۱۱/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۰ یکشنبه

صبح قزوین جوانان برای اهدای خون پیشگام شوند
کد خبر: ۳۷۸۶۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

سرپرست روابط عمومی سازمان انتقال خون:

جوانان برای اهدای خون پیشگام شوند

سرپرست روابط عمومی سازمان انتقال خون گفت: باید علاوه بر ترویج فرهنگ اهدای خون در میان مردم به ویژه جوانان، تلاش شود تا گروه های سنی جوان ما نیز به اهدای خون تشویق شوند.

جوانان برای اهدای خون پیشگام شوند
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، بابک یکتاپرست گفت: در حال حاضر بیشترین اهداکنندگان خون ما مربوط به گروه سنی بالای 35 سال هستند که در این راستا باید جوانان را به اهدای خون خود تشویق و ترغیب کنیم.
نامبرده تصریح کرد: اگر جوانان امروز به سمت اهدای خون سوق داده شوند این افراد در آینده به طور معمول تا حدود 60 سال رغبت زیادی برای اهدای خون خود به نیازمندان خواهند داشت و بخش عمده ای از نیاز کشور به خون نیز تامین می شود.
وی ادامه داد: ایجاد نگرش های مثبت در رده های پایین هرم سنی برای ایجاد تحول در فرهنگ اهدای خون بسیار تاثیرگذار است تا بتوانیم در زمینه اهدای خون فرهنگ سازی درستی به ویژه در بین جوانان ایرانی داشته باشیم.
یکتاپرست افزود: بهترین عامل برای ارتباط با گروه های سنی پایین به ویژه دانشجویان رسانه های گروهی هستند تا بتوانیم با کمک ابزار رسانه فرهنگ اهدای خون را در میان این گروه های سنی گسترش دهیم.
سرپرست روابط عمومی سازمان انتقال خون از همکاری ویژه رسانه ها در زمینه ترغیب و تشویق مردم به اهدای خون و فرهنگ سازی در زمینه اهدای خون تقدیر کرد و ادامه داد: با پیشرفت روش های پزشکی نیاز به خون در کشور نیز بیشتر می شود و این عرصه نیازمند حمایت ویژه جوانان جهت اهدای خون است.
وی تصریح کرد: هر چه گروه سنی برای اهدای خون به سمت افراد بالاتر از 35 سال برود، شانس بیماری ها و دغدغه های زندگی فردی و خانوادگی بیشتر می شود و زمان برای اهدای خون نیز محدودتر می شود.
یکتاپرست با بیان اینکه موضوع فرهنگ اهدای خون به عنوان دغدغه اصلی ماست، افزود: خوشبختانه انتقال خون ایران دارای بالاترین استانداردهای سلامت خون در کشور است و ایران به عنوان یکی از 17 کشور جهان در زمینه آموزش اهدای خون است.
منبع: ایرنا انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان