۱۱/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۰ یکشنبه

صبح قزوین "خورشید شب" هلال‌احمر قزوین در سوگ اباعبدالله(ع) درخشیدن گرفت
کد خبر: ۳۷۶۵۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

ابراهیمی:

"خورشید شب" هلال‌احمر قزوین در سوگ اباعبدالله(ع) درخشیدن گرفت

سرپرست معاونت جوانان جمعیت هلال‌احمر استان قزوین گفت: با آغاز ماه محرم هیئت حضرت علی‌اکبر(ع) جوانان این جمعیت با اجرای برنامه‌ای با عنوان «خورشید شب» به سوگ اباعبدالله(ع) نشست.

"خورشید شب" هلال‌احمر قزوین در سوگ اباعبدالله(ع) درخشیدن گرفت
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، سرپرست معاونت جوانان جمعیت هلال‌احمر استان قزوین گفت: با آغاز ماه محرم هیئت حضرت علی‌اکبر(ع) جوانان این جمعیت با اجرای برنامه‌ای با عنوان «خورشید شب» به سوگ اباعبدالله(ع) نشست و این هیئت سال 91 در استان قزوین به ثبت رسید و از آن پس اعضای آن در تمام مناسبت‌ها حضور و فعالیت مستمر دارند.
سرپرست معاونت جوانان جمعیت هلال‌احمر استان قزوین ادامه داد: اعضای جوان این جمعیت پیش از ثبت رسمی هیئت حضرت علی‌اکبر(ع) نیز در مناسبت‌ها به برگزاری برنامه‌های گوناگون می‌پرداخت، اما با ثبت آن فعالیت این هیئت به شکل بهتری ساماندهی شد.
ابراهیمی عنوان کرد: این هیئت در دهه نخست ماه محرم هر شب از ساعت 19 تا 22 در محل ساختمان ستادی جمعیت هلال‌احمر استان قزوین به اجرای برنامه‌ای با عنوان «خورشید شب» می‌پردازد.
سرپرست معاونت جوانان جمعیت هلال‌احمر استان قزوین یادآور شد: اجرای برنامه‌های فرهنگی نظیر سخنرانی از جمله فعالیت‌های این هیئت در ماه محرم است که در آن سلسله موضوعات عاشورایی و مرتبط با اهداف جمعیت هلال‌احمر همچون بشردوستی، تسکین آلام بشری، صلح و دوستی و احترام به انسان‌ها در عاشورا تبیین می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر سخنرانی چهره‌های برجسته قزوین و قم، مدح و مرثیه سالار شهیدان و اهل‌بیت(ع) با نوای محزون مداحان و مرثیه‌سرایان اهل‌بیت(ع) نیز بخش دیگری از این برنامه‌ها را تشکیل می‌دهد.
سرپرست معاونت جوانان جمعیت هلال‌احمر استان قزوین بیان کرد: محمود امامی، بهروز شهبازی، مرتضی بخشی، سعید خالقی و سعید عاقبتی مداحی این جلسات را بر عهده دارند و عزاداران شرکت‌کننده در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان و اهل‌بیت‌ ایشان پای منبر وعظ حجت‌الاسلام ماهری می‌نشینند.
ابراهیمی بیان کرد: علاوه بر اعضای جوان، داوطلبان و کارکنان این جمعیت به همراه خانواده‌های آنها، این هیئت در برنامه‌های سوگواری اباعبدالله(ع) پذیرای عموم مردم نیز است.
سرپرست معاونت جوانان جمعیت هلال‌احمر استان قزوین تصریح کرد: با توجه به ثأثیر فضاسازی در تحقق اهداف برگزاری برنامه‌ها، پیش از آغاز ماه محرم نسبت به انجام این امر از سوی اعضا و کارکنان جمعیت هلال‌احمر استان قزوین اقدام و ساختمان ستادی آن سیاه‌پوش شده است.
وی عنوان کرد: آشنایی هر چه بیشتر و خو گرفتن جوانان با اهداف متعالی عاشورا و اهل‌بیت(ع) در مشکلات و بحران‌هایی که دشمنان در مسیر حرکت اسلام قرار دادند و نیز حفظ ارتباط آنها با سیره ائمه اطهار (ع) از اهدافی است که در اجرای این برنامه‌ها مورد پیگیری قرار می‌گیرد.
سرپرست معاونت جوانان جمعیت هلال‌احمر استان قزوین اضافه کرد: اعضای جوان، داوطلبان و کارکنان این جمعیت با حضور در مراسم یاد شده فرصتی می‌یابند تا آموخته‌های خود را در خصوص مکتب اهل‌بیت(ع) تجدید کرده و افزایش دهند.
ابراهیمی اضافه کرد: امید است برگزاری چنین برنامه‌هایی زمینه را برای درک هر چه بیشتر اهداف امام حسین(ع) فراهم کند.
سرپرست معاونت جوانان جمعیت هلال‌احمر استان قزوین عنوان کرد: به طور قطع شرکت در این مراسم در صورت بهره‌مندی از معارف والای قیام عاشورا، زندگی خاندان عصمت و طهارت و نیز پیروی یاران امام حسین(ع) از فرامین ایشان روحیه ایستادگی این قشر را در برابر مشکلات تقویت می‌کند.
منبع: روابط عمومی هلال احمر قزوین انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان