۱۱/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۰ یکشنبه

صبح قزوین «پویش سلامت دهان و دندان» در قزوین
کد خبر: ۳۶۸۰۳۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۲/۱۷ ساعت: ۱۲:۴ ↗ لینک کوتاه

توسط حوزه بهداشت استان اجرا می‌شود؛

«پویش سلامت دهان و دندان» در قزوین

پویش سلامت دهان و دندان ، از روز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز می‌شود و تا روز ۱۹ اردیبهشت ماه، ادامه دارد.

«پویش سلامت دهان و دندان» در قزوین
به گزارش حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، جلال رحمانی اظهار کرد: با برگزاری پویش سلامت دهان و دندان، سعی می کنیم با تاکید بر رعایت بهداشت دهان و دندان، تغذیه سالم و انجام فلورایدتراپی در اصلاح سبک زندگی در جامعه تاثیرگذار باشیم.

وی بیان کرد: در قالب این پویش، اقداماتی، مانند آموزش، معاینه و فلورایدتراپی انجام می‌شود. روز اول، 17 اردیبهشت ماه به عنوان «دهان دریچه سلامت» روز دوم 18 اردیبهشت ماه «سلامت دهان و دندان سلامت کودک» و روز سوم 19 اردیبهشت ماه «نقش سازمان‌های دولتی و نهادهای مردمی در سلامت دهان و دندان» نامگذاری شده است.

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین، یکی از موضوعات مهم در پویش ملی سلامت، افزایش آگاهی جامعه درباره نقش سلامت دهان و دندان در سلامت همه جانبه است.

این مسئول با بیان اینکه جایگاه و اهمیت سلامت دهان و دندان در سلامت عمومی بر اساس شواهد علمی کاملاً مشخص و قطعی است و تاثیر دو سویه بیماری‌های دهان و دندان به عنوان شایع‌ترین بیماری‌های غیرواگیر با بیماری‌های نظیر دیابت، قلبی و عروقی، تنفسی و زایمان زودرس و تولد با وزن کم مشخص شده است؛ گفت: شعار جامعه دندانپزشکی با عنوان «دهان شاد و سالم، بدن شاد و سالم» نیز از این جهت حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: پویش سلامت دهان و دندان، فرصت مغتنمی برای آگاهی‌رسانی به مردم و افزایش سواد سلامت دهان و دندان جامعه است.

رحمانی بیان کرد: کلیه شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها، با به کارگیری همکاران دندانپزشک، مراقبین سلامت و بهورزان در اجرای «پویش سلامت دهان و دندان» همکاری خواهند داشت تا بتوانیم گامی موثر در پیشگیری از پوسیدگی‌های دندان در جامعه برداریم.

انتهای خبر/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان