۰۲/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۱ جمعه

صبح قزوین وزارت خارجه یا وزارت مذاکره با چند کشور غربی؟!/ ملاقات رئیس جمهور با کامرون اشتباه بود
کد خبر: ۳۷۰۰۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

انتقاد دهقان عضو هیئت رئیسه مجلس از عملکرد دستگاه دیپلماسی کشور

وزارت خارجه یا وزارت مذاکره با چند کشور غربی؟!/ ملاقات رئیس جمهور با کامرون اشتباه بود

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی با اشاره به ضعف دستگاه دیپلماسی کشور در مذاکره با کشورهای منطقه جهت بسیج آنها علیه جریان تروریستی از عملکرد وزارت خارجه در برقراری ارتباط فصلی و صرفا با چند کشور غربی انتقاد کرد.

وزارت خارجه یا وزارت مذاکره با چند کشور غربی؟!/ ملاقات رئیس جمهور با کامرون اشتباه بود
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی صبح قزوین، محمد دهقان عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، صبح امروز در نشست صمیمانه اصولگرایان قزوین که در حسینیه آیت الله شالی این شهر برگزار شد با اشاره به وقایع و تحولات منطقه اظهارداشت: درهیچ دوره ای همانند اوضاع کنونی تا این مقدار شاهد ناآرامی در منطقه نبوده ایم چراکه استکبار با تحلیل شرایط موجود و دریافت نقش مهم ایران در تحولات منطقه با برپایی جنگ های داخلی و خارجی در کشورهای حامی جریان مقاومت سعی در تضعیف و براندازی تفکر انقلاب اسلامی را دارد.
دهقان به تاثیر ویژه انقلاب اسلامی در بیداری ملت ها بالاخص کشورهای منطقه اشاره و اذعان داشت: عمق تاثیر انقلاب جمهوری اسلامی بر افکار مسلمانان جهان علی الخصوص کشورهای همسایه به اندازه ای است که غربی ها نیز چاره ای جز اعتراف به آن ندارند.
وی افزود: هنری کسینجر وزیر خارجه اسبق و نظریه پرداز آمریکایی در جایی با اشاره به قدرت تاثیرگذاری ایران بر کشورهای منطقه گفت:"ایران با تسلط بر صنعا امپراطوری خود را تشکیل می دهد.
" همچنین شبکه های ماهواره ای و رسانه های خارجی بارها به نقش ایران در تشکیل جریان مقاومت در کشورهای سوریه و عراق اشاره کرده اند.
نماینده مردم چناران، شاندیز و طرقبه به جایگاه خاص یمن در بین کشورهای حامی جریان مقاومت اشاره و بیان کرد: یمن به جهت وجود تنگه باب المندب و موقعیت خاص تجاری و هم به دلیل داشتن مرزی طولانی با کشور عربستان از اهمیت خاصی برخوردار است و تشکیل جبهه مقاومت در این کشور و تاثیرپذیری شیعیان و اهل سنت آنجا از انقلاب ایران منجر به نگرانی و وحشت مستکبرین شده است.
این عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی، ترکیب مذهبی یمن را متشکل از شیعه و سنی عنوان و برادران اهل سنت آنجا را در مخالفت شدید با جریان وهابیت معرفی کرد.
دهقان اظهارداشت: علاقه مسلمانان در کشورهای منطقه به برپایی جبهه مقاومت تماما برگرفته از برکات انقلاب اسلامی ایران و حکمت الهی رهبر معظم انقلاب در مدیریت این جریان است.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به نتایج یک نظرسنجی آمریکایی افزود: 98 درصد مردم یمن از آمریکا، 96 درصد از انگلیس و 92 درصد از اسرائیل متنفرند.
وی به توطئه دشمنان در داخل کشور برای براندازی انقلاب و نظام اسلامی اشاره و تصریح کرد: دشمنان در داخل کشور حربه هایی را به کار بستند که مهمترین آنها فتنه پیچیده 88 بود و قصد داشتند با ارائه کاریکاتوری از انقلاب و شبیه سازی آن، اصل و اساس انقلاب اسلامی را مورد هجمه قرار دهند.
دهقان افزود: دشمن در شبیه سازی دوم خود در سطح منطقه با بهره گیری از دفاع مقدس ایران و اقدام جهادگرانه رزمندگان قصد در ارائه ی مدلی کاریکاتوری برای براندازی جبهه مقاومت دارد.
آن ها با تشکیل گروهی به ظاهر مسلمان با نام دین و داعیه ایجاد حکومت دینی پا به میدان گذاشته اند.
اما سوال اینجا است که چرا این گروه به ظاهر مسلمان فقط در کشورهای حامی جریان مقاومت قصد برپایی حکومت دینی دارد.
نماینده مردم طرقبه تنها دلیل اقدامات تروریستی گروه داعش و تروریست منطقه را هراس دشمنان از گسترش جمهوری اسلامی در سطح منطقه عنوان کرد و با تحلیل شرایط موجود شکست داعش را قطعی و پیروزی جریان مقاومت را حتمی برشمرد.
وی ادامه داد: اعتلاف ضد داعش دروغی بزرگ است که تنها دستاورد آن احیای مجدد قدرت داعش در سوریه بوده است.
دهقان ورود داعش به عراق را همراه با برکاتی برای این کشور برشمرد و گفت: حضور داعش در عراق منجر شد تا ارتش این کشور از وجود بعثی ها پالایش شود و این از برکات داعش برای عراق بود.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی به همراهی آگاهانه و نااگاهانه عده ای از مسئولان داخلی با جریان های سیاسی غربی اشاره و اظهارداشت: عده ای از مسئولان سیاسی کشور هنوز در گذشته سیر می کنند و آمریکا را کدخدای جهان می دانند.
آمریکا بارها در منطقه طعم تلخ شکست را تجربه کرده است اما عده ای هنوز او را ابر قدرت می پندارند.
وی افزود: در داخل کشور هنوز مسئولانی هستند که شاید به زبان نیاورند اما در عمل امید به ارتباط با غرب را دارند.
نتیجه دشمنی دو کشور که تمام قد در حال جنگ با یکدیگر اند بسیار واضح است.
دهقان با اشاره به سعی برخی از مسئولان دستگاه دیپلماسی کشور در برقراری ارتباط با غرب اذعان داشت: بنابردلایلی مذاکرات با غرب اجتناب ناپذیر بود اما به مصلحت نبود و هیچ سودی برای ما نداشت.
علی رغم اینکه سفر روحانی به نیویورک سفر خوبی بود اما ملاقات با کامرون هم اشتباه فاحشی بود.
عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی بیان کرد: از وزارت خارجه انتظار داشتیم که در جریان نا آرامی های اخیر منطقه و اقدامات تروریستی داعش اقداماتی انجام دهد.
وی گفت: من با آقای قشقاوی معاون وزیر امور خارجه تماس گرفتم و گفتم شما به وزارت مذاکرات با برخی از کشورها تبدیل شده اید و به طور فصلی با یکی دو کشور مذاکره می کنید و گفتم چرا با ترکیه، مسکو و کشورهای دیگر در جهت بسیج منطقه علیه جریان تروریستی مذاکره ای نمی کنید و مذاکره را محدود به چند کشور می دانید؟ این عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به تلاش غربی ها برای مذاکره با ایران اشاره و تصریح کرد: آمریکا تنها به دنبال این است که هیمنه جمهوری اسلامی ایران که ملت ها با الگو پذیری از آن در مقابل استکبار ایستادگی می کنند را بشکند و در ذهن مسلمانان و حامیان جبهه مقاومت تشکیک به وجود آورد که نکند ایستادگی در مقابل مستکبران، فرجامی جز نشستن با آنها بر سر یک میز ندارد.
انتهای پیام/1002/ح

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان