۱۲/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۱ دوشنبه

صبح قزوین طولانی کردن مذاکرات هسته‌ای بهانه‌ غربی‌هاست تا مانع پیشرفت کشورمان شوند
کد خبر: ۳۸۵۳۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

امام جمعه موقت قزوین:

طولانی کردن مذاکرات هسته‌ای بهانه‌ غربی‌هاست تا مانع پیشرفت کشورمان شوند

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: غربی ها مذاکرات هسته ای را بهانه ای کرده اند تا ایران اسلامی رشد نکند و بزرگ نشود.

طولانی کردن مذاکرات هسته‌ای بهانه‌ غربی‌هاست تا مانع پیشرفت کشورمان شوند
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، امام جمعه موقت قزوین در جلسه تفسیر قرآن امامزاده اسماعیل با بیان اینکه بحث دشمن شناسی از اصول اساسی رویکرد یک فرد مسلمان است اظهار داشت: در قرآن کریم صف بندی بین دوست و دشمن تبیین شده است و ما باید با این الگوها موضع خود را عاقلانه تر اعلام کنیم.
وی افزود: آیا دشمن واقعی داریم یا این مسئله توهمی بی مورد است؟ امام علی(ع) در نهج البلاغه فرموده؛ خداوند وقتی انسانها را آفرید به او معرفت نسبت به اطرافش عطا کرد تا به وسیله آن بین حق و باطل شناخت داشته باشد و بتواند ظلم و عدل، راست و دورغ را تشخیص دهد و مدیریت زندگی خود را در دست بگیرد.
امام جمعه موقت قزوین با بیان اینکه جمع شدن عقل و جهل یعنی ایران و آمریکا با هم دست شوند تصریح کرد: بنابراین ظلمت و نور هرگز باهم جمع نمی شود و از اینجا عقل و جهل شکل می گیرد و امروز نمونه ای از این رویکرد را در لشگریان جهل می بینیم که مذاکرات هسته ای را بهانه ای کرده اند تا ایران اسلامی رشد نکند و بزرگ نشود.
وی در ادامه گفت: قصد غربی این است که ما از عقلانیت خود بهره نبرده و از ملت های مظلوم مانند فلسطین و حزب الله و عراق و سوریه حمایت نکنیم اما هدف ایران ریشه کن کردن ظلم است در همین راستا هم موشک های نقطه زن به حزب الله دادیم تا با ظالم مقابله کند.
استادیار دانشگاه امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه وجود عقل و جهل زمینه شکل گیری دوست و دشمن را فراهم می کند اذعان داشت: عقل نور است یعنی راه رسیدن به خدا از طریق عقل فراهم می شود و جهل انسانها را به سوی تباهی و نیستی کشانده و از مسیر مستقیم دور می کند، عقل در نور و جهل در تاریکی شکل گرفته است.
وی ادامه داد: خدای متعال برای عقل ۷۵ سرباز و افسر معرفی کرد و در اختیار آن قرار داد و سرمایه زندگی و هدایت انسانها استفاده از همین عقل است، خیر و خوبی جزء فرماندهان ارشد عقل و شر و بدی هم وزیر جهل است، ایمان وزیر عقل و کفر وزیر جهل است، امید لشکر عقل و ناامیدی لشگر جهل است، عدل و رضایت مندی از خداوند، شکر نعمت از لوازم یک انسان عاقل است.
عابدینی ابراز داشت: با شناخت کامل ابزار عقل و جهل می توان در دشمن شناسی و دوست یابی موفق بود زیرا دشمنان ما در مسیر جهالت قدم بر می دارند و با عملکردی که از سوی آنها مشاهده می کنیم می توان بصیرت ما افزایش یافته و در زمینه دشمن شناسی موفق باشیم، آنچه استکبار جهانی را امروز در جهان مورد توجه قرار داده حرکت کردن آنها بر مدار زورگویی است و این به خوبی نشان می دهد دشمنان ما در مسیر جهل قرار گرفته اند و عاقبت آنها شر خواهد شد.
وی با بیان اینکه دوستان ما افرادی هستند که آنها را با سربازان عقل انتخاب کرده ایم خاطرنشان کرد: دوستان یک جامعه اسلامی بر اساس خصایص عقلانیت انتخاب می شوند و شکرگذاری یکی از ابزاری است نور مومن را افزایش داده و بر لشگریان عقل می افزاید.
نماینده ولی فقیه در دانشگاه بین الملل در ادامه گفت: وظیفه یک مسلمان این است که به صورت مستمر از لشگریان عقل حضور و غیاب کند و با کار کردن روی آنها این ۷۵ سرباز عقل را در خود پرورش دهیم زیرا تاثیرگذاری این سربازان همیشه همراه ما خواهد بود و مانند چراغ راهی کمک رسان زندگی فردی و اجتماعی ما می شوند.
وی در پایان تصریح کرد: رهایی از جنود جهل در دنیا ما را از جهنم رفتن نجات می دهد و با افزایش جنود عقل در خود می توان زمینه فلاح و رستگاری را فراهم کنیم، صف بندی بین حق و باطل توسط لشگریان عقل ایجاد می شود.
انتهای پیام/۲۰۰۲/خ  

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان