۲۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۸ سه شنبه

صبح قزوین وحدت عامل استمرار انقلاب اسلامی ایران/ نبود ولایت پذیری و ایجاد تفرقه جریان حصر سوسنگرد را رقم زد
کد خبر: ۳۸۳۴۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) مطرح کرد:

وحدت عامل استمرار انقلاب اسلامی ایران/ نبود ولایت پذیری و ایجاد تفرقه جریان حصر سوسنگرد را رقم زد

سردار شاهرخی در همایش سالگرد آزاد سازی حصر سوسنگرد گفت: نبود ولایت پذیری و ایجاد تفرقه جریان حصر سوسنگرد را رقم زد لذا باید با وحدت بیشتر زمینه استمرار انقلاب اسلامی را فراهم کنیم.

وحدت عامل استمرار انقلاب اسلامی ایران/ نبود ولایت پذیری و ایجاد تفرقه جریان حصر سوسنگرد را رقم زد
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر صبح قزوین، همایش سالگرد حصر سوسنگرد شب گذشته ( دوشنبه) در سالن دانشگاه تربیت معلم با حضور سردار شاهرخی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) و خانواده های محترم شهدا برگزار شد.
در این مراسم سردار محمدرضا شاهرخی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) با بیان اینکه قضیه شکستن حصر سوسنگرد یکی از افتخارات کشور است اظهار داشت: دشمن در زمان جنگ تلاش داشت با تصرف سوسنگرد خود را به حمیدیه برساند و اگر به این منطقه می رسیدند که زمینه تصرف خوزستان و اهواز فراهم می شد و یاس و ناامیدی در جبهه ها ایجاد می شد.
images (1) وی افزود: آزادی سوسنگرد اهمیتش از این جهت است که برای اولین بار دو ماه از جنگ نگذشته بود که رزمندگان ما ثابت کردند توان متوقف کردن دشمن را دارند و اگر اراده جدی برای شکست دشمن وجود داشته باشد می توان دشمن را ناکام کرد.
از سوی دیگر نیروهایی که طعم تفرقه را چشیده بودند ثابت کردند می توان با وحدت هر مسئله غیر ممکنی را ممکن کرد.
فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) با بیان اینکه جنگ تحمیلی زمانی آغاز شد که دشمن گمان برد می تواند از وضعیت داخلی ایران بهره برداری سوء کند اذعان داشت: علتی که دشمن را وسوسه کرد جنگ را علیه ما آغاز کند ناشی از وضعیت نابسامانی بود که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور شکل گرفته بود و هدفشان این بود که طی یک هفته تهران را تسخیر کنند و یا خوزستان را جزء شهرهای خود قرار دهند.
وی ابراز داشت: جریان حصر سوسنگرد برای ما عبرت های زیادی دارد که اگر به آنها بی توجهی کنیم باید تجربه های تلخ را بارها تکرار کنیم.
نبود وحدت ما در دوره ای باعث طمع دشمن شد و نبود ولایت پذیری از ولی فقیه و نگاه های متفاوت نسبت به امور کشور، ترجیح دادن منافع سیاسی به منافع انقلاب و سهم خواهی افرادی خاص، نیروهای مسلح ما را به جای وحدت در تشدد به ر برد و در راس آنها فردی فرمانده کل قوا بود که دنبال ایجاد تفرقه بود.
این رزمنده دوران دفاع مقدس عملیات سوسنگرد را تجربه ای دانست که دشمن به دنبال شکل دادن تفرقه بین رزمندگان بود و افزود: وقتی به لشگر ۹۲ زرهی دستور آزاد کردن یکی از تیپ هایش داده می شود و باید علیه دشمن تک می زده که ۳۰ نفر از نیروهای مردمی قزوین هم در بین این افراد بوده اند تصمصم گرفته می شود که به بهانه های واهی این عملیات صورت نگیرد.
download (1) وی ادامه داد: در این دوره رهبر معظم انقلاب و شهید چمران که نماینده امام راحل برای ایجاد وحدت بین نیروهای مسلح در سوسنگرد بودند با نامه رهبری به فرمانده لشگر ۹۲ پیگیر حرکت تیپ می شوند و در حالی که رزمندگان در سوسنگرد محاصره بودند برای جلوگیری از سقوط خوزستان باید تیپ حرکت می کرد که بنی صدر مانع حرکت تیپ شده بود.
شاهرخی عامل پیروزی مسلمانان را تبعیت از اصول بنیادین اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: هرگاه تفرقه باشد با بهترین امکانات هم پیروزی حاصل نمی شود دشمنان از انقلاب ما ضربه خورده اند و به دنبال این است که انقلاب ما به اهدافش نرسد اگر الگوی استعمار ستیزی در ایران تثبیت شود، قابل صدور به ملت هاست زیرا همه ملت ها خواهان استقلال هستند و این جریان از نظر استعمار نباید به نتیجه برسد.
وی در ادامه اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران با وحدت به پیروزی رسید، تثبیت شد و استمرار پیدا خواهد کرد.
اگر حافظ دستاوردهای شهدا نشویم و منیت و قدرت طلبی به سراغمان بیاید شکست خواهیم خورد.
دلیل بقای انقلاب در سه مطلب است و  وجود ایمان و اعتقادات مذهبی در مردم، رهبری دینی و  وجود پیوند عاطفی بین مردم و حکومت رضایت پدر و مادرها از شهادت فرزندشان و استقامت آنها و الگو قرار دادن امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) بود.
images فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) اِعمال نفوذ دشمنان برای نفوذ به داخل حاکمیت را از سال ۷۴ دانست و تصریح کرد: آنها هدفشان این است عاشورا و ولایت را از مردم بگیرند و با این هدف می خواهند بین مردم و حکومت فاصله ایجاد کنند و زمینه براندازی نظام را فراهم کرده و یک حکومت لائیک روی کار بیاورند، باید نااهلان و نامحرمان این انقلاب را بشناسیم و توصیه رهبری را برای شناخت خودی و غیر خودی پیاده کنیم.
وی با بیان اینکه غیر خودی به دنبال ایجاد بدبینی بین مردم و حکومت است یادآور شد: ایجاد یاس و ناامیدی در بین مردم، ناکارآمدی نظام و غیر اجرایی دانستن اهداف انقلاب و ایجاد تفرقه بین مسئولین از اهداف دشمن است، خودی حامی انقلاب و اسلام و قانون اساسی، اندیشه های امام و رهبری است و غیر خودی مخالف این اندیشه هاست.
این ررزمنده دوران دفاع مقدس در پایان گفت: ما  سه هزار شهید داده ایم و همه این ها هزینه برای انقلاب است و باید برای استمرار اهداف شهدا همه در میدان باشیم و از مردم دعوت می کنم که برای تشییع مراسم مادر بزرگوار مادر شهید بابایی حضور گسترده داشته باشند.
انتهای پیام/۲۰۰۲/خ  

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان