۲۶/ذو الحجة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۴/۱۲ سه شنبه

صبح قزوین سپاه تمام‌قد برای صیانت از سلامت انتخابات ایستاده است
کد خبر: ۳۶۸۵۴۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۴/۳ ساعت: ۸:۱۴ ↗ لینک کوتاه

جانشین فرمانده سپاه استان قزوین:

سپاه تمام‌قد برای صیانت از سلامت انتخابات ایستاده است

جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین با تاکید بر اینکه سپاه به هیچ حزب و گروه خاصی ورود و حمایت نمی‌کند، گفت: در بحث امنیت و حفاظت از صندوق‌ها و آرای مردم سپاه تمام قد ایستاده است و با تمام عوامل و امکانات صیانت می‌کند.

سپاه تمام‌قد برای صیانت از سلامت انتخابات ایستاده است
ابوالفضل طاهرخانی در گفتگو با خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»؛ ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت که خداوند متعال توفیق خدمت و در نهایت شهادت را نصیبشان گرداند، اظهار کرد: مبنای کشور ما بر دو رکن جمهوریت و اسلامیت بنا شده است و این جزو ویژگی و ابتکارات امام راحل است که انقلاب را بر این اساس بنیان‌گذاری کرده است.
 
وی ادامه داد: انقلابی که امام (ره) پایه‌گذاری کردند، انقلابی نشأت‌گرفته از نهضت عاشورا بود و در این نهضت مردم نقش محوری داشتند.
 
جانشین سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین اضافه کرد: از ابتدای شکل‌گیری انقلاب در سال ۵۷ امام (ره) مشروعیت را بر اساس مردم گذاشتند و اولین رفراندومی بود که مردم آمدند و با حضور ارزشمند خود در خیابان‌ها و پای صندوق ‌های رأی با آمار قابل توجهی به ایران اسلامی «آری» گفتند.
 
طاهرخانی با اشاره به اینکه مردم‌سالاری در کشور ما رکن اساسی است، تشریح کرد: به همین علت انتخابات تعیین‌کننده است و همه عوامل و دست‌اندرکاران کشور از جمله ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، خبرگان رهبری به نوعی مستقیم ‌و یا غیرمستقیم توسط مردم مشخص می‌شوند و مردم نقش اساسی و محوری دارند.
 
این مسئول ادامه داد: انتخابات هم یک فرصت است و هم یک تهدید. دشمنان در انتخابات چشم طمع می‌دوزند و آن را یک فرصت برای خودشان می‌دانند تا با دسیسه‌ها و توطئه‌های متفاوت و بعضاً با کمک عوامل داخلی، مشارکت را به حداقل برسانند ولی مردم همیشه با حضور خود این دسیسه‌ها را نقش بر آب می‌کنند.
 
وی با اشاره به نقش تعیین‌کننده مردم در انتخابات تصریح کرد: مردم به عنوان سرمایه‌های اجتماعی هستند و رهبری همیشه در اکثر سخنرانی‌هایشان به این موضوع اشاره می‌کنند.
 
جانشین سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین ادامه داد: هر کجا که مردم ورود کردند ما موفق بودیم و این پشتوانه مردمی بوده که جمهوری اسلامی را به جایی رسانده که حرفی برای گفتن دارد و سرش با عزت و سرافرازی در ابعاد مختلف بالاست که عامل اصلی آن مشارکت و همدلی و حضور مردم در صحنه است.
 
طاهرخانی ادامه داد: نمونه بارز این سخن، تشییع پرشکوه شهدای خدمت بود که جمعیت میلیونی برای تشییع خادم ملت آمده بودند که در نوع خود بی‌نظیر بود، اتفاقی که خیلی به ندرت در جهان رخ می‌افتد، همان‌طور که حضرت آقا فرمودند تکمیل‌کننده این تشییع باشکوه و ارادت به خادمان شهدا، حضور و مشارکت مردم در انتخابات هشتم تیر است.
 
این مسئول با اشاره به نقش و وظیفه سپاه و بسیج در انتخابات تاکید کرد: سپاه و بسیج از دستاوردهای انقلاب و یادگاری امام (ره) در تاسیس این نهاد مردمی است و طبق قانون اساسی وظیفه آن پاسداری و دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.
 
وی با تاکید بر اینکه سپاه به هیچ حزب و گروه خاصی ورود و حمایت نمی‌کند افزود: در بحث امنیت و حفاظت از صندوق‌ها و آرای مردم سپاه تمام قد ایستاده است و با تمام عوامل و امکانات صیانت می‌کند.
 
جانشین سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین ادامه داد: اما سپاه یک وظیفه مهم و خطیر دیگری نیز در این موضوع دارد و آن جهاد تبیین است.جهاد کلمه مقدسی است و هر جا که نام آن برده می‌شود وظیفه سنگینی احساس می‌شود.
 
طاهرخانی در پایان گفت: تشویق و ترغیب و تبیین خدمات نظام برای حضور مردم پای صندوق‌های رأی از وظایف خطیر ماست و در حال حاضر به صورت گسترده در پایگاه‌ها و حوزه‌های سپاه در حال انجام است.
 
انتهای خبر/۱۴۰۴

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان