۲۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۸ سه شنبه

صبح قزوین فتنه خط قرمز مجلس است/ مجلسی ها به گزینه پیشنهادی برای وزارت علوم رای اعتماد نمی دهند
کد خبر: ۳۸۱۹۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

نماینده قزوین در مجلس تاکید کرد:

فتنه خط قرمز مجلس است/ مجلسی ها به گزینه پیشنهادی برای وزارت علوم رای اعتماد نمی دهند

حجت الاسلام سید مرتضی حسینی گفت: قطعا جامعه روشنفکر و دگر اندیش تمایل دارند دولت اشخاصی را معرفی کند که خیلی همدلی و هماهنگی با نظام و رهبری و انقلاب و متدینین ندارند و به طور یقین اینگونه از افراد با تفکرات خاص رای نخواهند آورد.

فتنه خط قرمز مجلس است/ مجلسی ها به گزینه پیشنهادی برای وزارت علوم رای اعتماد نمی دهند
حجت الاسلام سید مرتضی حسینی در گفتگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین، در خصوص معرفی احمدی آشتیانی به عنوان وزیر جدید علوم به مجلس اظهار داشت: آنچه از نحوه برخورد نمایندگان مجلس در جلسه قرائت معرفی نامه وزیر پیشنهادی جدید برای وزارتخانه علوم برداشت شد و تکرار کلمه "دو دو" ؛ از سوی آنها به احتمال زیاد به وی رای اعتماد نخواهند داد.
وی افزود: اولا این یکی از نقص های دولت است که فقط رویه خود را قبول دارد و بعد مطرح می کند که مجلس همکاری لازم را با ما ندارد؛ دولتی ها بدون اینکه با مجلسی ها مشورت داشته باشند و هماهنگی های لازم را در خصوص معرفی وزیر مدنظرشان با نمایندگان انجام دهند و بعد از آن اقدام به معرفی گزینه مدنظرشان به مجلس کنند، انتظار رای اعتماد از سوی مجلس را دارند.
این نماینده مجلس ادامه داد: بهتر بود آقای رئیس جمهور با مسئولین فراکسیون های مجلس قبل از معرفی گزینه مورد نظرش برای وزارتخانه علوم مشورت داشت و در مورد شاخصه ها و ویژگی هایش صحبت می کرد تا مجلسی ها با ارائه نقاط ضعف و قوت این گزینه ها همکاری لازم را با دولت داشته باشند، در این صورت قبل از مطرح شدن گزینه ای در مجلس و ایجاد وقت و هزینه برای کشور معلوم می شد رای اعتماد خواهد گرفت یا خیر.
وی با بیان اینکه دولت فقط قصد دارد نظر خودش را پیش ببرد بدون اینکه نظر مجلس مطرح شود اذعان داشت: دولتی ها فقط از نبود همکاری مجلس انتقاد می کنند در صورتی که باید پرسید خودشان چقدر با مجلسی همکاری داشته اند؟ دولت هیچ همکاری در قضیه وزیر علوم با مجلس ندارد.
حسینی ابراز داشت: قطعا جامعه روشنفکر و دگر اندیش تمایل دارند دولت اشخاصی را معرفی کند که که خیلی همدلی و هماهنگی با نظام و رهبری و انقلاب و متدینین ندارند و به طور یقین اینگونه از افراد با تفکرات خاص رای نخواهند آورد.
وی گفت: اگر دولت قصد داشت مجلس به گزینه مدنظرش رای دهد باید در این راستا با نمایندگان مجلس همراهی لازم و مشورت کافی را داشته باشد، اعتقادم این است که تعدادی از افراد در دولت وجود دارندکه  به دنبال  اِعمال سیاست های منفعت طلبانه خود هستند و با نرسیدن به اهداف مغرضانه خود روابط بین دولت و مجلس را تخریب می کنند و متاسفانه دولت در این قضیه توجه کافی را ندارد.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه در این مدت خط قرمز مجلس برای دولت مشخص شده است خاطرنشان کرد: فتنه یکی از خط قرمزهای مجلس است و هر کس ارتباطی با فتنه و فتنه گران داشته باشد نمایندگان مجلس به او رای نخواهد داد زیرا فتنه ضربات سنگینی را به کشور وارد ساخت.
وی ادامه داد: این تحریم هایی که در حال حاضر معضلی برای اقتصاد کشور شده است یک بخشی از آن مربوط به شکل گیری فتنه سال 88 بود نظام ما که سی و چند سال بود به پاکی و حفظ رای مردم مشهور بود این فتنه گران نظام و عملکرد دستگاه های سیاسی کشور را زیر سئوال بردند ایران اسلامی به حمایت از رای مردم مشهور است ولی رفتار فتنه گران باعث شبهه افکنی در این زمینه شد.
نماینده مردم البرز، آبیک و قزوین با بیان اینکه افرادی که نظام را مورد هجمه سیاسی قرار دادند از مجلس رای اعتماد نمی گیرند تصریح کرد: نمایندگان اجازه نخواهند داد افرادی به دستگاه های دولتی ورود پیدا کنند که روزی علیه همین کشور جبهه گرفتند و دست در دست بیگانگان آتش به هیزم آشوب ها ریختند به عنوان وزیر به فعالیت مشغول شوند.
وی در پایان گفت: فردی که برای وزارت علوم معرفی می شود باید دانشگاه ها و فضای حاکم بر آنها را بشناسد و تعهد و تخصص و کارآمدی، برنامه جامع و کاملی نیز داشته باشد.
انتهای پیام/2002      

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان