۱۱/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۰ یکشنبه

صبح قزوین ۷۰۰ کیلومتر راه روستایی قزوین خاکی است 
کد خبر: ۳۶۸۰۵۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۲/۱۸ ساعت: ۱۲:۴۶ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل راهداری استان قزوین: 

۷۰۰ کیلومتر راه روستایی قزوین خاکی است 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: کیلومتر راه روستایی بالای ۲۰ خانوار آسفالت نشده در استاد قزوین داریم که ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم دارد.

۷۰۰ کیلومتر راه روستایی قزوین خاکی است 
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، جواد حق‌لطفی در کارگروه بسیج سازندگی استان قزوین که صبح امروز در سالن جلسات بسیج سازندگی استان برگزار شد، اظهار کرد: ۷۰۰ کیلومتر راه روستایی بالای ۲۰ خانوار آسفالت نشده در استاد قزوین داریم که ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم دارد.
 
وی افزود: ۲ هزار و ۵۰۰ راه آسفالته روستایی هم داریم که ۸۰۰ کیلومتر آن نیاز به بازسازی دارد و ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد اعتبار می‌خواهد.
 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین بیان کرد: با این برآوردها به طور کلی ۶ هزار میلیارد اعتبار در حوزه راه‌های روستایی نیاز داریم که سال گذشته توانستیم تنها ۲۰۰ میلیارد تومان را به صورت مبادله تامین کنیم که این رقم فاصله معناداری تا اعتبار مورد نیاز دارد.
 
این مسئول اذعان کرد: سال گذشته ۱۰۷ کیلومتر  راه‌های فرعی روستایی را آسفالت کردیم که در واقع با اعتبار اندکی که داریم برای اداره خود بدههی ایجاد کردیم.
 
حق‌لطفی افزود: برای انجام روکش آسفالت گفتیم بسیج سازندگی به کمک ما بیاید تا کار سرعت بگیرد چون با برآوردی که داریم اگر اعتبارات تامین شود آسفالت و بازسازی راه‌های روستایی هشت سال زمان می‌برد.
 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: برای ۱۵ محور روستایی با قرارگاه امان حسن قرارداد بستیم که شامل بخش مرکزی، الموت غربی شرقی، کوهین، طارم، آوج و تاکستان است که انتظار می‌رود بحث اعتبارات بسیج سازندگی برای این مناطق متمرکز شود تا نیمه‌کاره نماند.
 
وی در پایان گفت: ظرفیت مولدسازی را باید شتاب دهیم و فصل حمل و نقل را ویژه‌تر ببینیم چون بعد از مسئله آب در استان نیز راه در اولویت قرار دارد.
 
انتهای خبر/ ۱۳۰۰
 


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان