۱۲/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۱ دوشنبه

صبح قزوین دستگاه دیپلماسی ایران در حمایت از شیخ نِمر کوتاهی می‌کند/ خاتمی با پول‌های عربستان فتنه ۸۸ را راه انداخت، جرآت مخالفت با آنها را ندارد
کد خبر: ۳۷۴۵۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

نماینده قزوین در مجلس تاکید کرد:

دستگاه دیپلماسی ایران در حمایت از شیخ نِمر کوتاهی می‌کند/ خاتمی با پول‌های عربستان فتنه ۸۸ را راه انداخت، جرآت مخالفت با آنها را ندارد

حجت الاسلام سید مرتضی حسینی علت سکوت خاتمی در قبال حمایت از شیخ نمر سرسپردگی به دولت عربستان دانست گفت: دستگاه دیپلماسی ایران در حمایت از شیخ نِمر کوتاهی کرده است.

دستگاه دیپلماسی ایران در حمایت از شیخ نِمر کوتاهی می‌کند/ خاتمی با پول‌های عربستان فتنه ۸۸ را راه انداخت، جرآت مخالفت با آنها را ندارد
حجت الاسلام سید مرتضی حسینی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سرویس سیاسی صبح قزوین، در رابطه با عملکرد دوگانه غرب در مقابله با تروریست اظهار کرد: سالیان درازی است که مشاهده می کنیم غربی ها در رابطه با کوچکترین عملکردی از سوی ایران آن را مخالف قوانین بین المللی و ضد حقوق بشر می دانند اما در مقابل جنایت گسترده تروریست ها سکوت می کنند.
وی افزود: علت سکوت غرب درباره اعلام اعدام شیخ نمر از سوی دادگاه عربستان این مسئله است که عربستان سعودی با همه قدرت مذهبی و مالی و پول های سرشار نفتی خود به حمایت همه جانبه از غربی ها و تروریست های جنایتکار مشغول است و پیاده کننده اهداف استکبار جهانی در منطقه خاورمیانه شده و غیرت عربی بودن خود را به فراموشی سپرده است.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از سوی دیگر حرمین شریفین در عربستان و درآمد حاصل از استقبال مسلمانان از این مزارها در جهت منافع آمریکا و اروپا می باشد.
وی تصریح کرد: کشور عربستان ثابت کرده است و همچنین به عنوان ابزاری تبدیل شده که در هر کجا تضادی بین دنیای مسلمین و غرب پیش می آید آنها از آمریکا و اسرائیل حمایت مالی و نظامی می کنند و طبیعی است که چون حمایت همه جانبه از دنیای غرب به خصوص آمریکا دارد هر مسئله ای که خلاف قانون و ضد حقوق بشر توسط دولت عربستان و هم پیمانان آمریکا صورت می گیرد آنها سکوت کرده و حرفی نمی زنند.
حسینی با بیان اینکه حرف زدن از حقوق بشر یک شعار توخالی است اذعان داشت: عربستان بدترین وضعیت را در جهان از نظر رعایت حقوق بشر دارد در این کشور دستگاه قضایی مستقلی وجود ندارد و زنان حق رانندگی در خیابانها را ندارند و حتی بانوان در این کشور نمی توانند به قبرستانها بروند و حتی برای مرگ همسر و فرزندان خود گریه کنند و برای زنان کمترین حقوق رعایت می شود.
وی در ادامه ابراز داشت: عربستان به غربی ها وابستگی سیاسی دارد بنابراین اینها هیچگاه رفتار غلط یکدیگر را نفی نمی کنند ولی ایران اسلامی که ام القرای اسلام در جهان می باشد اینگونه عمل نمی کند و هرکجای جهان که ظلمی صورت بگیرد اعلام موضع کرده و منافع مسلمانان را با حفظ وحدت در نظر می گیرد.
نماینده قزوین در مجلس با اشاره به سکوت دستگاه دیپلماسی کشورمان در قبال حکم اعدام شیخ نمر خاطرنشان کرد: اعلام موضع در رابطه با اعدام یک رهبر انقلابی از سوی دولتی ها و دستگاه دیپلماسی کشورمان بسیار حائز اهمیت است ولی موضع خاصی از سوی وزیر امور خارجه کشورمان و آقای رئیس جمهور در این رابطه گرفته نشد تا کمکی به قضیه این رهبر انقلابی کند.
وی با انتقاد از متمرکز شدن بیش از حد دولت روی مسئله مذاکرات هسته ای تصریح کرد: دولتی ها گمان می کنند اگر مسئله هسته ای را حل کنند وضعیت اقتصادی خوب خواهد شد و مردم نسبت به دولت گرایش پیدا می کنند.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: اطرافیان دولت هدفشان این است با پیروزی در مذاکرات هسته ای به هر صورتی که شده این قضیه را به سرانجام برسانند و در ادامه بتوانند انتخابات مجلس خبرگان را در دست بگیرند برای همین هدف اول شان در برنامه های دولت منعطف شده به مذاکرات هسته ای، که البته این رویه اشتباهی است.
وی در پایان در رابطه با پیش قدم نشدن سید محمد خاتمی برای دفاع از شیخ نمر گفت: خاتمی شخصیتی است که در سال 88 برای ایجا فتنه بزرگ در کشور از عربستان سعودی پول های کلان گرفته است و مطمئنا نمی خواهد با موضع گیری و میانجی گری در حمایت از این رهبر شیعه دل آنها را برنجاند بنابراین با سکوت به سیاسی گری خود ادامه خواهد داد.
انتهای پیام/2002/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان