان هسته ای پاسداری می کنند و موضع مجلس شورای اسلامی در راستای تبعیت از رهبری در جهت حمایت از تیم مذاکره است که این حمایت در عرصه بین المللی می تواند زمینه ساز سربلندی و ایستادگی و پافشاری بر حقوق ملت دستاوردهای خوبی را داشته باشد.
محمدی تصریح کرد: حمایت از تیم هسته ای کشورمان بدان معنا نیست که ما در محاسبه خود نسبت به گروه ۱+۵ و آمریکایی ها اشتباه می کنیم ایران اسلامی در مذاکرات جدی می باشد و به دنبال نتایج قاطع برای کشورمان هستیم؛ ولی مذاکره با غربی ها به معنای پذیرفتن دیدگاه های آمریکا نیست.
وی در پاسخ به این سوال که برای کاهش اثرگذاری تحریم ها چه باید کرد ابراز داشت: اگر بخواهیم تحریم ها اثر نداشته باشد و یا تاثیرگذاری آن کاهش یابد تنها راه کشور اتکا به اقتصاد مقاومتی است، از سوی دیگر اقتصاد مقاومتی تکیه گاه اصلی آن مردم می باشند و در واقع مردمی کردن اقتصاد جزء الزامات اقتصاد مقاومتی است.
نماینده مردم البرز، آبیک و قزوین افزود: اقتصاد مقاومتی نوعی از اقتصاد است که در شرایط تحریم ها، دشمنی ها و خصومت می تواند تعیین کننده رشد اقتصادی کشور شود و اقتصادی غیر قابل نفوذ ولی در عین حال فعال و پویاست نه یک اقتصاد انفعالی؛ در این اقتصاد چون به مردم میدان داده شده و مشارکت جمعی صورت می گیرد آثار و بازخورد مثبتی صورت خواهد گرفت.
وی با تاکید بر اینکه حمایت از تولید ملی زمینه ساز اثرات کاهش تحریم هاست خاطرنشان کرد: اگر در حوزه صنعت و کشاورزی به واحدهای کوچک و متوسط توجه بیشتری شده و فعال شوند و از سوی دیگر منابع ارزی را مدیریت کنیم می توان قدم های خوبی در راستای حمایت از تولیدات داخلی برداشت.
عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ادامه داد: یکی از مولفه های مهم در اقتصاد مقاومتی مدیریت مصرف است و باید از اسراف در همه بخش ها جلوگیری کرد و قناعت را به یک فرهنگ در کشور تبدیل کنیم؛ تا زمانی که مصرف انرژی ما ۲۲ برابر استاندار جهانی باشد با این رویه نمی توان ارکان اقتصاد مقاومتی را پیاده کرد.
وی در پایان گفت: با اصلاح الگوی مصرف می توان بهره وری را در همه حوزه ها افزایش داد زیرا برای سربلندی کشور در زمان تحریم باید به اصلاح معضلات کشور بپردازیم از طرفی توجه به شرکت های دانش بنیان اتصال بین صنعت و دانشگاه و تبدیل علم به ثروت هم از زمینه هایی است که باید جدی گرفته شود.
انتهای پیام/۲۰۰۲/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان