۱۲/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۱ دوشنبه

صبح قزوین مشارکت مردم سبب تحقق عدالت اقتصادی می‌شود
کد خبر: ۳۶۸۰۸۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۲/۲۱ ساعت: ۱۵:۵ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه موقت قزوین:

مشارکت مردم سبب تحقق عدالت اقتصادی می‌شود

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به نامه حضرت امیر به مالک گفت: وقتی مردم وارد اقتصاد شوند عدالت اقتصادی ایجاد می‌شود و این مشارکت جنبه سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و برکات زیاد دارد و ریشه تبعیض را خشک می‌کند و امروز دولت این همت را برای ایجاد تعاونی و حضور مردم

مشارکت مردم سبب تحقق عدالت اقتصادی می‌شود
به گزارش حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، حجت‌الاسلام سید مهدی خضری، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که ۲۱ اردیبهشت ماه در محل مسجدالنبی(ص) شهر قزوین برگزار شد، با بیان این نکته که کرامت ریشه در تقوا دارد، اظهار کرد: یکی از جلوه‌های کرامت بخشندگی است اما ما در فارسی معادلی برای کرامت نداریم و شاید بزرگواری نزدیکترین معنا به کرامت است و ریشه آن هم تقوا است.
 
امام جمعه موقت قزوین با اشاره به شعار سال و اهمیت مشارکت مردم در مسئله تولید، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب بیان کرد: رهبر انقلاب همواره بر مشارکت مردم در امور اقتصادی تأکید داشته‌اند و در دیدار اخیر خود با کارگران نکاتی نیز به این امر اصافه کرده‌اند که از جمله آن باید به کسب و کار خانگی و فعالیت‌های دانش بنیان اشاره کرد.
 
وی تصریح کرد: در امر مشارکت مردم و چگونگی آن سه وظیفه به عهده مسئولین است از جمله آنکه به تبیین امر بپردازند و مسئله را توضیح دهند، دوم آنکه آسان‌سازی کنند و سوم زمینه‌سازی کنند تا مردم بتوانند شانه به شانه دولت در رشد و توسعه سهم ببرند.
 
حجت‌الاسلام خضری بیان کرد: یکی از راهکارهای مشارکت مردم بحث تعاونی است، رهبر انقلاب در سخنرانی‌های مختلف به خصوص از سال ۹۰ به بعد و با آغاز جنگ اقتصادی به تعاون تأکید کرده و گره گشای اقتصاد ایران را تعاونی عنوان کرده‌اند و فرمودند نقطه بن‌بست شکن افزایش اشتغال تعاونی است.
 
وی با توضیح این امر که عدالت و بهره‌مندی همه مردم از اقتصاد از شعارهای انقلاب است، گفت: راه عدالت این است که به سمت تعاونی‌ها برویم و وقتی این امر شکل نگیرد و در حد شعار بماند دو رویداد مهم اتقاق می‌افتد؛ اول اینکه در کشور انحصار رخ می‌دهد، بعد مجبور می‌شوید وقتی نیاز است کالایی را وارد کنید ارز را به دست افراد ناصالح بسپارید و علاوه بر این امر سود تنها در جیب افراد خاصی می‌رود، چرا انحصار می‌شود؟ چون سمت تعاونی نرفتیم.
 
وی ادامه داد: سمت انحصار که برویم قله ثروت ایجاد می‌شود بعد ثروت، ایجاد قدرت ایجاد می‌کند، سپس به سیاست ورود می‌کنند، و زنجیره فساد ایجاد می‌شود و هزاران پرونده در قوه قضا به همین شکل ایجاد خواهد شد در واقع وقتی مردم حضور نداشته باشند این چرخه به راحتی شکل می‌گیرد.
 
حجت‌الاسلام خضری تبیین کرد: مقصر این چرخه فقط دولت نیست، خود مردم هم باید بیایند و سهیم شوند، اتفاق بعد اینکه مردم پول خرد دارند و وقتی تعاونی نباشد این سرمایه‌ها در بازارهای کاذب صرف می‌شود، ما باید تلاش کنیم مردم در فعالیت اقتصادی شریک شوند.
 
وی ادامه داد: یکی از شعارهای دولت قدرت دادن به تعاونی است و انجام آن هم جهاد نیاز دارد چون در بدنه دولت ممکن است برای این امر همکاری نکنند؛ بنابراین برای آزادسازی اقتصاد که یکی از امور اصلی است به جهاد نیازمندیم.
 
وی با انتقاد از قدرت اتاق‌های بازرگانی بیان کرد: این قدرت باید به سمت تعاونی‌های مردمی برود، اقتصاد بر پایه تعاونی‌ها شکل اسلامی اقتصاد است که باید کمک کنیم شکل و قدرت بگیرد.
 
امام جمعه موقت قزوین با اشاره به نامه حضرت امیر به مالک تصریح کرد: وقتی مردم وارد اقتصاد شوند عدالت اقتصادی ایجاد می‌شود و این مشارکت جنبه سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و برکات زیاد دارد و ریشه تبعیض را خشک می‌کند و امروز دولت این همت را برای ایجاد تعاونی و حضور مردم دارد.
 
وی خاطرنشان کرد: امروز رویدادهای خوبی در حوزه اقتصاد کشور افتاده و طبق آمارهای صندوق بین‌المللی پول رشد اقتصاد ایران ۶ درصد شده و این در حالی است که در دولت قبل سال‌ها رشد اقتصادی زیر یک بود، حتی ما در حوزه کشاورزی رشد منفی را تجربه می‌کردیم.
 
خضری با بیان این نکته که دشت قزوین یک قطب کشاورزی مهم برای کشور است گفت: ما از تصمیم وزارت نیرو برای تخصیص آب به این دشت و رشد اقتصاد کشاورزی در آن تشکر می‌کنیم.
 
وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به حرکات دانشجویی در اروپا و امریکا در حمایت از فلسطین اظهار کرد: چند سال قبل رهبر انقلاب نامه‌ای خطاب به جوانان آمریکا نوشتند که این امر علت خاصی داشت، ایشان جوانان این نسل را حق جو می‌دانستند و خروجی این تفکر را امروز شاهد هستیم.
 
خضری افزود: اگر روشنفکران امریکایی سال‌ها پس از به استثمار گرفتن سیاهپوستان و جنگ و تبعیض در حق دیگران به این امر اذعان داشتند که رفتارشان اشتباه بوده وجدان جوان امریکایی امروز خیلی سریع‌تر واکنش نشان می‌دهد و این موضوعی است که رهبر انقلاب سال‌ها پیش آن را می‌دانستند و روی آن سرمایه گذاری کرده بودند.
 
وی در پایان تصریح کرد: ما رهبر فرزانه، بزرگ و یگانه‌ای داریم که تنها رهبر ما نیست بلکه نگاهی بلند دارد و با آن دنیا را مدیریت می‌کند و ما باید قدردان این نعمت باشیم.
 
انتهای خبر/ 
منبع: ایسنا 
 
 
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان