۱۲/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۱ دوشنبه

صبح قزوین خرمای وارداتی نداریم که آلوده باشد
کد خبر: ۳۷۹۷۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

عضو انجمن ملی خرمای ایران:

خرمای وارداتی نداریم که آلوده باشد

عضو انجمن ملی خرمای ایران با بیان این که واردات خرما ممنوع است، گفت: خرمای مصرفی کشور از تولیدات داخلی استان‌های جنوبی کشور تامین می‌شود که دارای هیچ گونه بیماری نیست.

 خرمای وارداتی نداریم که آلوده باشد
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، محمد علی صمیمی اظهار کرد: در حالی خبری مبنی بر مسمومیت خرمای عرضه شده در کشور برای ضربه زدن به نظام و اقتصاد کشور در فضای مجازی منتشر شده که از سال‌های گذشته در راستای حمایت از تولید ملی واردات خرما به کشور ممنوع است.
وی ادامه داد: خرما اکثرا در استان‌های جنوبی کشور توسط روستاییان تولید شده و در مرحله بعد توسط کارخانجات مورد تایید وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت بسته بندی و در اختیار شرکت‌های توزیع قرار می‌گیرد.
عضو انجمن ملی خرمای ایران تاکید کرد: در زنجیره تولید و عرضه خرما که اجازه واردات خرما در آن جایی ندارد، گروه تروریستی داعش اصلا حضور ندارد و حجم اعظم تولید خرمای ایران از شش استان جنوبی همچون بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان و فارس به دست می‌آید.
صمیمی با اشاره به این که حجم تولید خرما در ایران بیش از حجم مصرف و صادرات است، خاطرنشان کرد: دولت در سال گذشته برای حمایت از تولید کننده چندین هزار تن خرما را با قیمت مشخصی خریداری کرد.
وی با تاکید بر این که اگر زمانی واردات خرما به ایران آزاد باشد هیچ نیازی به خرمای وارداتی در کشور نیست، بیان کرد: تولید و عرضه خرمای ایران دارای بالاترین استانداردهای دنیا بوده که روسیه، اروپای غربی و آسیای شرقی مقاصد صادراتی خرمای ایران است.
پیش از این در فضای مجازی اخبار نادرستی مبنی بر آلودگی خرمای وارداتی از عراق توسط گروه تروریستی داعش منتشر شده بود که از سوی مقامات وزارت بهداشت و درمان کشور این موضوع کاملا رد شده است.
منبع: تسنیم انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان