۲۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۸ سه شنبه

صبح قزوین آمادگی دستگاهها برای ارائه خدمات به زائرین و مسافرین از ۷ لغایت ۱۶ آبان
کد خبر: ۳۷۸۷۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

معاون عمرانی استاندار تاکید کرد

آمادگی دستگاهها برای ارائه خدمات به زائرین و مسافرین از ۷ لغایت ۱۶ آبان

معاون عمرانی استاندار تاکید کرد: دستگاهها برای ارائه خدمات به زائرین و مسافرین از ۷ لغایت ۱۶ آبان آمادگی های لازم را داشته باشند.

آمادگی دستگاهها برای ارائه خدمات به زائرین و مسافرین از ۷ لغایت ۱۶ آبان
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، منوچهر حبیبی درجلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر استان با محوریت ایام محرم با اشاره به ارائه خدمات مناسب به گردشگران در این ایام اظهار داشت: با توجه به همزمانی عاشورا و تاسوعای حسینی با 12 و 13 آبان ماه و تعطیلی این دو روز، بیشتر هموطنان برای شرکت در مراسم عزاداری به زادگاه خود سفر می کنند و تعدادی از مردم هم به قصد زیارت و حضور در مراسم عزاداری سالار شهیدان به شهرهای زیارتی و اماکن متبرکه مشرف می شوند.
وی افزود: پیش بینی می شود در بازه زمانی 7 تا 16 آبان ماه و به ویژه روزهای قبل و بعد از تعطیلی 12 و 13 آبان، حجم ترددهای جاده ای و ترافیک محورها مواصلاتی افزایش یابد.
معاون امور عمرانی استاندار با بیان اینکه"این حجم سفر نیاز به برنامه ریزی دستگاههای استانی دارد.
" اظهارداشت: لازم است نیروهای خدماتی، امدادی و انتظامی و تمامی دستگاههای عضو ستاد آماده ارائه خدمات به مسافران و ازئران اماکن متبرکه استان باشند و در تمامی شهرستانها برنامه ریزی لازم درخصوص شرایط بحران و برودت هوا انجام شود.
وی گفت: آموزش و پرورش باید در طول این ایام مدارسی را به نظور اسکان مسافران در نظر گرفته و اقدامات لازم را انجام دهد.
حبیبی با اشاره به مامورت شهرداریها در این بازه زمانی تصریح کرید: در طول این ایام حفاریها در سطح استان محدود گردد و سازمان مدیریت پسماند هماهنگی های لازم به منظور جمع آوری زباله ها، به خصوص ظروف یکبار مصرف در سطح شهر را انجام دهند.
وی ادامه داد: سرویسهای بهداشتی و نمازخانه های زیر مجموعه شهرداریها به صورت مرتب آماده استفاده عموم باشند.
و سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آمادگی لازم درخصوص مواجه با شرایط بحرانی را داشته باشند.
معاون استاندار با بیان اینکه " اقدامات لازم درخصوص جمع آوری زباله ها به خصوص ظروف یکبار مصرف در روستاهای دارای جذب گردشگر توسط دهیاران و بخشداران مناطق صورت پذیرد.
" افزود: با توجه به سفر برخی از هم استانیها به سایر نقاط و خالی شدن اماکن مسکون اقدامات لازم درخصوص گشت زنی در مناطق مسکونی توسط نیروی انتظامی صورت گیرد و نیروی انتظامی، پلیس راه استان و هلال احمر با حضور در روستای زرآباد خدمات مورد نیاز به زائران را ارائه نمایند.
وی تاکید کرد: نیروهای امداد جاده ای، هلال احمر و راهنمایی و رانندگی پیش بینی های لازم را در صورت برودت هوا و ترافیک جاده ای به خصوص در منطقه الموت ن انجام دهند و با هماهنگی فرمانداریها ساعت کار نانوائیها افزایش یابد.
حبیبی با تاکید بر نظارت دانشگاه علوم پزشکی بر نحوه ارائه خدمات بهداشتی افزود: بازدید از مجتمع های بین راهی در دستور کار کمیته نظارت و با هماهنگی سازمان حمل و نقل پایانه های استان و اعضاء عضو انجام پذیرد.
لازم به ذکر است در این جلسه با توجه به موقعیت جغرافیایی استان بر حضور نیروهای امداد خودرو در مسیرهای پرتردد استان تاکید شد.
در ابتدای جلسه محمدعلی حضرتی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گزارشی از اقدامات انجام شده به مناسبت تعطیلات پیش رو ارائه داد.
منبع: روابط عمومی استانداری قزوین انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان