۱۲/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۱ دوشنبه

صبح قزوین به نتیجه نرسیدن مذاکرات هسته ای به اقتصاد کشورمان صدمه ای وارد نمی‌کند/ نیازی نداریم برای رفع تحریمها به دشمن امتیازی بدهیم
کد خبر: ۳۷۲۶۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

کارشناس مسائل استراتژیک:

به نتیجه نرسیدن مذاکرات هسته ای به اقتصاد کشورمان صدمه ای وارد نمی‌کند/ نیازی نداریم برای رفع تحریمها به دشمن امتیازی بدهیم

محمدحسن قدیری ابیانه با بیان اینکه آنچه مورد امیدواری دشمن و اِعمال تحریم های روز افزون شد شروع فتنه سال ۸۸ بود گفت: اگر اصلاحات اقتصادی در کشور ما انجام پذیرد آن گاه دشمن از تاثیرگذاری تحریم ها ناامید خواهد شد.

به نتیجه نرسیدن مذاکرات هسته ای به اقتصاد کشورمان صدمه ای وارد نمی‌کند/ نیازی نداریم برای رفع تحریمها به دشمن امتیازی بدهیم
محمدحسن قدیری ابیانه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگارسیاسی صبح قزوین، در رابطه با آینده کار مذاکرات هسته ای اظهار داشت: گسترش یافتن شعار " یک توافق بد بهتر از عدم توافق است" بدترین شعاری است که می تواند از طرف ایران مطرح شود و روی آن مانور بدهیم.
وی افزود: طرح این شعار از سوی ایرانی ها دشمن را به عقب نشینی کشورمان در مقابل فشارهای روز افزون امیدوار می کند در حقیقت در دوره ای معاهده ترکمنچای و موارد دیگر با همین تفکر امضا شد  و ایران روز به روز کوچکتر شد.
سفیر سابق ایران در مکزیک ادامه داد: فقط در دوران پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی بود که ایران توانست در مقابل تجاوزات دشمن دوام بیاورد و تمامیت ارضی کشور را حفظ کند اما آنچه مورد امیدواری دشمن و اِعمال تحریم های روز افزون شد شروع فتنه سال 88 بود که برخی از افراد صاحب نفوذ در کشور هم با دشمن همراه شدند و ضربات سنگینی به کشور وارد ساختند.
وی با بیان اینکه فتنه سال 88 غرب را امیدوار به ایجاد انشقاق در بین ملت ایران کرد ابراز داشت: در آن دوران که اوج آشوب و فتنه گری در کشور به پا شده بود برخی از این اصلاح طلبان به دوره گری در غرب برای ترغیب دشمن به افزایش تحریم ها پرداختند.
سفیر سابق ایران در استرالیا در ادامه اضافه کرد: معضل بزرگ اقتصادی ما ناشی از سبک زندگی ماست در بخش فرهنگ کار و وجدان کاری و نیز بخش مصرف و همچنین بیشترین تعطیلات مناسبتی و بین تعطیلین، کمترین ساعات کاری مفید و ضعف وجدان کاری در ایرانیان به طور متوسط از موانع پیشرفت و قدرت گیری در کشور ماست.
وی ابراز کرد: از سوی دیگر ایرانیان جزء مُسرف ترین ملت ها هستند و منابع زیادی را در این رابطه از دست می دهند این نقاط ضعف دشمن را به تاثیرگذاری تحریم ها امیدوار کرده است.
قدیری ابیانه با بیان اینکه اگر فرهنگ کار و مصرف و سبک زندگی  را اصلاح کنیم قوی ترین اقدامات در کشور را انجام داده ایم خاطرنشان کرد: اگر این اصلاحات در کشور ما انجام پذیرد آن گاه دشمن از تاثیرگذاری تحریم ها ناامید خواهد شد و دیوار تحریم ها خود به خود فرو خواهد پاشید و نیازی نخواهد بود ما در مقابل فروپاشی تحریم ها امتیازی بدهیم.
وی در ادامه افزود: با وجود این ضعف ها در ایران اسلامی حتی اگر تحریم ها هم نباشد مشکلاتی را خواهیم داشت کما اینکه قبل از تحریم ها این نوع از مشکلات را داشتیم.
انتهای پیام/2002/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان