۲۶/ذو الحجة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۴/۱۲ سه شنبه

صبح قزوین آغاز رای‌گیری در استان قزوین
کد خبر: ۳۶۸۵۸۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۴/۸ ساعت: ۸:۱ ↗ لینک کوتاه

همزمان با سراسر کشور صورت گرفت؛

آغاز رای‌گیری در استان قزوین

همزمان با سراسر کشور رأی‌گیری در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان قزوین آغاز شد.

آغاز رای‌گیری در استان قزوین

به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، صبح امروز همزمان با سراسر کشور رأی‌گیری در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان قزوین آغاز شد.

امروز جمعه هشتم تیرماه مصادف با برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است، انتخاباتی که می‌تواند سرنوشت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و روابط خارجی کشور را برای چهارسال تعیین کند.

روزی که می‌توان بار دیگر با حضور حداکثری و انتخاب اصلح، بالاترین شخص اجرایی کشور را که نقش مهمی رشد و توسعه جامعه و در به حرکت درآوردن چرخ‌های اقتصاد و تولید را ایفا کند.


هدف هر انتخابی رسیدن به مطلوب‌ترین شرایط و رشد و توسعه جامعه است، از همین رو انتخاب رییس جمهور اصلح به عنوان بالاترین شخص اجرایی کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در این میان مشارکت مردم و حضور گسترده در این عرصه از اصلی‌ترین ابزار تحقق این مهم محسوب می‌شود.

شور انتخاباتی و شور مردم پای صندوق رأی در استان قزوین در همین ساعات نخست به خوبی مشاهده می‌شود، در سراسر استان در برخی از شعب صف‌های طولانی برای ارائه رأی به وجود آمده است و مجموعه دستگاه‌های امنیتی، قضائی و اجرایی در تلاش هستیم که میزبان شایسته باشند.


گفتنی است؛ تعداد یک هزار و 89 شعبه اخذ رای در استان قزوین در نظر گرفته شده که از این تعداد ۷۰۰ شعبه شهری و ۳۸۹ شعبه روستایی است که به تفکیک ۵۰۹ شعبه در قزوین، ۱۸۱ شعبه در تاکستان، ۱۱۸ شعبه در بویین زهرا، ۷۵ شعبه در آبیک، ۱۵۳ شعبه در البرز و ۵۳ شعبه نیز در آوج دایر است.

۸۳۰ شعبه ثابت و ۲۵۹ شعبه سیار در سطح استان دیده شده که ۷۰۰ شعبه شهری و ۳۸۹ شعبه روستایی است.


‌همچنین تمهیداتی برای رای گیری در خوابگاه‌های دانشجویی، پادگان‌ها، زندان‌ها و بیمارستان‌ها با استقرار شعب سیار اخذ شده و صندوق‌های رای در برخی مجتمع‌های بین راهی برای مسافران نیز مستقر است.

تعداد ۹۶۰ هزار واجد رای در استان قزوین وجود دارد که ۲۰ هزار نفر رای اولی هستند.

انتهای خبر/2001

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان