۲۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۹ چهارشنبه

صبح قزوین اگر مذاکرات به نتیجه نرسد ما ضرر نمی کنیم/ تیم هسته ای با الگو گرفتن از اهل بیت(ع) پیگیر خواسته های مردم باشند
کد خبر: ۳۸۶۵۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

امام جمعه موقت قزوین:

اگر مذاکرات به نتیجه نرسد ما ضرر نمی کنیم/ تیم هسته ای با الگو گرفتن از اهل بیت(ع) پیگیر خواسته های مردم باشند

حجت الاسلام محمد باریک بین در خصوص مذاکرات تیم هسته ای کشورمان گفت: اگر مذاکرات به نتیجه ای هم نرسد به فرموده رهبری ما ضرری نکرده ایم. لازم است تیم مذاکره کننده کشورمان با الگو گرفتن از مکتب اهل بیت(ع) که منطق و عقل و درایت داشتن است به دنبال پیگیری خواسته های به حق مردم کشورمان باشند.

اگر مذاکرات به نتیجه نرسد ما ضرر نمی کنیم/ تیم هسته ای با الگو گرفتن از اهل بیت(ع) پیگیر خواسته های مردم باشند
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین، حجت الاسلام محمد باریک بین امام جمعه موقت قزوین در خطبه های نماز جمعه این هفته قزوین با اشاره به تمدید دور جدید مذاکرات هسته ای کشورمان با گروه ۱+۵ اظهار داشت: با گذشت یک سال از گفتگوها زیاده خواهی غربی ها با محوریت آمریکا اجازه نداد این مذاکرات به توافق جامعه برسد و هفت ماه دیگر این مذاکرات تمدید شد.
وی افزود:  تیم مذاکره کننده ایران که به فرموده رهبری فرزندان این انقلابند در مقابل پنج کشور دنیا به ایستادگی در بربر زورگویی ها پرداخته اند و این ارزشمند است که عزت و اقتدار کشورمان حفظ شود، از سوی دیگر غربی ها قصدشان این است ایران اسلامی به پیشرفت دست پیدا نکند برای همین در این راستا خلل ایجاد می کنند.
امام جمعه موقت قزوین ادامه داد: اگر مذاکرات به نتیجه ای هم نرسد به فرموده رهبری ما ضرری نکرده ایم فقط لازم است تیم مذاکره کننده کشورمان با الگو گرفتن از مکتب اهل بیت(ع) که منطق و عقل و درایت داشتن است به دنبال پیگیری خواسته های به حق مردم کشورمان باشند.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری اجلاس علمای جهان اسلام در قم با محوریت مبارزه با تکفیر اذعان داشت: یکی از توطئه های استکبار جهانی ایجاد تفرقه و جنگ مذهب علیه مذهب می باشد برای همین بر تفرقه بین شیعه و سنی اصرار دارند تا به اهداف استعماری خود دست پیدا کنند.
باریک بین ابراز داشت: هر کس که دعوت به وحدت در میان فرقه های اسلامی را امری ناصواب بداند فردی افراطی گر بوده و مسلمان نیست، صهیونیست جهانی با همراهی مرتجعین عرب این جریانها را به راه انداخته اند و هدفشان نابودی اسلام است، بین شیعه و سنی اختلاف نظر جدی وجود دارد ولی تکفیر و افراطی گری لازمه پافشاری بر آن نیست بلکه اختلاف افکنی و افراطی گری حرام است.
وی با بیان اینکه علت برگزاری اجلاس علمای قم دو هدف عمده دارد گفت: جریان های تکفیری می خواهند بین فرقه های اسلامی جنگ و خونریزی به راه بیاندازند و جریان مبارزه با اسرائیل را از مرزهای فلسطین به شهرهای سوریه و عراق بکشانند و هدف دوم منحوس نشان دادن چهره رحمانی اسلام است که با تهیه فیلم و عکس و انتشار به فضای مجازی صورت می گیرد که باید راهکارهای مناسب برای مقابله با آنها اندیشیده شود.
امام جمعه موقت قزوین در خطبه دیگر نمازجمعه این هفته به تبیین روش های مطلوب سبک زندگی با الگو گرفتن از رساله امام سجاد(ع) پرداخت و خاطرنشان کرد: خانواده زیربنا و خشت رفیع در یک جامعه است و اگر بخواهیم هر جامعه ای را ارزیابی کنیم سطح تعالی و عدم تعالی آن را به دست آوردیم یکی از این شاخصه های مهم وضعیت خانواده ذر آن جامعه می باشد.
وی افزود: اگر خانواده مستحکم بنا شده باشد بنای جامعه نیز مستحکم تر خواهد شد و اگر این بنا متزلزل شود بقیه عرصه های جامعه نیز تحت تاثیر قرار می گیرد و آسیب پذیر می شود، در این بین لازم است کارشناسان برای حفظ این رکن عظیم تلاش و برنامه ریزی بیشتری داشته باشند.
باریک بین به هجمه های فراوان دنیای غرب در راستای تخریب بنیان خانواده در کشورهای مسلمان اشاره کرد و یادآور شد: چالش هایی زندگی خانوادگی را تهدید می کند و چون خانواده از مواهب الهی است که باید در راستای حفط کیان آن توجه لازم را داشته باشیم، نیاز است خانواده ها از ابتدا در انتخاب همسر برای فرزندان خود توجه داشته باشند.
وی در ادامه اضافه کرد: در روایات توصیه شده از خانواده های با اصل و نسب برای فرزندان خود همسر انتخاب کنید و این تاکید در این راستا است که ویژگی های جسمی و فیزیکی و اخلاقی پدر و مادر از طریق ژن به فرزندان منتقل می شود و اگر این انتخاب ها به خوبی صورت نگرفته باشد و از سویی با تربیت شایسته ای همراه نباشد فرزندان ناخلفی تحویل جامعه داده خواهد شد که وضعیت آن را به تباهی می کشد.
امام جمعه قزوین در پایان با اشاره به مناسبت روز معلولین در هفته پیش رو گفت: عزیزان معلول بدانند که اگر از مواهبی الهی بی بهره هستند خداوند در حیات جاویدان آنها خیر مضاعفی در نظر گرفته و به آنها عطا خواهد کرد و این خیر مضاعف برای آنها ارزشمندتر می باشد.
انتهای پیام/۲۰۰۲/خ    

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان