۱۱/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۰ یکشنبه

صبح قزوین پوشیدن لباس مشکی در عزاداری ها
کد خبر: ۳۷۵۶۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

احکام ماه محرم؛

پوشیدن لباس مشکی در عزاداری ها

پوشیدن لباس سیاه در ایام سوگواری سالروز شهادت هر یک از معصومین علیهم السلام آیا مکروه است؟ همچنین لباس مشکی در سراسر محرم و صفر چطور؟

پوشیدن لباس مشکی در عزاداری ها
حجت الاسلام ناصرخانلو، در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر صبح قزوین، حکم پوشیدن لباس مشکی در عزاداری ها  را با استفتاء از دفاتر مراجع عظام به شرح زیر اعلام کرد: پوشیدن لباس سیاه در ایام سوگواری سالروز شهادت هر یک از معصومین علیهم السلام آیا مکروه است؟ همچنین لباس مشکی در سراسر محرم و صفر چطور؟ آیت الله خامنه ای: کراهت پوشیدن لباس سیاه معلوم نیست و پوشیدن لباس سیاه برای عزاداری امام حسین علیه السلام ثواب دارد.
آیت الله تبریزی: پوشیدن لباس سیاه در عزای ائمه علیهم السلام از تعظیم شعائر مذهب اهل بیت علیهم السلام است و مستحب است و ثواب بر آن مترتب است.
آیت الله فاضل لنکرانی: چون لباس سیاه علامت عزاداری سید الشهداء است و عزاداری آن حضرت کمال رجحان دارد لذا نماز خواندن با آن مکروه نمی باشد.
آیت الله بهجت: در فرض سوال مکروه نیست.
آیت الله سیستانی: کراهت آن ثابت نیست.
آیت الله صافی گلپایگانی: پوشیدن آن در عزای سید الشهداء مطلوب است و چون عنوانش احترام آن بزرگوار مخصوصا می توان گفت در حال حاضر از شعائر مذهبی است.
آیت الله مکارم شیرازی: با توجه به اینکه لباس مشکی در عزای اهلبیت علیهم السلام تعظیم شعائر الهی محسوب می شود اشکالی ندارد و مکروه نیست.
"با همکاری دفتر فرهنگی پاسخ به سئواللات شرعی حوزه علمیه قزوین" انتهای پیام/2002/خ        

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان