۱۲/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۱ دوشنبه

صبح قزوین نیاز غربی‌ها به مذاکره با ایران برای مدیریت منطقه/ مشکلات اقتصادی کشور از طریق مذاکره با آمریکا حل نخواهد شد
کد خبر: ۳۸۶۲۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

نماینده قزوین در مجلس مطرح کرد:

نیاز غربی‌ها به مذاکره با ایران برای مدیریت منطقه/ مشکلات اقتصادی کشور از طریق مذاکره با آمریکا حل نخواهد شد

حجت الاسلام حسینی با تاکید بر اینکه غرب به مذاکره با ایران نیاز اساسی دارد گفت: برخی ها گمان می کنند مذاکره با آمریکا وضعیت اقتصادی را سامان می بخشد ولی قطعا مشکلات اقتصادی کشورمان از طریق مذاکره با آمریکا حل نخواهد شد.

نیاز غربی‌ها به مذاکره با ایران برای مدیریت منطقه/ مشکلات اقتصادی کشور از طریق مذاکره با آمریکا حل نخواهد شد
حجت الاسلام سید مرتضی حسینی در گفتگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین، در خصوص اقدامات لازم غربی ها برای اعتماد سازی ایران در مذاکرات هسته ای اظهار داشت: ۳۵ سال است غربی ها با عملکردهای خصمانه خود که علیه ایران اسلامی داشته اند ثابت کردند به هیچ وجه رویکرد آنها نسبت کشورمان تغییر نخواهد کرد  و ما نیز نباید به رفتار آنها خوشبین باشیم.
وی در ادامه افزود: بنا بر توافقاتی که در مذاکرات هسته ای ایران با کشورهای ۵+۱ صورت گرفته قرار بود هر دو طرف به تعهدات خود عمل کنند؛ اما فقط کشورمان آنچه را که غربی ها تمایل داشتند انجام داد و اجرایی شد و اورانیوم ۲۰ درصد تعطیل و اکسید شد، سانتریفیوژها تعدادش کاهش یافت و از مراکز هسته ای ایران به کرات بازدید به عمل آمد.
نماینده مردم البرز، آبیک و قزوین در مجلس با بیان اینکه هر منطقه ای از کشورمان که حرفی از بحث هسته ای در آنجا مطرح بود مورد بازدید بازرسان قرار گرفت اذعان داشت: حتی غربی ها از برخی مراکز دفاعی کشورمان بازدید کردند و هدف مسئولین کشورمان این بود که از بهانه گیری آنها جلوگیری به عمل آید، اما مشاهده شد بهانه گیری آمریکا هیچ وقت پایانی ندارد.
وی ادامه داد: در این تعهدات و مطابق با مذاکرات صورت گرفته باید غربی ها تحریم ها را لغو می کردند اما تحریمی لغو نشد و این از اشتباهات تیم مذاکره کنند ما بود که وقتی اورانیوم ۲۰ درصد را تعدیل می کرد باید محکم می ایستاد تا دشمن برخی از تحریم ها را لغو کند و بعد ۲۰ درصد را اکسید می کردیم؛ ولی مسئولین ما یکجا به تعهدات خود عمل کردند و دست شان خالی شد.
حسینی تصریح کرد: آمریکایی ها با عمل نکردن به تعهدات ژنو بر بدبینی ایران نسبت به خودشان صحه گذاشتند و این مسائل نشان داد آنها افراد قابل اعتمادی نیستند و در آینده هم نخواهند بود و نباید به حرف و قول آنها اطمینان کرد؛ در عمل به توافقات ژنو باید ایران گام به گام عمل می کرد اما متأسفانه اینگونه نشد و غربی ها چیزی به ما ندادند و فقط دست بگیر داشتند.
وی با اشاره به مصاحبه وزیر امور خارجه آمریکا بعد از تمدید مذاکرات تا تیرماه سال ۹۴ خاطرنشان کرد: کری در سخنان خود تاکید کرد که ما هسته ای ایران را تقریبا تعطیل کردیم و در مقابل هیچ تحریمی هم برداشته نشد؛ باید گفت این امتیاز بزرگی بود که ما به غربی ها دادیم و این خیانتی به ملت ایران بود که باید درس بگیریم و با بصیرت حواسمان باشد مسائل اقتصادی نباید بهانه ای برای کوتاه آمدن کشورمان از حق اصلی خود باشد.
این کارشناس سیاسی با تاکید بر اینکه غرب به مذاکره با ایران نیاز اساسی دارد عنوان کرد: اگر مدیران ایران خوب و صحیح دیپلماسی خود را پیاده کنند غربی ها خود به دنبال مذاکره با ایران خواهند آمد زیرا آنها نیازمند مذاکره با کشورمان هستند.
وی ابراز داشت: برخی از مردم و حتی دولتمردان وقتی وضعیت اقتصادی را نابسامان می بینند گمان می کنند مذاکره با آمریکا این وضعیت را سامان می بخشد ولی قطعا مشکلات اقتصادی کشورمان از طریق مذاکره با آمریکا حل نخواهد شد و این یک تفکر اشتباه است که توسط عده ای تبلیغ و بزرگنمایی شده است تا به منافع سیاسی خود دست پیدا کنند.
نماینده مردم البرز، آبیک و قزوین در مجلس با بیان اینکه غربی ها قصد دارند تحریم ها را در مدت ۱۵ تا ۲۵ سال لغو کنند اذعان داشت: آمریکایی ها هیچ وقت رویکرد مثبتی نسبت به ایران ندارند ولی اگر محکم بایستیم دشمن مجبور به کوتاه آمدن می شود غربی ها برای مدیریت وضعیت منطقه مجبور به مذاکره با ایران هستند.
وی تاکید کرد: همانطور که برای تشکیل ائتلاف داعش غربی ها با ارسال نامه ای به رهبر معظم انقلاب درخواست کمک از کشورمان را داشتند، این نکته مشخص می کند که آنها به ایران نیاز دارند و باید برای رسیدن به حق مان باید محکم بایستیم.
حسینی در پایان یادآور شد: ما قصد محکوم کردن تیم مذاکره کننده خود نداریم ولی در برخی موارد اشتباه عمل کردند ولی ما تابع رهبری هستیم وقتی ایشان از گروه دیپلماسی ما حمایت کنند ما نیز حامی آنها خواهیم بود تا با رعایت خط قرمزها به پیشرفت کشورمان کمک کنیم.
انتهای پیام/۲۰۰۲/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان