۲۰/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۳/۰۸ سه شنبه

صبح قزوین آیت الله مهدوی کنی در حقیقت یک روحانی به تمام معنا بود
کد خبر: ۳۷۶۵۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

امام جمعه بندر عباس:

آیت الله مهدوی کنی در حقیقت یک روحانی به تمام معنا بود

آیت الله نعیم آبادی گفت: آیت الله مهدوی کنی سالها در زندان ها، مبارزه‌ها، و میدان جهاد حضور داشتند ولی هیچگاه از تلاش‌هایشان نگفتند در حالی‌که در متن حادثه حضور فعالی داشتند، شخصیتی عابد بود و تشخیص می‌داد امروز جامعه چه چیزی نیاز دارد.

آیت الله مهدوی کنی در حقیقت یک روحانی به تمام معنا بود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین، مجلس بزرگداشت عالم بزرگوار مرحوم آیت الله مهدوی کنی ظهر امروز( دوشنبه) در شبستان مسجد النبی شهر قزوین و به همت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.
در این مراسم آیت الله نعیم آبادی، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با بیان اینکه آیت الله مهدوی کنی در همه زمینه‌ها برای مدیران کشور و حتی مردم الگوی بسیار سازنده‌ای است اظهار داشت: زندگی آیت الله مهدوی کنی در دو زمینه قابل توجه است؛ شخصیت ایشان و الگو بودن این شخصیت وارسته که می‌توان از این رویکردها این بزرگوار را بیشتر شناخت.
وی افزود: خودم در مراسم ایشان حضور داشتم و مشاهده کردم رهبر معظم انقلاب سه مرتبه جمله (اللهم إنّا لا نَعلمُ منه (من الکنی) الّا خیرا) را تکرار کردند؛ یعنی رهبر ما، فقیه‌ترین فرد، آشناترین فرد به مسائل سیاسی داخلی و جهانی سه مرتبه این جمله که ما از این بنده ات جز نیکی و خیر چیزی را نمی‌دانیم، را تاکید کردند.
امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه آیت الله مهدوی کنی در حقیقت یک روحانی به تمام معنا بود گفت: این یعنی الگو بودن برای مدیران کشور و نمونه یک مدیر جهادی، کسی که رهبری نظام برای او نماز بخواند و بعد برای او 3 بار بگوید، جمله ای را که روحانیت حتی شرم داریم یکبار برای بعضی از افراد بخوانیم، رهبر ما نه یکبار نه دوبار بلکه 3 بار خواندند، این قطعا باید الگو باشد.
وی ادامه داد: در حیات ایشان نیز رهبری هیچ وقت ایشان را مورد خطاب قرار ندادند، در مجلسی در مشهد وقتی آقای کنی وارد مجلس شد، رهبری به احترام ایشان ایستادند تا وی نشست، بعد آقا نشستند، ایشان بسیار ساده زیست بودند، زندگینامه وی را مورد مطالعه قرار بدهید، در میدان سیاست، زندگی اجتماعی، اولویت‌های وی در کارها را به عنوان یک الگو مورد مطالعه قرار بدهید، اما شخصیت وی که از مبارزان قدیمی بود کاملا بی ادعا رفتار می‌کرد.
نعیم آبادی در ادامه تاکید کرد: آیت الله مهدوی کنی سالها در زندان ها، مبارزه‌ها، و میدان جهاد حضور داشتند ولی هیچگاه از تلاش‌هایشان نگفتند در حالی‌که در متن حادثه حضور فعالی داشتند، شخصیتی عابد بود و تشخیص می‌داد امروز جامعه چه چیزی نیاز دارد.
وی افزود: این استاد اخلاق می‌دانست آسیب‌های اجتماعی از دانشگاه‌ها خواهد بود، بنابراین دانشگاه امام صادق (ع) را تاسیس کرد تا یک نمونه عالی از محیط علمی را به همه نشان دهد، معتقد بود فرزندان ملت نباید دیندار بروند دانشگاه و بی دین برگردند به همین دلیل از بهترین اساتید برای این مرکز آموزشی بهره برد.
نماینده مردم بندرعباس در مجلس خبرگان با بیان اینکه آیت الله مهدوی کنی خیلی نگران برخی اساتید فاسد دانشگاه‌ها بود اذعان داشت: اساتیدی که در گروه‌های مختلف مخالف هستند و عقائد منحرف و ضد اسلامی و ضد دینی خود را به صورت خیلی زیرکانه و ظریف در کلاس‌های درس به مغز جوانان دانشجویان وارد می کنند.
وی به بیان خاطره‌ای از آیت الله مهدوی کنی پرداخت و ابراز داشت: این خاطره را با یک واسطه که خودم هستم برایتان می‌گویم، ایشان می‌فرمود به مهندس بازرگان گفتم یادت می‌آید در مساجد می‌گفتی که چرا آخوندها در مساجد هستند و بیرون از مساجد نمی‌روند تا وارد سیاست ‌شوند و چرا قدرت را به دست نمی‌گیرند امروز که خودت آمدی مسوول شدی می‌گویی چرا از مساجد بیرون آمدید؟ این استاد حوزه در ادامه بیان این خاطره گفت: این عالم بزرگوار به آقای بازرگان گفته بودند حرف دیروزت را بپذیریم یا حرف امروزت که خودت مسوول شده ای؟ در وضعیت امروز جامعه خودمان از این رفتارهای یک بام و دو هوا زیاد داریمکه دیروز یک چیز می‌گفتند و امروز یک چیز دیگر می‌گویند و نظرشان تغییر کرده است.
امام جمعه بندر عباس ادامه داد: باید بدانید با اخم کاری پیش نمی‌رود هنر لب از هنر پیشانی بهتر است، انتقاد بکنید اما ناسزا و تخریب نکیند، آقای کنی یک سیاستمدار پخته، متین و عاقل بودند که رهبر حیّاً و میّتاً او را تبلیغ کرده است، بنابراین قطعا باید این فرد الگو ما باشد، الگو سیاسی، دینی آخوندی؛ یکی از مسائل مهمی که حتی از نان شب  واجب تر است داشتن الگو در مسائل سیاسی است که باید یاد بگیریم حرف بزنیم، انتقاد بکنیم ولی بی احترامی نکنیم.
وی در رابطه با ایم عزاداری عاشورا اظهار داشت: این تفکرات اشتباه است که کربلا داستانی از تاریخ است که فقط اشک به دنبال دارد یا افکار مسیحیت که حسین(ع) کشته شد تا ما جهنم نریم، پس هر گناهی خواستیم انجام بدهیم و در قیامت بگوییم ما حسینی هستیم؛ در نهایت ما باید هم یا حسین، هم با حسین را داشته باشیم.
نعیم آبادی در پایان تصریح کرد: مکتب حسین برای ما چراغ است؛ اما چراغ گریه و ناله نیست بلکه چراغ یعنی هدایت، ولی چون واقعه عظیم است اشک هم جاری می‌شود پس باید حسین را به عنوان مصباح بدانیم و سفینه نجاء و از این کشتی در مواقع غرق شدن کمک بگیریم، در همه مسائل زندگی، سیاست و اقتصاد باید درس بگیریم.
انتهای پیام/2002/خ    

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان