۲۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۸ سه شنبه

صبح قزوین استکبار جهانی آرزوی کدخداگری بر ایران را با خود به گور خواهد برد/تیم هسته‌ای با حرکت در راستای منویات رهبری حمایت مردمی را خواهند داشت
کد خبر: ۳۸۵۹۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

امام جمعه موقت قزوین:

استکبار جهانی آرزوی کدخداگری بر ایران را با خود به گور خواهد برد/تیم هسته‌ای با حرکت در راستای منویات رهبری حمایت مردمی را خواهند داشت

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان اینکه حرکت تیم هسته ای در راستای منویات رهبری حمایت مردمی را به دنبال خواهد داشت گفت: ما هرگز غربی هارا به عنوان کدخدا به رسمیت نمی شناسیم آنها نیز با ما سازش نخواهند کرد.

استکبار جهانی آرزوی کدخداگری بر ایران را با خود به گور خواهد برد/تیم هسته‌ای با حرکت در راستای منویات رهبری حمایت مردمی را خواهند داشت
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی صبح قزوین، در خصوص اینکه غربی ها چه اقداماتی انجام دهند تا بدبینی تاریخی نسبت به خود را در کشورمان کاهش دهند اظهار داشت: بی نتیجه ماندن ادامه توافقات ژنو تا آخرین دوره زمانی آن یعنی سوم آذرماه نشان داد که نمی توان به رویکرد مثبت از سوی غربی ها امیدوار بود.
وی افزود: نکته ای را هم در این میان باید در نظر گرفت و آن این موضوع می باشد که سران حکومتی غربی و هیئت حاکمه آمریکا و سردمداران انگلیس تفکراتشان از توده های مردمی جداست زیرا ملت های دنیا به دنبال حق و واقعیت ها هستند.
نماینده ولی فقیه در دانشگاه بین المللی امام  خمینی (ره) اذعان داشت: کسانی که با کشور ما سر ناسازگاری گذاشته اند زیاده خواهانی هستند که خوی مستکبری در آنها تمامی ندارد و حتی به مردم خود نیز ظلم و ستم می کنند؛ به همان صورتی که به کشورهای خاورمیانه ظلم و ستم روا می دارند.
وی با بیان اینکه از غربی ها نمی توان انتظار همنوایی با ایران را داشت ابراز کرد: آمریکایی ها هیچ وقت در راستای منافع ما قدم برنخواهند داشت و هرگز آنها رویه زورگویی علیه کشورمان را تغییر نخواهند داد زیرا آنها منافع و مطامع خودشان را مدنظر داشته و داعیه کدخدایی دنیا را دارند.
امام جمعه موقت قزوین ادامه داد: تا زمانی که غربی ها داعیه کدخدایی جهان و سیطره ابر آن را دارند به این معناست که هر کس بخواهد با آنها همراه باشد باید با آنها سازش کرده و از موضع پایین به آنها نگاه کند و این مسئله با عزت و اقتدار هیچ ملتی سازگاری ندارد.
وی با تاکید بر اینکه ایران، ملت اسلام و امت پیامبر(ص) است و هیئات من الذله جزء شعائر ملی و مذهبی ما به حساب می آید اظهار داشت: ایران زورگویی سران آمریکا را نمی پسندد چون آنها در موضع کدخدایی خود نشسته اند و ما هرگز آنها را به رسمیت نمی شناسیم که کدخدای ایران اسلامی باشند و آنها نیز با ما سازش نخواهند کرد.
عابدینی در ادامه تصریح کرد: همانطور که پیامبر اسلام در دوره خود به مشرکان مکه فرمود لکم دینکم ولی دین؛ ما هم باید به غربی ها بگوییم نسبت به عزت و اقتدار ملت و امت مان نمی توانیم زیر بار زورگویی و ظلم آنها برویم؛ بنابراین هیچ وقت امید نداشته ایم و نداریم و نخواهیم داشت که با هماهنگی غربی ها کاری پیش برود یا آنها درصدد رضایت ما قدم بردارند.
وی به ارزیابی عملکرد تیم مذاکره ایران در مذاکرات هسته ای با غربی ها پرداخت و گفت: تیم دیپلماسی ایران در مذاکرات هسته ای با گروه ۵+۱ همانطور که رهبر معظم انقلاب تاکید کرده بود قرار بود حرکت کنند اطلاع دقیقی از ماوقع این مذاکرات ندارم؛ اما زمانی که خداقوت رهبری را مشاهده می کنیم متوجه می شویم آنها در انجام ماموریت خود با هماهنگی رهبر معظم انقلاب در حال حرکت هستند.
نماینده ولی فقیه در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در ادامه ابراز داشت: اما این خداقوت رهبری به این معنی نیست که همه مسائل مطابق میل ما پیش رفته است برای اینکه آمریکایی ها در حال پیش بردن اهداف خودشان هستند.
وی تاکید کرد: آنچه در این مدت مشاهده شد این بود که رفتار و عملکرد و اخلاق تیم مذاکره کننده کشورمان بسیار مودبانه و انسانی بود اما هیچ نوع رفتار مناسب و اخلاقی از طرف مقابل مشاهده نکردیم در هر دوره ای که مذاکرات به پایان رسید ما شاهد یک قدرت نمایی و رفتار بی ادبانه، رفتار کدخدامنشانه، افزایش تحریم ها و تکرار اهانت های زیادی که به ملت ما روا می داشتند، بودیم.
امام جمعه موقت قزوین با بیان اینکه ما احترام تیم مذاکره کننده خود را حفظ خواهیم کرد خاطرنشان داشت: هر جلسه ای معجون رفتار طرفین است و تیم مذاکره کننده ما هر چقدر رفتارش را درست و با بصیرت تر انجام دهد اما طرف مقابل سر ناسازگاری داشته باشد طبیعی است که ما به نتیجه ای نخواهیم رسید و همان مسئله ای که رهبری فرمودند به مذاکرات خوشبین نیستیم.
وی به نتایج حمایت از تیم مذاکره کننده کشورمان اشاره کرد و گفت: وقتی تیم مذاکره کننده ایران حمایت رهبری و مسئولین و مردم را داشته باشد هم حجت به آنها تمام می شود که باید در راستای مصالح کشور قدم بردارند و هم مستکبرین از پشتوانه قوی این تیم هسته ای دچار وحشت خواهند شد.
عابدینی در پایان اذعان داشت: وقتی حمایت از تیم مذاکره صورت می گیرد یعنی این گروه مشروعیت نگاه رهبری و ملت و امت اسلامی را دارد و این موقعیت بسیار متفاوت تر خواهد بود از زمانی که این تیم حمایت مردمی را نداشته باشد.
انتهای پیام/۲۰۰۲/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان