۲۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۷ دوشنبه

صبح قزوین شهیدمحمدبیگی در عملیات محرم جانباز و در محرم نیز آسمانی شد
کد خبر: ۳۷۸۱۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

پسرعمو و همرزم شهید محمدبیگی:

شهیدمحمدبیگی در عملیات محرم جانباز و در محرم نیز آسمانی شد

پسرعموی شهید محمدبیگی گفت: شهید محمدبیگی در سال ۶۱ در عملیات محرم قطع نخاع شد و ۳۰ سال این مجروحیت را با خود به همراه داشت و آرزویش این بود که در ایام عزاداری سالار شهیدان به یاران شهیدش بپیوندد و به آرزوی دیرینه خود رسید.

شهیدمحمدبیگی در عملیات محرم جانباز و در محرم نیز آسمانی شد
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر صبح قزوین، ولی الله محمدبیگی از جانبازان فداکار استان قزوین پس از سال ها تحمل درد و رنج ناشی از صدمات دوران جنگ و تحمل هجر یاران شهیدش سرانجام در پنجمین روز ماه محرم شهد شیرین شهادت را نوشید و میهمان سالار شهیدان حضرت سیدالشهدا(ع) شد.
صادق محمدبیگی پسرعموی شهید ولی الله محمدبیگی در گفتگو  با خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر صبح قزوین، با بیان اینکه این شهید در سال 61 در عملیات محرم به مقام جانبازی نائل آمد اظهار داشت: در آن سال فضای منطقه به گونه ای بود که وقتی شهید محمدبیگی در حملات دشمن دچار آسیب از ناحیه کمر شد به علت برف شدید به مدت 24 ساعت با همان جراحت شدید در منطقه جنگی ماند.
وی افزود: این شهید بزرگوار علاقه خاصی به حضرت اباعبدالله و بردار بزرگوارشان حضرت عباس(ع) داشتند و همیشه ذکر زبانش ان این بود که با شهادت در راه خدا با حضرت ابوالفضل(ع) و شهیدان کربلا محشور شود.
محمدبیگی یادآور شد: شهید محمدبیگی در سال 62 در عملیات محرم قطع نخاع شد و 30 سال این مجروحیت را با خود به همراه داشت و آرزویش این بود که در ایام عزاداری سالار شهیدان به شهدا بپیوندد و به آرزوی دیرینه خود رسید و در روز پنجم ماه محرم به دیدار دوستانش شتافت و آسمانی شد.
وی به بیان ویژگی اخلاقی شهید محمدبیگی پرداخت و اذعان داشت: جانبازان از ذخیره های عظیم انقلاب هستند و الگوی مناسبی برای مردم.
این شهید بزرگوار بسیار خوش اخلاق بود و روحیه مقاومی داشت، اگر از نگاه ضعف در کاری با او صحبت می کردیم بسیار ناراحت می شد و  داشتن نقص جسمانی را مانع پیشرفت و مقاومت در کارها نمی دانست.
پسرعموی شهید به بیان خاطراتی از شهید محمدبیگی پرداخت و خاطرنشان کرد: وقتی در عملیات محرم به جانبازی رسیده بود و در بیمارستان حضور داشت به عیادتش رفتم و به شوخی به او گفتم با ترکش هایی که در بدنت هست چکار می کنی؟ دردت زیاد است؟ این شهید بزرگوار گفت:  درد و رنج ما در مقابل مصائب و سختی های وارده بر امام حسین و اهل بیت اش هیچ است.
وی ادامه داد: شهید محمدبیگی رفتارش به گونه ای بود که کسی این جرأت را نمی کرد که به او از نقطه ضعف نگاه کند.
یکبار به او گفتم شما نمی توانید به استخر بیایید و حریف من شوید، اما وی چون از جوانی فردی ورزشکار بود با اینکه از کمر به پایین فلج بود وقتی به داخل آب آمد  من را گرفت و گفت حالا چه کسی قوی تر است که من گفتم تسلیم.
محمدبیگی در پایان گفت: این شهید بزرگوار سی سال برای خدا کار کرد و همیشه تاکیدش ادامه راه و حفظ اهداف قیام عاشورا بود و می گفت این مجروحیت را دوست دارم تا خدای متعال مرا با شهدای کربلا محشور کند.
انتهای پیام/2002/ح  

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان