۲۷/ذو الحجة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۴/۱۳ چهارشنبه

صبح قزوین افزایش ۴۰ درصدی نرخ سرویس مدارس تا بررسی آسفالت معابر
کد خبر: ۳۶۸۶۱۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۴/۱۰ ساعت: ۲۱:۴۰ ↗ لینک کوتاه

صبح قزوین از صحن شورا گزارش می‌دهد؛

افزایش ۴۰ درصدی نرخ سرویس مدارس تا بررسی آسفالت معابر

در جلسه علنی شورای شهر قزوین ضمن بررسی مغایرت‌های اعلامی چهار لایحه صادره از کمیسیون املاک شورای شهر، لوایح کمیسیون عمران و حمل و نقل و امور زیربنایی و لوایح شهرسازی و خدمات شهری مورد بررسی و موافقت قرار گرفت.

افزایش ۴۰ درصدی نرخ سرویس مدارس تا بررسی آسفالت معابر
به‌گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، جلسه علنی شورای شهر قزوین عصر امروز «یکشنبه» در تالار مردم شهرداری قزوین برگزار شد.

در این جلسه که با حضور اکثریت اعضای شورا و به ریاست علی فرمانی برگزار شد؛ ضمن بررسی مغایرت‌های اعلامی چهار لایحه صادره از کمیسیون املاک شورای شهر، لوایح کمیسیون عمران و حمل و نقل و امور زیربنایی و لوایح شهرسازی و خدمات شهری مورد بررسی و موافقت قرار گرفت.

در این جلسه، لایحه مربوط به نرخ کرایه پیشنهادی سرویس مدارس با حضور نمایندگان مطلع از شهرداری و آموزش و پرورش مورد واکاوی قرار گرفت.
 
افزایش 40 درصدی کرایه سرویس مدارس

هاشم بابايي‌فرد، معاون برنامه‌ریزی سازمان تاکسیرانی قزوین اظهار کرد: طبق ماده 16 دستور العمل اجرایی آیین‌نامه حمل و نقل دانش‌آموزی هیات وزیران و با هماهنگی‌های صورت گرفته، نرخ کرایه پیشنهادی سرویس مدارس در سال تحصیلی پیش‌رو برای خودروهای سواری با 40 درصد و مینی‌بوس با 35 درصد افزایش همراه خواهد بود.

وی افزود: با توجه به افزایش نرخ لوازم یدکی و خدمات تعمیری، رانندگان سرویس‌های مدارس درخواست افزایش نرخ کرایه را داشتند که پس از جلسات مداوم در نهایت با افزایش 40 درصدی موافقت شد.

معاون برنامه‌ریزی سازمان تاکسیرانی قزوین خاطرنشان کرد: هرچند این تصمیم دانش‌آموزان و اولیا آنان را راضی نخواهد کرد، اما برای نگهداشت رانندگان و دریافت خدمات با این رقم توافق شده البته که این رقم با میانگین کشوری برابری می‌کند.
 
گرانی کرایه مدارس چالشی پیش‌روی خانواده‌های پرجمعیت

ولی چگینی عضو شورای شهر قزوین در خصوص این لایحه گفت: با افزایش 40 درصدی کرایه سرویس مدارس، هر دانش‌آموز باید حدودا ماهی یک میلیون و صد هزار تومان برای رفت وآمد به مدرسه پرداخت کند، این موضوع برای خانواده‌های پرجمعیت عملا شدنی نیست و آنان را با چالش مواجه می‌کند.

وی افزود: کارمندی ماهی ده میلیون حقوق می‌گیرد، اگر سه فرزند داشته باشد، باید یک سوم حقوقش را تنها برای سرویس مدارس فرزندانش کنار بگذارد این را بگذاریم و در کنار سایر هزینه‌های کرایه خانه، خورد و خوراک و ... ، با این شرایط به دنبال ترغیب خانواده‌ها به فرزندآوری هم هستیم.

رئیس کمیسیون مالی شورای شهر قزوین بیان کرد: هرچند افزایش نرخ لوازم یدکی و هزینه‌های جانبی برای رانندگان غیرقابل انکار است، اما انتظار داریم شهرداری وجهی را به عنوان یارانه برای سرویس مدارس در نظر بگیرد که این افزایش هزینه را برای خانوارهای پرجمعیت جبران کند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با گلایه از شرایط نامناسب آسفالت معابر سطح شهر اظهار کرد: یکی از شعارهای ما در این شورا نهضت آسفالت بود که متاسفانه اگر گشتی در شهر بزنیم در تمام مناطق شاهد وضعیت نامناسبی هستیم، من به عنوان یک شهروند از این وضعیت خجالت می‌کشم.

چگینی با بیان اینکه 80 درصد معابر شهر نیاز به بهسازی دارد، یادآور شد: اگر واقعا دنبال این هستیم که قزوین را به عنوان مقصد گردشگری به دنیا معرفی کنیم، لازمه‌اش فراهم کردن زیرساخت است که داشتن آسفالتی مناسب و سالم یکی از واجبات است.
 
در نهایت با موافقت اعضای شورای شهر افزایش 40 درصدی کرایه سرویس مدارس منوط به ایجاد طرح‌های حمایتی و تشویقی خواهد بود.


هوشمند‌سازی حمل و نقل دانش‌آموزی شهر قزوین در دستور کار است

در ادامه با لوایح سازمان تاکسیرانی شهرداری پیرامون پشتیبانی سامانه جامع در قالب تعرفه سرویس دانش‌آموزی مدارس و هوشمند‌سازی حمل و نقل دانش‌آموزی شهر قزوین و همچنین بهره‌برداری جایگاه‌های سی ان جی تحت اختیار سازمان تاکسیرانی در قالب سه مجموعه با اخذ قیمت کارشناسی مورد موافقت قرار گرفت.
 
در این جلسه همچنین لوایح سازمان اتوبوسرانی شامل واگذاری مدیریت و بهره‌برداری خطوط اتوبوسرانی از طریق مناقصه عمومی و همچنین تعیین تکلیف شرکت مهر اندیشان مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار گرفت.
 
در بخش دیگر این جلسه پنج لایحه سازمان حمل و نقل و ترافیک شامل خرید علائم ترافیکی، خرید ملزومات ترافیکی، خرید و اجرای خط‌کشی محوری طولی، پروژه عملیات اجرای آسفالت، احداث سرعت‌کاه و جمع‌آوری سرعت‌‌کاه و پروژه‌های سازمان ترافیک شامل نصب و تعمیر و نگهداری تجهیزات چراغ‌های راهنمایی، خرید ماژول‌های سواره و عابر هوشمند، تهیه و طراحی و نصب سامانه سولار با حضور جانی مدیر عامل این سازمان مورد بررسی و موافقت قرار گرفت.
 
اعضای شورای شهر قزوین در ادامه با لایحه شهرداری پیرامون افزایش رقم اعتبار پروژه طراحی و ساخت زمین ورزشی در محله شهید بهشتی از رقم ۴ میلیارد به ۱۲ میلیارد تومان موافقت کردند.
 
در این جلسه لایحه سازمان زیباسازی مبنی بر اخذ مجوز برای مزایده بهره برداری از فضاهای تبلیغاتی سطح شهر در سه گروه بیلبورد، تابلوهای پل عابر پیاده و تابلوهای ایستگاه‌های اتوبوس، سازه‌های فیکسچر برابر با نظریه کارشناسی و به مدت دو سال با حضور منجم مدیر عامل این سازمان مورد بررسی و موافقت قرار گرفت.
 
در جلسه شورای شهر همچنین لوایح مربوط به سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مبنی بر اخذ مجوز جهت خرید 30 دستگاه بالن دستگاه تنفسی و همچنین خرید تجهیزات انفرادی کامل آتش‌نشانی مورد بررسی و با آن موافقت شد.
 
گفتنی است در این جلسه، لایحه سازمان ساماندهی مشاغل شهری شامل افزایش اجاره بهای سرقفلی برخی واحدهای ، همچنین ر راستای ساماندهی کیوسک‌ها و رفع موانع عابری، جمع‌آوری کیوسک‌ها در بازه زمانی چندساله مطرح شده و با آن موافقت شد.
 
لایحه سازمان پارکها وفضای سبز شهرداری شامل استفاده خانوادگی از بوستان مادر و کودک واقع در بلوار جمهوری اسلامی از ساعت 18:30 بعد ازظهر به بعد مطرح و جهت بررسی بیشتر عودت داده شد.
 
انتهای خبر/2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان