۱۱/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۰ یکشنبه

صبح قزوین بسیج سازندگی مردم‌پایه است
کد خبر: ۳۶۸۰۴۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۲/۱۸ ساعت: ۲۳:۳۶ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در سپاه استان قزوین:

بسیج سازندگی مردم‌پایه است

نماینده ولی فقیه در سپاه استان قزوین با اشاره به اینکه یکی از پایه‌های مهم شعار امسال مقام معظم رهبری مردم هستند گفت: بسیج سازندگی هم از متن مردم و بطن جامعه است و قطعاً در تحقق بخشیدن شعار سال می‌تواند نقش بسیار مهمی داشته باشد.

بسیج سازندگی مردم‌پایه است
حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌مراد یوسفی در گفتگو با خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»؛ در خصوص فلسفه وجودی بسیج سازندگی اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از نهادها و دستگاه‌هایی که برای پیگیری اهداف خاص انقلاب در بحث رسیدگی به مسائل مناطق محروم به خصوص کشاورزی ایجاد شد جهاد سازندگی بود.
 
وی ادامه داد: اما متاسفانه بعضی جریانات اقداماتی انجام دادند از جمله حذف کمیته‌های انقلاب و حذف جهاد سازندگی و همان جریان دنبال ادغام و حذف سپاه پاسداران هم بود.
 
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین گفت: جهاد سازندگی نقش آفرینی بسیار زیادی در دفاع مقدس و مناطق محروم و روستایی داشته است.
 
یوسفی ادامه داد: متاسفانه بعد از حذف این نهاد مقدس و ادغام آن با وزارت کشاورزی جریان انقلاب را نگران کرد که این ماموریت ها چه خواهد شد و باید چکار کنیم.

بسیج سازندگی خلأ نبود جهاد کشاورزی را پر کرد 

این مسئول افزود: از آنجایی که سپاه پاسداران برای حفظ انقلاب و دستاوردهای آن و پیشبرد اهداف انقلاب هرکاری لازم باشد انجام می‌دهد سراغ پر کردن خلاء وجودی جهاد کشاورزی رفت و مجموعه‌ای به نام بسیج سازندگی به راه انداخت.
 
وی با بیان اینکه این نهاد خلا جهاد کشاورزی را پر کرد تصریح کرد: این موضوع و اقدامات انجام شده در آن، مورد عنایت مقام معظم رهبری نیز قرار گرفت و نقش بسیار مهمی در برقراری عدالت اجتماعی و محرومیت زدایی تا به امروز داشته است.

نماینده ولی فقیه در سپاه استان قزوین ادامه داد: مجموعه فعالیت‌ها و اقداماتی که بسیج سازندگی انجام می‌دهد بسیار مهم و اساسی است چون شرکت‌ها و پیمانکاران و مجموعه‌های بخش خصوصی در جاهایی که منافع کمتری دارد زحمت بیشتری هم دارد خیلی حاضر به سرمایه‌گذاری و کار کردن و فعالیت نیستند.

این مسئول اضافه کرد: اما برخلاف این مجموعه‌ها بسیج سازندگی در این مناطق حضور پیدا کرده و خیلی از خدمات مورد نیاز مناطق محروم به آنها رسانده و محرومیت زدایی کرده و عدالت اجتماعی برقرار میکنند و ان شاالله بعد از این هم بتواند به این وظیفه خطیر و سنگین در ظل توجهات و معنویات رهبری و ولی امر مسلمین عمل کند.

بسیج سازندگی مردم.پایه است

یوسفی با اشاره به اینکه شعار امسال مقام معظم رهبری یکی از پایه‌های مهمش مردم هستند، افزود: بسیج سازندگی هم از متن مردم و هم از  بطن جامعه است و قطعاً در تحقق بخشیدن شعار سال می‌تواند نقش بسیار مهمی داشته باشد.
 
وی ادامه داد: بسیج با گسترش در همه مناطق کشور و در همه اقشار جامعه می‌تواند نقش کلیدی در تحقق شعار سال داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در سپاه استان قزوین گفت: ما می‌بینیم و شاهدیم مجموعه‌های بسیج از راه‌های مختلف مثل اشتغالزایی و ترویج مشاغل زود بازده و آموزش‌هایی که برای راه اندازی کسب و کارهای محدود خانگی که انجام می‌دهد و همچنین از سرمایه‌های کشور و خصوصا سپاه در راستای تحقق بخش تولید در مقیاس‌های کوچکتر مثل منازل روستاها و مناطق محروم می‌تواند نقش بسیار مهمی در اقتصاد کشور و تحقق شعار سال داشته باشد.

کمک بسیج سازندگی به مشاغل زود بازده و خرد خانگی

این مسئول در ادامه بیان کرد: در حال حاضر کاری که بسیج سازندگی انجام می‌دهد در راستای اشتغالزایی و هم تولید و هم ترویج این فرهنگ کارهای زود بازده خرد و کسب و کارهای خانگی است.
 
یوسفی ادامه داد: تسهیلاتی که ارائه می‌شود و آموزش‌هایی که اجرا می‌کنند که مردم شیوه‌های کسب و درآمد را با سرمایه کم تمرین کنند و یاد بگیرند و اقتصاد ما با این تولید بر پایه مردم بتواند که به شعار سال تحقق ببخشد و در راستای جهش تولید گام های اساسی بردارد.
 
وی با بیان گوشه‌ای از اقدامات بسیج سازندگی افزود: ساماندهی گروههای جهادی در بخش‌های و عرصه‌های مختلف است.این گروه‌های جهادی مشغول به کار می‌شوند و در دولت های مختلف از همان زمان تشکیل بسیج سازندگی در بخش های مختلف مثل منابع طبیعی درختکاری غرس درختکاران کرونا واکسیناسیون فلج اطفال کنترل بازار وهمه مصادیق مختلفی که ما شاهد بودیم بسیج با گروه‌های مختلفش توانسته ورود و اقدام اساسی کند.

بسیج سازندگی محدود به دولت یا تفکر خاصی نیست

این مسئول تشریح کرد: امروز می‌بینیم در عرصه‌های سیاسی و فرهنگی و غیره مشغول به کار هستند.دولت‌‌های مختلف با گرایشات متفاوت هر کدام به هر میزان ظرفیت که برای بسیج ایجاد کردند بسیج توانست در پیشرفت کشور در خدمت رسانی به بخش های متفاوت این کشور کمک کند.

یوسفی با اشاره به تعداد قابل توجه گروه‌های جهادگر افزود: این گروه‌ها توانستند به موفقیت‌های خیلی خوبی برسند جاهایی که حاکمیت کشور و دول مختلف نتوانستند به آن ها دست پیدا کنند ولی جهادگران موفق شدند.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: جهادگران به موفقیت های ارزنده‌ای دست پیدا کردند و حتی رکوردهایی عالی با این اقدامات در زمینه‌های مختلف کسب کردند همانند کمک رسانی سریع و بدون وقفه در بلایای طبیعی در سیل اخیر در کرونا و الحمدلله به نتایج خیلی خوبی هم دست یافتند.
 
انتهای خبر/۱۴۰۴

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان