۲۴/ذو الحجة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۴/۱۰ یکشنبه

صبح قزوین مشی شهید رئیسی چراغ راه مسئولان است
کد خبر: ۳۶۸۵۸۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۴/۷ ساعت: ۲۳:۳۱ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

مشی شهید رئیسی چراغ راه مسئولان است

استاندار قزوین گفت: ما از رئیسی امامزاده نمی‌سازیم بلکه او نیز همچون بقیه شهدا مانند چراغ راه و ستاره‌هایی هستند که به عنوان یک شاخص ما را گمراهی و کج‌روی نجات خواهند داد.

مشی شهید رئیسی چراغ راه مسئولان است
به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، محمدمهدی اعلایی در مراسم اربعین شهدای خدمت و رئیس جمهوری شهید که عصر امروز در حسینیه امامزاده حسین(ع) برگزار شد، اظهار کرد: اربعین شهادت شهید رئیسی و دیگر شهدای خدمت مصادف شده است با سالگرد شهید بهشتی و 72 تن از یاران گرامی‌اش، این همراهی و همزمانی نشان از نگاه و سلوک مشترک بین این دو شهید بزرگوار دارد.

وی افزود: شهید بهشتی و شهید رئیسی جان عزیز خود را در امتداد راه رهبر کبیر انقلاب و برای اعتلای نظام جمهوری اسلامی جان فدا کردند.

استاندار قزوین مظلومیت را ویژگی بارز مشترک میان شهید بهشتی و رئیسی دانست و گفت: از دیگر ویژگی‌های مشترک میان این دو سید بزرگوار صداقت، تعهد و پافشاری بر مسیر حق بود.

اعلایی بیان کرد: هر دو شهید از نگاه امام جامعه در موضع مظلومیت درخشیدند و مظلومیت آنها توسط امام جامعه بیان شد، همانگونه که امام راحل فرمودند: بهشتی مظلوم زیست، مظلوم به شهادت رسید و در خصوص شهید رئیسی عزیز هم رهبر معظم انقلاب فرمودند: دلم برای رئیسی سوخت!

شهدای مظلوم پس از شهادت هم مظلوم هستند

وی ادامه داد: شهادت سید ابراهیم رئیسی نماد یک واقعه در مسیر حق طلبی است، حق طلبی و حق خواهی دارای هزینه است و در پیگیری منافع مردم امکان دارد که بهترین‌ها در دوران حیاتشان در مظلومیت قرار گیرند.

استاندار قزوین تاکید کرد: این شهدای مظلوم یک ویژگی مشترک دیگر دارند؛ خداوند آنها را برگزیده و با نشاندار کردن به نشان پر افتخار شهادت به آنها نشان دائمی داده است و تاریخ ماندگار شدند.

وی افزود: حیف بود که فردی مانند بهشتی در تاریخ جمهوری اسلامی جز با شهادت از دنیا می‌رفت و ماندگار نمی‌شد.

اعلایی یادآور شد: شهید رئیسی به عنوان یک فرد پاک‌باخته که تمام عمر خودش در نظام مقدس جمهوری اسلامی با صداقت، تعهد و اخلاص با مردم‌داری و وفاداری به آرمان‌‌های انقلاب صرف کرده است، مگر سرنوشتی بهتر و برتر از شهادت می‌توان برای او متصور شد.



وی خاطرنشان کرد: مظلومیت این شهدا تنها به زمان حیاتشان برنمی‌گردد، بلکه برخی با استفاده از تعابیر و اعمالی تلاش می‌کنند که مظلومیت آنها پس از شهادت هم ادامه داشته باشد.

نماینده دولت سیزدهم در استان قزوین بیان کرد: اخیرا در استان قزوین شخصی گفته بود که از رئیسی امامزاده نسازید، اما من به عنوان نماینده دولت رئیسی لازم است این را متذکر بشوم که رئیسی به اراده الهی، مبتنی بر اخلاص و تعهدش در آسمان تاریخ ایران مانند ستاره‌ای درخشید و بعد از شهادتش مانند چراغی پیشروی نظام و مردم قرار گرفت.

ما از رئیسی امامزاده نمی‌سازیم
وی ادامه داد: ما از رئیسی امامزاده نمی‌سازیم بلکه او نیز همچون بقیه شهدا مانند چراغ راه و ستاره‌هایی هستند که به عنوان یک شاخص ما را گمراهی و کج‌روی نجات خواهند داد.

استاندار قزوین با بیان اینکه بعد از شهید رئیسی دو مسئولیت بزرگ را بر عهده داریم، تصریح کرد: اولین مسئولیت ما شناخت رئیسی به عنوان مکتب، نماد، نشان یک آرمان است، رئیسی چه کرد که بعد از شهادت 12 میلیون افراد متعهد، خدا شناس و خداباور حضوری در تشییع او شرکت کردند.
 
وی تحقق نظام آرمانی مقدس جمهوری اسلامی را از وظایف مهم مردم و مسئولان برشمرد و افزود: باید رئیسی‌ها را شناخت تا در مسیر آرمان‌های الهی پیش برویم، بقای مسیر این شهدا با هوشیاری و همیاری مردم اتفاق می‌افتد همانطور که نسل امروز خصایص شهید رئییسی را دیدند و حجت بر آنها تمام شد.

اعلایی با اشاره به اقدامات شهید رئیسی در دولت سیزدهم اظهار کرد: عملیات وعده صادق، کنترل اقتصاد و تورم، کنترل مسائل بحرانی کشور، اقدامات فاخر دیپلماتیک و کاهش نرخ بیکاری از جمله تلاش‌های صورت گرفته طی ۳۳ ماه شهید رئیسی با پشتیبانی مردم در دولت سیزدهم رقم زد.

وی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم در استان قزوین از باج خواهی و زیاده طلبی برخی افراد جلوگیری کرد، سهم خواهی‌ها و ستادبازی‌ها را کاهش داد و مدیرانی را بر سر کار آورد که حقوق مردم را مطالبه می‌کردند.

استاندار قزوین ضمن اشاره به حوزه بهداشت استان قزوین و اقدامات خوب دولت سیزدهم در این زمینه، اظهار کرد: موضوع آب و دشت قزوین به شکل جدی مورد توجه مسئولان قرار گرفت و امضاهای طلایی در این زمینه گرفته و زد و بندها شفاف‌سازی شد.

اعلایی در پایان گفت: انتخابات ریاست جمهوری بیشترین اثرگذاری بر سرنوشت کشور دارد، امید است با مشارکت حداکثری و انتخاب فرد اصلح برگ زرین دیگری بر تارک کشورو به فراخور آن در استان قزوین رقم خورد.
 
 
انتهای خبر/2001
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان