۱۹/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۳/۰۷ دوشنبه

صبح قزوین نوسازی تاکسی‌های قزوین ۶۰ میلیارد هزینه دارد
کد خبر: ۳۶۸۰۳۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۲/۱۷ ساعت: ۱۰:۲۳ ↗ لینک کوتاه

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین:

نوسازی تاکسی‌های قزوین ۶۰ میلیارد هزینه دارد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: با تصویب شورای شهر قزوین طرح نوسازی ناوگان تاکسی به صورت کلید به کلید را دنبال می‌کنیم که اولویت با تاکسی‌های فرسوده و خودروهای مدل زیر سال ۱۳۸۵ است که ۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

نوسازی تاکسی‌های قزوین ۶۰ میلیارد هزینه دارد
اسماعیل عرشیان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، اظهار کرد: با بهره‌برداری از 140 دستگاه حمل و نقل عمومی در شهر قزوین شامل تاکسی، ون، مینی‌بوس و اتوبوس شاهد افزایش سهم سفر شهروندان قزوینی با ناوگان حمل و نقل عمومی خواهیم بود.

وی افزود: در حال حاضر سهم ناوگان حمل و نقل عمومی در سفرهای درون‌شهری 50 درصد است که سهم قابل توجهی است به طوری که از یک میلیون و 500 هزار سفر در روز، 50 درصد آن با حمل و نقل عمومی انجام می‌شود که باید توجه ویژه‌ای به این بخش شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین بیان کرد: مدیریت شهری شهردار و شورای شهر با تخصیص بودجه لازم و با اعتباری بالغ بر 120 میلیارد تومان ناوگان حمل و نقل عمومی شهر را نوسازی کردند که به شبکه اضافه می‌شود.

این مسئول ابراز کرد: 70 دستگاه تاکسی «سورن پلاس» با اولویت نوسازی تاکسی‌های پیکان و مدل‌های فرسوده، 25 دستگاه مینی‌بوس، 18 دستگاه اتوبوس و 25 دستگاه ون شامل این 140 دستگاه ناوگان جدید است.

عرشیان گفت: با تصویب شورای شهر قزوین طرح نوسازی ناوگان تاکسی به صورت کلید به کلید را دنبال می‌کنیم که اولویت با تاکسی‌های فرسوده و خودروهای مدل زیر سال 1385 است که 60 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی ادامه داد: برای اجرای این طرح پس از تامین اعتبار و با تعاملی که با بانک‌های مربوطه خواهیم داشت به صورت تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت خواهد شد که پس از نهایی شدن نیز اطلاع‌رسانی می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین خاطرانشان کرد: همزمان با این طرح‌ها نیز دو اتفاق خوب در اتوبوس‌رانی انجام شد که یکی تعیین تکلیف اتوبوس‌های فاقد سند بود که سالیان طولانی رانندگان خواستار این اقدام بودند.

این مسئول افزود: بحث دیگر هم تعیین تکلیف اتوبوس‌های اسکانیا و شهاب بود که بیش از هفت سال بلاتکلیف مانده بود که با اعتبار 50 میلیارد تومان تعیین تکلیف شد که رانندگان و بهره‌برداران به خواسته به حق خود دست یافتند.

انتهای خبر/ 1300
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان