۲۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۸ سه شنبه

صبح قزوین کار عمرانی شهرداری ۸۰ درصد بودجه را به خود اختصاص داده است/ در شش ماه توان اجرایی مهرگان را دو برابر کرده‌ایم
کد خبر: ۳۸۶۵۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

شهردار بخش محمدیه:

کار عمرانی شهرداری ۸۰ درصد بودجه را به خود اختصاص داده است/ در شش ماه توان اجرایی مهرگان را دو برابر کرده‌ایم

بهزادپور گفت: گزارش عملکرد هفت ماهه ما ۲۵ میلیارد تومان اخذ درآمد بوده و نشان می دهد نسبت به شهرداری های دیگر از وضعیت بهتری برخورداریم که ۸۰ درصد این درآمد در حوزه کار عمرانی بوده است.

کار عمرانی شهرداری ۸۰ درصد بودجه را به خود اختصاص داده است/ در شش ماه توان اجرایی مهرگان را دو برابر کرده‌ایم
حسین بهزادپور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، با اشاره به حوزه عملکردی شهرداری در بخش فرهنگ و عمرانی این شهر اظهار داشت: در حوزه عمرانی از این بُعد که انعکاس خوبی صورت نگرفته است ضعف احساس می شود زیرا در این شش ماه اخیر رنگ و لعاب کار فرهنگی بیشتر بوده است.
وی افزود: انجام موضوعات فرهنگی در حوزه فعالیت اجتماعی در گذشته کمتر بود و در دوره مدیریت حال حاضر چون زمینه آن مساعدتر بود و جامعه شهری محمدیه تشنه کار فرهنگی است به آن بیشتر توجه کردیم که این حوزه عملکردش در بین مردم مورد توجه قرار گرفت،  البته رویکرد شورای شهر نیز در این حوزه قابل توجه بود.
شهردار محمدیه با بیان اینکه در شروع مدیریتم در شهرداری با بودجه تصویب و تعیین شده روبرو شدم اذعان داشت: هیچ کس نمی تواند ساختار بودجه ای را در سالی که بسته شده است تغییر دهد.
همچنین یک سری از پروژه ها تعریف شده بود باید اجرایی می شد؛ بنابراین شروع به کار فرهنگی کردیم و مردم نیز از این رویکرد راضی بودند.
وی ادامه داد: پروژه هایی چون المان شهدای گمنام محمدیه تا ۶۰ درصد پیش رفته و محوطه سازی آن باقی مانده بود و ما با تکمیل فضاسازی اطراف آن این محل را تبدیل به مکانی برای تجمعات مذهبی قرار دادیم، فرهنگسرای شهید رجایی که از قبل به نام سرای محله بود در مرحله ۴۰ درصدی تحویل گرفته و تکمیل کردیم و امیدواریم تا اربعین افتتاح خواهد شد.
این مسئول با اشاره به پروژه های در دست اقدام ابراز داشت: کمربندی ضلع غربی تا ۴۰ درصد پیش رفته بود که که کار عمرانی آن را به پایان رساندیم و به دنبال نصب پایه های روشنایی آن هستیم که نقش بسیار مهمی در عبور و مرور شهری دارد و منتهی الیه غربی شهر را به سه خیابان اصلی جانبازان و امام حسین(ع) و شهید بهشتی وصل می کند، همچنین پارک لاله و سی ان جی شهرک مهرگان تکمیل شده است و یک سری گذرهای پیاده رو در محمدیه ایجاد شده بود اما پیوسته نبود و با طرح جدید این پیوستگی ها را ایجاد کردیم.
IMG_0135 وی در ادامه گفت: این پیوستگی های پیاده روها طولی و عرضی است یعنی یک عابر پیاده بتواند مسیر منزل خود تا مراکز تجاری را بدون ترافیک شهری طی کند، این موضوع یک مناسب سازی است که در خیابان مطهری و بلوار امام حسین(ع) و امام خمینی(ره) انجام گرفته و در بقیه مناطق مناسب سازی در حال انجام است شهر محمدیه به صورت منطقه به منطقه ساخته شده است و نقشه های شهری در هر منطقه برای خود آن حوزه دیده شده است لذا پیوستگی ندارد.
بهزادپور ادامه داد: بر اساس مطالعات ترافیکی و مشورت با کارشناسان به اصلاح هندسی چهار منطقه پرداختیم و بلوار معلم، کوچه ورزش، خیابان سعدی و گلسار یکم را مورد توجه قرار دادیم.
به دلیل اینکه منطقه بندی ساخته شده است شما اگر از یک مسیر وارد منطقه ای شدید باید از همان منطقه نیز خارج شوید و لازم است اتصال و ارتباطی بین مناطق وجود داشته باشد تا یک مسیر شلوغ و پر اذحام نشود.
همه این مسائل ریزه کاری هایی بود که از مدیریت گذشته باقی مانده بود و ما در شش ماه گذشته به تکمیل آنها پرداختیم.
وی با بیان اینکه در مدت شش ماه توان اجرایی مهرگان را دو برابر کرده ایم خاطرنشان کرد: در شهرک مهرگان اگر در سال گذشته یک پیمانکار پیاده روسازی داشت امسال به دو پیمانکار پیاده روسازی اختصاص داده شده است.
در بخش جدول سازی و آسفالت نیز این افزایش حجم کاری را داشته ایم و در این شش ماه ۱۶ میلیارد تومان کار عمرانی در این شهرک انجام شد که بسیار ارزشمند است.
شهردار محمدیه با بیان اینکه ۶۴ درصد بودجه شهرداری اخذ شده است گفت: ۴۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری است که طبق گزارش عملکرد هفت ماهه ما ۲۵ میلیارد تومان درآمد اخذ شده که نشان می دهد نسبت به شهرداری های دیگر از وضعیت بهتری برخورداریم.
هم چنین ۸۰ درصد این درآمد در حوزه کار عمرانی بوده است و در  حال تکمیل چند پروژه بزرگ نیز هستیم.
[caption id="attachment_194064" align="aligncenter" width="530"]بهزادپور بهزادپور[/caption] وی اضافه کرد: ساخت پنج مسجد در شهرک مهرگان در نظر گرفته شده است که سه مورد آن را سازمان مسکن انجام می دهد و یکی از این مساجد به بهره برداری رسیده است.
شهرداری محمدیه نیز مسجدی به نام امیرمومنان در نظر گرفته که تا ۹۰ درصد آن ساخته شده، هم چنین سالن ورزشی پوریای ولی که نیمه کاره بود، اتمام رسیده است و در کل می توان گفت چون در کار عمرانی همه مردم درگیر نیستند اطلاع رسانی نسبت به کار فرهنگی کمتر است.
این مسئول با اشاره به پروژه های سرمایه گذاری شده شهرداری محمدیه اظهار داشت: یکی از برنامه هایی که باعث پیشرفت شهر قزوین شده استفاده از پروژه های مشارکتی و جذب سرمایه گذار است.
شهرداری محمدیه نیز در این راستا و برای پیشرفت شهری با ۱۲ گروه سرمایه گذار مشورت نموده و به احتمال زیاد ۴ گروه از این بخش ها به نتیجه برسد و با سرمایه گذاری کمبودهای شهر رفع شود.
وی در پایان گفت: از پروژه های دیگر افتتاح دارالقرآن است که تا سال آینده قطعی می شود همچنین شعار شهروندی در بیلبوردها با محوریت سبک زندگی استفاده خواهد شد و مورد دیگر سرمایه گذاری شهرداری محمدیه با قزوین در تله سیژ است که تا ۲۰ درصد سهم مشارکتی داریم.
انتهای پیام/۲۰۰۲/خ          

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان